نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی 99-1400
نوشته شده توسط : دانتل

شهریه دانشگاه آزاد اسلامی | مقاطع و رشته های مختلف

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را دارند میبایست از جدول نرخ شهریه رشته های مختلف دانشگاه آزاد اگاهی داشته باشند. همانطور که در مقدمه گفته شد شهریه دانشگاه آزاد از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل شده است؛شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی دانشجو تعیین می‌شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی (البته در سنوات مجاز) بدون افزایش خواهد بود اما شهریه های متغیر با توجه به تعداد واحدی که دانشجو اخذ می‌کند تعیین می گردد و هر ساله با تصویب هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰ تا ۱۵ درصد به میزان شهریه متغیر افزوده خواهد شد.

(مبالغ به ریال هستند)

مقطع کاردانی پیوسته

شهریه متغیر شهریه ثابت رشته تحصیلی
۳۶۰۰۰۰ ۵۷‍‍۰۰۰۰۰ فنی مهندسی
۳۶۰۰۰۰ ۵۱۰۰۰۰۰ علوم انسانی

 

مقطع کاردانی ناپیوسته

شهریه متغیر شهریه ثابت رشته تحصیلی
۲۰۰۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰۰۰ بهداشت عمومی

 

مقطع کارشناسی پیوسته

شهریه متغیر شهریه ثابت رشته تحصیلی
۷۹۰۰۰۰ ۱۱۹۰۰۰۰۰ رشته های تربیت بدنی،علوم ورزشی
۷۹۰۰۰۰ ۸۳۰۰۰۰۰ رشته های فیزیک،زیست شناسی،بیوشیمی،ژنتیک،مدیریت، جهانگردی،مهندسی هسته ای
۷۹۰۰۰۰ ۱۱۵۰۰۰۰۰ رشته های معماری،مهندسی پزشکی،شیمی،شهرسازی
۷۹۰۰۰۰ ۵۶۰۰۰۰۰ رشته های علوم انسانی،الهیات،فقه،ادبیات فارسی،زبان انگلیسی،مدیریت صنعتی
۷۹۰۰۰۰ ۹۸۰۰۰۰۰ رشته های مهندسی برق،مکانیک،عمران،مواد،هوافضا

 

 مقطع کارشناسی ناپیوسته

شهریه متغیر شهریه ثابت رشته تحصیلی
۷۹۰۰۰۰ ۶۱۰۰۰۰۰ علوم انسانی
۴۹۰۰۰۰ ۱۴۰۰۰۰۰۰ فنی مهندسی
۸۹۰۰۰۰ ۱۴۵۰۰۰۰۰ تربیت بدنی

 

مقطع کارشناسی ارشد

شهریه متغیر شهریه ثابت رشته تحصیلی
۱۶۳۰۰۰۰ ۲۵۵۰۰۰۰۰ فنی مهندسی
۱۶۳۰۰۰۰ ۲۳۵۰۰۰۰۰ علوم انسانی
۳۴۰۰۰۰۰ ۵۰۰۰۰۰۰۰ رشته های پیراپزشکی

 

مقطع دکتری تخصصی

شهریه متغیر شهریه ثابت رشته تحصیلی
۱۱۰۰۰۰۰ ۷۵۰۰۰۰۰۰ پزشکی
۱۱۵۰۰۰۰ ۷۵۵۰۰۰۰۰ دندانپزشکی
۱۱۵۰۰۰۰ ۷۴۰۰۰۰۰۰ داروسازی

 

رشته پرستاری

شهریه متغیر شهریه ثابت رشته تحصیلی
۱۷۲۰۰۰۰ ۲۲۵۰۰۰۰۰ پرستاری

 

 تسهیلات

در ارتباط با شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی مسیر هایی وجود دارند که دانشجو بتواند این شهریه ها را باسهولت بیشتری پرداخت کند.از جمله این مسیرها بهره مندی از وام‌های دانشجویی می باشد که دانشگاه آزاد اسلامی در زمان‌های مقرری شرایط آن را فراهم می کند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

وام هایی که دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان خود اعطا می کند در سه دسته بلند مدت،کوتاه مدت و میان مدت تقسیم می شوند. وام هایی با عنوان کوتاه مدت مبالغ کمتری رو شامل می شوند و دانشجو می بایست آن وام را را در دوران دانشجویی خود حتماً تسویه نماید.

وام هایی با عنوان بلند مدت مبلغ بالایی دارند و پرداخت آن پس از فارغ التحصیلی دانشجویان میباشد در واقع درصورتی که دانشجویان تسویه حساب را در موعد خود به انجام نرسانند مدرک آن دانشجو صادر نخواهد شد و باید حتما ابتدا این مبلغ را تسویه نماید.لازم به ذکر است این وام با عنوان بلند مدت به سهولت در اختیار دانشجویان قرار نمی گیرد و مشکلات مربوط به خود را دارد.

وام هایی با عنوان میان‌مدت حدوداً بازپرداخت یک ساله دارد بنابراین دانشجو میبایست در مدت زمان دو ترم این وام را تسویه کند. مبلغ وام های میان مدت از وام های کوتاه مدت بیشتر و از وام‌های بلندمدت کمتر است.

یکی دیگر از مسیر هایی که دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند برای تسهیلات در پرداخت شهریه های خود استفاده کنند این است که دانشجویانی که رتبه پایینی در ازمون سراسری آوردند و یا اینکه از معدل بالایی برخوردار هستند از تخفیفات ویژه برخوردار میشوند. دانشجویانی هم که از نظر توان مالی شرایط مساعدی ندارند می توانند به واسطه نامه هایی که از طرف کمیته امداد امام خمینی و یا سازمان بهزیستی به دانشگاه تحویل می‌دهند از تسهیلات و مساعدت‌های ویژه بهره مند شوند و به تحصیل خود ادامه دهند.

شرایط ویژه ی دانشجویان انصرافی و اخراجی

دانشجویان مشغول به تحصیل برای انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد موظف میباشند که طبق آیین نامه اموزشی مبلغی را با عنوان هزینه انصراف از دانشگاه ازاد اسلامی به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه انصراف از تحصیل دارای بند ها و تبصره هایی است که در این قسمت به آنها اشاره خواهیم کرد:

دانشجویان اخراجی (باستثنای دانشجویانی که به علت عدم مراجعه اخراج شده اند)، دانشجویانی که پیش از اتمام ماه اول تحصیل در دانشگاه ازاد انصراف دهند (به استثنای دانشجویان دکتری) از پرداخت هزینه انصراف معاف هستند. همچنین دانشجویانی که دارای مجوز از سازمان مرکزی باشند نیز از پرداخت شهریه معاف خواهند بود.

شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه آزا0د

طبق آئین نامه های دانشگاهی موجود دانشجویان با توجه به جداول هم ترازی لازم است نسبت به پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد اقدام نمایند. میزان شهریه توسط دانشگاه های مبدا تعیین خواهد شد میبایست به حساب دانشگاه مقصد انتقال داده بشود. همجنین دانشجویانی که قصد تمدید زمان پایان نامه خود را دارند لازم است تمام مبلغ تعیین شده را تماما به دانشگاه مبدا واریز کنند. آن دسته از داوطلبانی که در تعدادی از واحد های درسی خود نسبت به دریافت مهمانی و یا انتقالی اقدام نموده اند، برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد اسلامی میبایست با اطلاع از شرایط و ضوابط دانشگاه مبدا و مقصد اقدام بنمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع:نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی 99-1400




:: برچسب‌ها: نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی 99-1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 1120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: