ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

دانشگاه­ جامع علمی کاربردی یکی از زیرمجموعه های مورد تایید وزارت علوم است. که دارای واحدهایی در سراسر کشور می‌باشد. دانشگاه علمی کاربردی در بسیاری از رشته‌ها و مقاطع کاردانی (براساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (براساس معدل کاردانی) به­ صورت بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به  مقاله لیست رشته‌­های دانشگاه علمی کاربردی مراجعه فرمایید. ما در این مقاله سعی داریم زمان ، شرایط ، مدارک و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 را به ­صورت کامل برای شما توضیح دهیم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی 1400

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400

دانشگاه علمی کاربردی هرساله در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دوره­‌های ترمی در دو نوبت، ورودی مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو می­‌کند. نام نویسی در این دانشگاه به­ صورت کاملا اینترنتی برای ترم مهر فقط از طریق سایت سازمان سنجش انجام می ­گیرد. لازم است اشاره کنیم که ممکن است نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی بهمن ماه به صورت حضوری انجام شود.

مقطع زمان ثبت نام 
مقطع کاردانی ورودی مهر 1400 اوایل شهریور ماه‌
مقطع کارشناسی ناپیوسته ورودی مهر 1400 اوایل شهریور ماه
مقطع کاردانی ورودی بهمن 1400 نیمه های بهمن ماه
مقطع کارشناسی ناپیوسته ورودی بهمن 1400 نیمه های بهمن ماه

تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون زمان دقیق نام نویسی بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی 1400 در دو ورودی مهر و بهمن ماه برای مقاطع کاردانی و کارشناسی اطلاعیه ای منتشر نکرده است.

زمان های ذکر شده در جدول فوق براساس تجربیات سال گذشته است؛ به محض اعلام دقیق زمان نام نویسی بدون کنکور این دانشگاه در سال 1400 این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

[box type="shadow"]بخوانید: زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 [/box]

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400

دانشگاه علمی کاربردی به منظور اطلاع رسانی جزئیات نام نویسی دفترچه‌ای را با عنوان دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 برای هر دو نیمسال تحصیلی همزمان با شروع ثبت نام این دوره ها منتشر می کند.

دفترچه بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی منتشر شده در مهر ماه شامل اطلاعات مهمی از جمله زمان، نحوه، شرایط، مدارک، هزینه و لیست کد رشته محل های ارائه شده می باشد.

دفترچه ثانتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی که در بهمن ماه منتر می گردد، فقط شامل کد رشته های دانشگاه علمی کاربردی ارائه شده است چراکه پذیرش در این نیمسال بر اساس سوابق تحصیلی به صورت حضوری در محل دانشگاه صورت می گیرد.

 

دانلود دفترچه دوره کاردانی

در این قسمت از مقاله به منظور راهنمایی شما عزیزان لینک دانلود دفترچه‌های انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در سال های گذشته را در مقطع کاردانی قرار داده ایم.

[box type="note" align="" class="" width=""]

دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مهر 1400

دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1400

[/box]

به محض انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون کاردانی دانشگاه علمی کاربردی 1400 نیمسال تحصیلی مهر و بهمن لینک دانلود را قرار خواهیم داد.

 

دانلود دفترچه دوره کارشناسی

برای دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1400 بر روی لینک های داخل جدول کلیک کنید.

[box type="note" align="" class="" width=""]

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مهر 1400

دانلود دفترچه رچثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1400

[/box]

به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1400 نیمسال تحصیلی مهر و بهمن لینک دانلودرا قرار خواهیم داد.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای شرایط عمومی و اختصاصی می‌باشد. متقاضیان پذیرش در این دانشگاه باید از شرایط آگاه داشته باشند. در ادامه شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه را آورده ایم.

 

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عضویت در گروه ها یا احزاب سیاسی غیرقانونی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه

 

مقطع کاردانی

  • مدرک دیپلم 3 ساله نظام جدید در کلیه رشته­ های نظری، هنرستان و یا کاردانش
  • مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم

داوطلبانی که قصد پذیرش در ورودی مهر 1400 را دارند حداکثر تا مهر 1400 و آن دسته از داوطلبانی که قصد پذیرش در ترم بهمن 1400  را دارند حداکثر باید تا بهمن 1400 مدرک دیپلم خود را اخذ کرده باشند.

 

مقطع کارشناسی ناپیوسته 

  • مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • مدرک معادل کاردانی در هرکدام از دانشگاه‌‌‌‌های مورد تایید وزارت علوم و آموزشگاه­های مورد تایید آموزش و پرورش

همچنین ذکر این نکته لازم است که داوطلب باید تا قبل از تاریخ ثبت نام دوره کارشناسی بدون کنکور دانشگاه‌های علمی کاربردی فارغ التحصیل شده باشد.

دانشگاه علمی کاربردی فقط برای مقاطع کارادانی وکارشناسی ناپیوسته رشته ارائه میکند و بدین صورت داوطلبانی قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ­پیوسته را دارند نمی‌توانند در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل نمایند.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400

جهت انتخاب رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی، داوطلبان برای احراز هویت و شرایط شرکت در دوره کاردانی و کارشناسی بایستی برخی مدارک را در سایت سازمان سنجش بارگذاری کنند و یا به صورت حضوری همراه خود به دانشگاه محل قبولی ببرند. در ادامه این مدارک را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.

 

مقطع کاردانی 

از مهم ترین مدارک لازم مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اصل مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا اصل مدرک دیپلم متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش
  • اصل و کپی کارت ملی 
  • اصل و کپی شناسنامه
  • شش قطعه عکس 4×3
  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای داوطلبان آقا
  • اصل کاربرگ 103 (گواهی اشتغال به کار) با مهر و امضای بالاترین مقام مسئول، کپی صفحه اول دفترچه بیمه و آخرین فیش حقوقی یا آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر برای داوطلبان شاغل
  • فرم تاییدیه معدل

 

مقطع کارشناسی ناپیوسته

از مهم ترین مدارک لازم مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اصل یا گواهی موقت مدرک کاردانی
  • اصل و کپی کارت ملی 
  • اصل و کپی شناسنامه
  • شش قطعه عکس 4×3
  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای داوطلبان آقا
  • اصل کاربرگ 103 (گواهی اشتغال به کار) با مهر و امضای بالاترین مقام مسئول، کپی صفحه اول دفترچه بیمه و آخرین فیش حقوقی یا آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر برای داوطلبان شاغل
  • فرم تاییدیه معدل 

[box type="shadow"]بخوانید: مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 [/box]

 

سایت ثبت نام 

سازمان سنجش آموزش کشور نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را بر عهده دارد. به طوری که پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در نیمسال تحصیلی 1400 کاملا به صورت اینترنتی و از طریق سایت این سازمان به نشانی اینترنتی " sanjesh.org " انجام می شود.

لازم است اشاره کنیم تمامی جزئیات آزمون و اطلاعیه های مربوطه به پذیرش بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی از سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می گردد. 

چنانچه نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه به صورت حضوری باشد، داوطلبان برای تهیه کارت اعتباری و پرداخت بایستی به سایت انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی 1400 مراجعه کنند.

[box type="shadow"]بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی [/box]

 

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400

تاکنون هزینه نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیمسال اول و دوم 1400 مشخص نشده است و همزمان با انتشار دفترچه راهنما از سوی سازمان سنجش مشخص خواهد شد.

در سال های گذشته هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کاردانی 37600 تومان و برای مقطع کارشناسی ناپیوسته 46600 تومان بوده است که پیش بینی می شود این مبلغ در سال جاری، کمی افزایش یابد.

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در قدم اول باید به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی " sanjesh.org " مراجعه نمایند. پس از ورود به سایت و انتخاب علمی کاربردی از بین گزینه های موجود در سایت باید دفترچه علمی کاربردی در مقطع مورد نظر خود را دانلود و نسبت به مطالعه آن اقدام نمایید. پس از مطالعه دقیق و انتخاب رشته و دانشگاه موردنظر برای تحصیل نسبت به پرداخت هزینه از طریق سایت سنجش اقدام کنید.

بعد از پرداخت هزینه و دریافت کارت اعتباری می توانید فرم ثبت نام و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل کنید. در انتهای این مرحله اطلاعات وارد شده را تایید نهایی کرده و شماره پرونده و کدپیگیری دریافت نمایید.

 

راهنما تصویری

مرحله اول: مراجعه به سایت سازمان سنجش با آدرس sanjesh.org و انتخاب بخش مربوط به جامع علمی کاربردی

 

مرحله دوم: بر روی عبارت ثبت‌ نام پذیرش دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای(ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی- کاربردی مهر ماه سال 1400 کلیک کنید.

 

مرحله سوم:  برو روی عبارت تایید و ادامه - گام بعدی کلیک کنید.

 

مرحله چهارم: در این مرحله ابتدا کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی را خریداری کرده و شماره سریال ثبت نام آن را در کارد زیر وارد کرده و به سوال تصادفی پاسخ داده و وارد سیستم می شوید

 

پس از تکمیل فرم انتخا رشته و تایید نهایی، شماره پرونده و کد پیگیری خود را دریافت و ذخیره می کنید که در آینده به آن ها احتیاج خواهید داشت.

متقاضیان برای ورودی مهر ماه در مقطع کاردانی 30 انتخاب و برای مقطع کارشناسی 20 انتخاب می توانند داشته باشند.

متقاضیان ورودی ترم بهمن ماه فقط یک انتخاب خواهند داشت.

 

نحوه ثبت نام بهمن

مراحل ذکر شده مربوط به انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر می باشد؛ داوطلبان متقاضی تحصیل در ترم بهمن تنها یک انتخاب خواهند داشت و پس از دانلود و مطالعه دفترچه می بایست هزینه را پرداخت کرده و بصورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایند. در صورت هرگونه اشکال می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل تماس گرفته تا شما را در امر انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی یاری دهند.

[box type="shadow"]بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 [/box]

 

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

چنانچه پس از درج اطلاعات و بارگذاری مدارک خود در سایت سنجش، به منظور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی دو مقطع تحصیلی مهر و بهمن ماه، قصد پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی خود را داشتید، می توانید از طریق سایت جامع پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به نشانی اینترنتی " uast.ac.ir " اقدامات لازم را انجام دهید.

[box type="shadow"]بخوانید: شهریه دانشگاه علمی کاربردی [/box]

 

اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی

پس از گذشته یک بازه زمانی یک هفته تا ده روزه از اتمام مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنچش، نتایج نهایی نیز مجدد از طریق همین سایت به نشانی اینترنتی " azmoon.org " منتشر می گردد. داولبان پس از کسب قبولی در کد رشته محل انتخابیشان بایستی جهت تکمیل مراحل ثبت نام به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند. برای مشاهده اسامی قبول شدگان دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه 1400 نیز اگر به صورت حضوری باشد، از طریق دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

[box type="shadow"]بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی [/box]

 

مشاوره قبولی در دانشگاه علمی کاربردی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی از دانشگاه علمی کاربردی برایتان ارائه کنیم. چنانچه قصد شرکت بدون آزمون را در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن در مقاطع کاردانی و کارشناسی دارید، می توانید از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل اقدام کنید. در صورت هرگونه اشکال می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس گرفته تا شما را در امر انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی یاری دهند. برای با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

[box type="shadow"]

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور 1400

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

[/box]

منبع: ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: