زمان برگزاری آزمون دکتری 99
نوشته شده توسط : دانتل

جدیدترین زمان برگزاری آزمون دکتری

آزمون دکتری در دو مرحله برگزار می شود. طبق سنوات گذشته مرحله اول آزمون اسفندماه و در قالب آزمون کتبی-تستی برگزار میشد. سپس داوطلبین بعد از دریافت کارنامه اقدام به انتخاب رشته میکردند. سازمان سنجش و دانشگاه ها با توجه به کارنامه داوطلبین و اولویت های انتخابی در انتخاب رشته ، متقاضیان را برای مرحله دوم یعنی مصاحبه دکتری دعوت می کردند. روال به این شکل است که در مصاحبه دکتری چندبرابر ظرفیت از داوطلبین دعوت می شود و در انتها برخی از داوطلبین پذیرفته می شدند. در نهایت هر دانشگاه لیست اسامی پذیرفته شدگان را به اطلاع داوطلبین می رساند.

این پروسه در حدود 6 ماه زمان می برد. امسال با توجه به وضعیت کرونایی اولین مرحله آزمون نیز برگزار نشده است. با توجه به این مهم زمان بندی های بعدی نیز دقیقا مشخص نیست. احتمالا امسال این پروسه بصورت فشرده تری صورت پذیرد. اما بعید بنظر میرسد ، دانشگاه ها مهرماه 99 ورودی دکتری داشته باشند. آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوطه به آزمون دکتری از طریق سایت دانتل بصورت بروز اطلاعرسانی خواهد شد.

توصیه های مشاورین در خصوص تغییر زمان برگزاری آزمون دکتری 99

بسیاری از داوطلبین از مدتها پیش آمادگی لازم برای آزمون را کسب کرده اند. دغدغه اصلی این دسته از داوطلبین حفظ آمادگی و جلوگیری از فرسودگی ناشی از طولانی شدن این وضعیت است. بخش بزرگ و پررنگی از آزمون دکتری مربوط به سنجش هوش و استعداد تحصیلی است. توصیه مشاورین دانتل به متقاضیان محترم دکتری بررسی تست هایی در این زمینه است. هوش و استعداد تحصیلی مطلبی جزوه محور نیست و نیاز به تمرین و تکرار جهت ورزیده شدن قوه ی تحلیل و سرعت عمل دارد و بنظر می رسد جابجایی زمان برگزاری آزمون فرصت مناسبی برای این مهم فراهم کرده باشد.

توصیه دیگر مشاورین مجموعه تحصیلی دانتل به داوطلبین کسب آمادگی هرچه بیشتر برای مصاحبه دکتری است. بسیاری از متقاضیان دکتری در این مرحله با مشکلاتی روبرو می شوند. پیشنهاد ما به شما این است که از فرصت پیش رو حداکثر بهره را برده و رزومه خود را قوی تر و آمادگی لازم برای پاسخگویی به اساتید را کسب کنید.

مشاورین مجموعه تحصیلی دانتل در هر مرحله از آزمون دکتری پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. می توانید از طریق سامانه تلفنی با مشاورین مجرب ما در تماس باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

 

منبع: زمان برگزاری آزمون دکتری 99




:: برچسب‌ها: زمان برگزاری آزمون دکتری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: