رشته های تکمیل ظرفیت ارشد 99
نوشته شده توسط : دانتل

رشته های تکمیل ظرفیت ارشد

تکمیل ظرفیت، جزئی از فرآیند پذیرش دانشجو در دانشگاه ها در تمام مقاطع می باشد. مقطع کارشناسی ارشد نیز از این قاعده مستثنی نیست. در فرآیند تکمیل ظرفیت داوطلبان به دنبال ارتقاء سطح رشته و یا دانشگاه محل پذیرش خود هستند.همچنین آن گروه از داوطلبان که در اعلام نهایی جز پذیرفته گان نبوده اند شانس خود را برای پذیرش در تکمیل ظرفیت امتحان می نمایند. کلیه داوطلبانی که در جلسه کنکور حضور داشته اند مجاز به شرکت درثبت نام تکمیل ظرفیت هستند.حتی کسانی که تمامی درصدهای اکتسابی آنها صفر بوده است. در ادامه اطلاعات دقیق تری از رشته محل های تکمیل ظرفیت ارشد در سنوات مختلف عنوان می شود.

داوطلبان جهت شرکت و ثبت نام در تکمیل ظرفیت باید به سایت رسمی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org  مراجعه نمایند. دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت می تواند تمام سولات داوطلبان را پاسخ بدهد.همچنین رشته های ارائه شده برای این مرحله در دفترچه راهنما به اطلاع داوطلبان می رسد.

تکمیل ظرفیت ارشد/رشته های ارائه شده

با توجه به تعریف مرحله تکمیل ظرفیت، پر واضح است که رشته های ارائه شده توسط سازمان سنجش برای تکمیل ظرفیت هر سال متغییر خواهد بود.اینکه در هر سال چه رشته محلی ظرفیت خالی داشته باشد وابسته ی عوامل متغییری است .از این میان می توان به تعداد ثبت نام پذیرفته شدگان، ظرفیت دانشگاه ها، تعداد کل شرکت کنندگان و… اشاره کرد.

داوطلبان با دانلود دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت می توانند از رشته محل های ارائه شده آگاه شوند. تعداد رشته محل های ارائه شده غالبا خیلی زیاد نیست. همچنین لزوماً ظرفیت رشته های سطح پایین یا دانشگاه های با اولویت کمتر خالی نمی ماند. گاهاً داوطلبان ترجیح می دهند تا در رشته محل واحد دانشگاه آزادی که در آن پذیرفته شده اند ثبت نام کنند. و یا سعی می کنند شانس خود را برای سال آتی مجددا امتحان نمایند تا به صدر آرزوهای خود دست یابند. لذا رشته محل قبولی آنها خالی می ماند. داوطلبان با مطالعه دقیق دفترچه راهنما قادر خواهند بود هم از ضوابط آگاهی یابند و هم ظرفیت های خالی ارائه شده را بررسی نمایند.

رشته های تکمیل ظرفیت/ نکات مهم

1-داوطلبان صرفا مجاز به انتخاب رشته محل هایی در تکمیل ظرفیت هستند که در آزمون آن کد رشته شرکت کرده اند.

2-اگر داوطلبی کد رشته ای را در تکمیل ظرفیت انتخاب نمود که بیشتر از یک محل برای آن ارائه شده باشد، می تواند تا حداکثر بیست کد رشته محل را به ترتیب اولویت خود انتخاب نماید.

3-با توجه به اینکه در صورت پذیرفته شدن داوطلب در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی وی ملغی می شود، لذا به داوطلبان اکیدا توصیه می شود که در انتخاب های خود دقت نمایند. تنها رشته محل هایی را برگزینند که برایشان ارجحیت بیشتری نسبت به رشته محل قبولی قبلی داشته باشد. اعتراض های بعدی داوطلبان به هیچ عنوان پذیرفته نمی شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های تکمیل ظرفیت ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: رشته های تکمیل ظرفیت ارشد 99




:: برچسب‌ها: رشته های تکمیل ظرفیت ارشد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: