انتخاب رشته ریاضی
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته ریاضی | تحلیل کارنامه کنکورسراسری

بلافاصله پس از اعلام نتایج کنکور از سوی سازمان سنجش، کارنامه ی داوطلبین هم در سایت این سازمان بارگذاری می شود.داوطلبان کنکور ریاضی هم به مانند سایر داوطلبان می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و کارنامه ی خود را مشاهده کنند. کارنامه ی کنکور در بردارنده ی اطلاعات مهمی می باشد، که این اطلاعات علاوه بر اطلاعات ثبت نامی داوطلب، شامل آمار و نتایج کنکور هم هست و در حقیقت همین آمار و نتایج است که به داوطلب در راستای انتخاب رشته کمک می کند. برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی 99 کلیک کنید.

  • رتبه ی کشوری

    یکی از اطلاعاتی که در کارنامه قابل رویت می باشد، رتبه ی کشوری داوطلب است.این رتبه برای داوطلبان ریاضی بر اساس کلیه داوطلبان کنکور ریاضی بررسی می شود و چندان اهمیتی در نحوه ی انتخاب رشته ندارد.

  • رتبه در سهمیه

    رتبه در سهمیه رتبه ای است که به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به رتبه ی کشوری دارد. برای محاسبه ی رتبه در سهمیه هر داوطلب، جایگاه داوطلب نسبت به داوطلبانی که دارای سهمیه ی مشابه هستند، سنجیده می شود.

  • وضعیت مجاز به انتخاب رشته

    این قسمت از کارنامه این مسئله را برای داوطلب روشن می سازد، که در چه دوره هایی حق انتخاب رشته دارد. مهم ترین این دوره ها دوره های روزانه و نوبت دوم می باشد. بنابراین اگر در کارنامه ی داوطلبی در این قسمت کلمه ی غیر مجاز درج شده باشد، نشان دهنده ی این است که آن داوطلب حق انتخاب رشته در دانشگاه های دولتی را ندارد.
    لازم به ذکر است علاوه بر دوره های روزانه و نوبت دوم، دوره های دیگری نیز برای تحصیل در دانشگاه وجود دارد.این دوره ها شامل دوره های پردیس خودگردان و مجازی (الکترونیکی)، دانشگاه های فرهنگیان، دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی می باشد.

  • رتبه در زیرگروه

    رتبه در زیر گروه رتبه ای است که داوطلب در هر زیر گروهی بر اساس دروس و ضرایب همان زیر گروه کسب کرده است.رتبه در هر زیر گروه با زیرگروه دیگری متفاوت ایت و این هم به این خاطر است که در هر زیر گروه دروس مختلفی دارای ضرایب بالا هستند.
    گروه آزمایشی ریاضی شامل ۳ زیر گروه می باشد، که هر کدام شامل رشته های مختلفی هستند.رتبه در هر زیر گروهی نشان می دهد، داوطلب شانس قبولی در رشته های کدام زبر گروه را دارد.به عنوان مثال اگر داوطلب کنکور ریاضی رتبه ی زیر گروه سه از سایر زیر گروه ها بیشتر باشد، نشان دهنده ی این است که آن داوطلب در رشته هایی همچون مهندسی شیمی شانس بیشتری برای قبولی دارد.

انتخاب رشته ریاضی | آخرین رتبه قبولی

داوطلبان کنکور ریاضی باید بدانند، برای آن که بتوانند انتخاب رشته ی منطقی داشته باشند، بایستی از رشته و دانشگاه آخرین نفراتی که با رتبه و تراز مشابه آن ها موفق به قبولی در کنکور شده، اطلاع پیدا کنند.
لازم به ذکر است که تنها بررسی آخرین رتبه های قبولی در کنکور سال قبل منجر به قبولی در کنکور نمی شود و این امر زمانی میسر است، که به دنبال آن چیدمان درستی هم در انتخاب کد رشته محل ها داشته باشید. توصیه می کنیم مقالات آخرین رتبه و تراز قبولی در کنکور ۹۸-۹۹ و کارنامه قبولی در کنکور ۹۹ را مطالعه نمایید.

پذیرش رشته های ریاضی به چه صورت است

پذیرش رشته های گروه ریاضی هم به صورت کشوری انجام می گیرد و هم به صورت بومی گزینی.آن دسته از رشته هایی که پذیرش آن ها کشوری است، بر اساس رتبه ی کشوری داوطلبان را گزینش می کنند.
در میان رشته های گروه ریاضی رشته های مهندسی پزشکی ، مهندسی پلیمر ، مهندسی شهر سازی ، مهندسی هوا و فضا ، مهندسی مواد ، مهندسی معدن و … پذیرششان به صورت کشوری صورت می گیرد.
رشته هایی که بومی گزینی برای آن ها انجام میگیرد هم شامل رشته های مهندسی صنایع ، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، مهندسی خط و سازه های ریلی و… می شوند. توصیه می کنیم برای حتما قبل از انتخاب رشته مقالات زیر مطالعه نمایید :

رشته های بدون کنکور ۹۹

کارنامه قبولی کنکور ریاضی ۹۸-۹۹

آخرین رتبه و تراز قبولی کنکور ریاضی ۹۸-۹۹

لیست رشته های کنکور ریاضی ۹۹

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی ۹۹

انتخاب رشته ریاضی | اولویت بندی انتخابها

داوطلبان کنکور ریاضی می توانند ۱۵۰ کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته ی خود وارد نمایند. اولویت بندی این کد رشته محل ها از حساس ترین و مهم ترین قسمت انتخاب رشته برای هر داوطلب می باشد.
داوطلب کنکور ریاضی باید برای این اولویت بندی ابتدا فاکتور های علاقه، بازار کار رشته ی مدنظر، محل دانشگاه و مواردی از این قبیل را در نظر بگیرد و پس از آن شروع به چیدمان کد رشته محل ها کند.

  • همیشه اولین انتخاب ها متعلق به رشته هایی است که برای داوطلب رویایی و شاید کمی محال باشد.به عنوان مثال پذیرش در رشته ی مهندسی برق دانشگاه شریف برای داوطلب کنکور ریاضی که رتبه ی ۱۰۰۰۰ کسب کرده است، محال بنظر می آید.بنابراین این گونه انتخاب ها، انتخاب های رویایی می باشند که 20 تا 30 درصد فرم انتخاب رشته را در بر می گیرند.
  • مهم ترین قسمت فرم انتخاب رشته که در پر کردن آن ها باید دقت زیادی به خرج داد، بخشی است که مربوط به انتخاب های واقع بینانه می باشد، که نیمی از فرم انتخاب رشته به آن اختصاص دارد.
  • بخش آخر فرم انتخاب رشته مربوط به انتخاب های بدبینانه می باشد. این قبیل انتخاب ها عمدتا رشته هایی هستند که داوطلب به احتمال بسیار قوی در آن ها قبول می شود.

کلام آخر

حال اگر باز هم سوالی در رابطه با انتخاب رشته ریاضی داشتید، می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرند. توصیه می کنیم مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور ۹۹ را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ریاضی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته ریاضی




:: برچسب‌ها: انتخاب رشته ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 1038
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: