اعلام نتایج آزمون دکتری 99-1400
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99-1400

مرحله اول آزمون دکتری شامل کنکور تستی می‌شود که در اواخر تیر ماه برگزار می‌شود. نتایج این مرحله از آزمون دکتری 99-1400 احتمالا شهریور ماه از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور به داوطلبان اعلام می‌شود. کارنامه تمامی داوطلبان شرکت‌کننده در مرحله اول آزمون دکتری 99-1400 به روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند کارنامه اولیه آزمون دکتری خود را مشاهده کنند و دریافت کنند.

 

نحوه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99-1400

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99-1400 از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان می‌رسد. سازمان سنجش و آموزش کشور برای تمامی داوطلبان کارنامه آزمون صادر می‌کند. در این کارنامه بر مبنای عملکرد در آزمون تیرماه ، برای داوطلبان آزمون دکتری 99-1400 رتبه‌ای اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند بر مبنای رتبه‌ای که سازمان سنجش در کارنامه به آن‌ها اعلام کرده است، کد رشته‌های مدنظر خود را انتخاب کنند و در سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند.

 

انتخاب رشته دکتری 99-1400

داوطلبان آزمون دکتری بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری خود می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش انتخاب رشته خود را به ثبت برسانند. لازم به ذکر است که داوطلبان آزمون دکتری 99-1400 می‌توانند دو انتخاب رشته داشته باشند. یعنی به طور مجزا برای دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند. نتایج انتخاب رشته داوطلبان دکتری از طریق سایت سازمان سنجش به داوطلبان اعلام می‌گردد. در این مرحله تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری 99-1400 یعنی چند برابر ظرفیت دانشگاه‌ها برای شرکت در مصاحبه تخصصی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

 

مصاحبه آزمون دکتری 99-1400

همانطور که می‌دانید پذیرش دوره دکتری تخصصی دانشگاه‌ها به صورت نیمه متمرکز است. داوطلبان پس از پذیرش شدن از طریق آزمون بایستی مصاحبه تخصصی هر دانشگاه را نیز پشت سر بگذارند. پذیرش در دوره دکتری منوط به قبولی در هر دوی این‌هاست. برای مصاحبه آزمون دکتری 99-1400 حداکثر 5 کد رشته از کد رشته‌های انتخابی داوطلبان به آنان اعلام می‌شود.داوطلبین برای مصاحبه تخصصی باید به دانشگاه‌های معرفی شده، مراجعه کنند. مصاحبه‌های تخصصی دکتری دانشگاه‌ها سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی متقاضیان را مورد بررسی قرار می‌دهد. البته در مورد مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی باید گفت که دانشگاه آزاد برای مصاحبه در هر شهر یک دانشگاه آزاد را به عنوان مرکز مصاحبه اعلام می‌کند و داوطلبان باید برای مصاحبه به آن دانشگاه مراجعه کنند.

 

نحوه مشاهده کارنامه آزمون دکتری 99-1400

برای مشاهده کارنامه آزمون داوطلبان بایستی به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید. از بخش دکتری تخصصی این سایت، قسمت کارنامه نهایی دکتری تخصصی 99-1400 را انتخاب و با وارد کردن اطلاعات، کارنامه آزمون دکتری خود را مشاهده و دریافت کنید. تاکید می‌شود که برای مشاهده کارنامه داوطلبان حتما باید شماره داوطلبی و یا شماره پرونده خود را داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: اعلام نتایج آزمون دکتری 99-1400




:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون دکتری 99-1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: