شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های فعال در کشور است که مدرک آن از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می‌شود. این دانشگاه دو بار در سال (مهر و بهمن ماه) در مقطع کاردانی ناپیوسته بر اساس معدل مقطع دیپلم و در مقطع کارشناسی ناپیوسته بر اساس معدل دوره کاردانی دانشجو می پذیرد. علاقه مندان برای ثبت نام در این دانشگاه بایستی که از شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 مطلع بوده و آن ها را داشته باشند. این مقاله از سایت دانتل را به شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اختصاص داده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

 

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی 1400

دانشگاه های علمی کاربردی دارای واحد های مختلفی در سراسر کشور هستند که زیر نظر وزارت علوم در حال فعالیت می باشند. از نکات مثبتی که دانشگاه علمی کاربردی برای متقاضیان خود دارد، این است که پذیرش در رشته های مختلف این دانشگاه در دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون آزمون است و ورود به این دانشگاه نیازمند شرکت در کنکور سراسری نیست.

تمامی متقاضیان واجد شرایط می توانند در زمان هایی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، نسبت به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مدنظر خود اقدام نمایند. اما همانطور که دقت کردید متقاضیان بایستی که واجد شرایط شرکت در انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی باشتد که در ادامه به این شرایط اشاره کرده ایم.

[box type="shadow"]بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 [/box]

 

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم فقط واجدین شرایط می توانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنند. حال در این قسمت از مقاله می خواهیم به این شرایط بپردازیم. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 در دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در ادامه آن ها را به تفکیک آورده ایم.

 

شرایط عمومی ثبت نام علمی کاربردی 

مهم ترین شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به شرح موارد زیر است:

  • متقاضیان بایستی به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی معتقد باشند.
  • به جمهوری اسلامی ایران معتقد و پایبند بوده و هیچ گونه دشمنی و کینه توزی  یا این نظام نداشته باشند.
  • به احکام عملی دین اسلام عمل نمایند.
  • رشته انتخابی داوطلب متناسب با وضعیت جسمانی او باشد.
  • سابقه و اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند.
  • کارهای غیر اخلاقی در طول دوران شغل و تحصیل خود نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام علمی کاربردی 

مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به شرح موارد زیر است:

  • ملاک و معیار سنجش داوطلبان در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، معدل داوطلب در مقطع قبلی است.
  • متقاضیانی که قصد شرکت در دوره کاردانی ناپیوسته را دارند، بایستی دارای مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا دیپلم متوسطه 3 ساله نظری و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش باشند.
  • متقاضیانی که قصد شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند، بایستی دارای مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
  • دسته ای از متقاضیان که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند نیز مجاز به شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند.
  • چنانچه داوطلبی رشته ای را به صورت غیر مرتبط با رشته فارغ التحصیلی خود انتخاب کند، ملزم به گذراندن دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده می باشد.
  • داوطلبان آقا بایستی که شرایط مربوط به نظام وظیفه را داشته باشند به طوری که یا دارای کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت باشند.
  • در پذیرش داوطلبان به صورت بدون آزمون در دانشگاه های علمی کاربردی سهمیه های شاغلین، متقاضیان بومی و ایثارگر اعمال می گردد.

[box type="shadow"]بخوانید:  [/box]

 

شرایط پذیرش شاغلین

در بند آخر شرایط اختصاصی مربوط به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های علمی کاربردی به این موضوع اشاره کردیم که در پذیرش علاقه مندان بر اساس معدل، سهمیه شاغلین نیز اعمال می شود.

طبق دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400  داوطلب شاغل دارای یک تعریف مشخصی می باشد که به دارندگان این تعریف عنوان شاغل اطلاق می شود.

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، داوطلب شاغل به داوطلبی گفته می شود که در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی مشغول به کار و فعالیت بوده و همینطور زمینه کار و فعالیتی که در آن در حال کار است، مرتبط با رشته انتخابی در دانشگاه علمی کاربردی نیز باشد.

بنابراین طبق این توضیح دسته ای از متقاضیان که دارای این شرایط هستند، می توانند از سهمیه‌ شاغلین در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی استفاده کنند و شانس قبولی خود را افزایش دهند و البته از مزیت برگزاری کلاس ها برای این دسته از افراد در روزهای آخر هفته نیز برخوردار شوند.

 

تحصیل در دو رشته به طور همزمان

داوطلبانی که در دانشگاهی دیگر مشغول به تحصیل می‌باشند و به طور همزمان قصد تحصیل در یکی از رشته های دانشگاه علمی کاربردی را دارند، مجاز به ثبت نام نمی‌باشند. همینطور امکان تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه علمی کاربردی وجود ندارد. 

 

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

شرکت در رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی ملزم به پرداخت هزینه می‌باشد یعنی باید برای تمامی ترم‌ها شهریه پرداخت کنید. با اینکه دانشگاه علمی کاربردی دارای رشته های متنوعی است اما دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه کمتری می‌باشند. لازم به ذکر است که میزان شهریه هرساله افزایش می‌یابد و نسبت به نوع رشته و تعداد واحدهای اخذ شده متفاوت است.

[box type="shadow"]شهریه دانشگاه علمی کاربردی هر ساله با شروع سال تحصیلی جدید حدود 10 تا 20 درصد افزایش می یابد. [/box]

نکته: در صورتی که پیش از زمان حذف و اضافه، از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی منصرف شدید، می‌توانید انصراف دهید ولی فقط شهریه متغیر همان نیمسال به شما بازگردانده می‌شود.

علاوه بر پرداخت شهریه داوطلبان حین ثبت نام نیز موظف به پرداخت مبلغی معادل 37500 تومان برای مقطع کاردانی و 46600 تومان برای مقطع کارشناسی است. (مبالغ مربوط به سال 99 می باشند)

 

شهریه دانشگاه علمی کاربردی در مناطق آزاد

مبلغ شهریه اخذ شده از دانشجویان در مناطق آزاد 1 و نیم برابر دانشجویان در دیگر شهرهای کشور می‌باشد. این قانون شامل آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در استان های مناطق آزاد دریافت کرده باشند نمی‌باشد.

[box type="shadow"]بخوانید: مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 [/box]

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

اگر طبق شرایطی که از ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی نام بردیم، شما متقاضی عزیز ورود به این دانشگاه ها واجد شرایط هستید، می توانید از طریق سایت سنجش در زمان ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی در ورودی مهر و بهمن ماه، دفترچه مربوطه را دانلود و تمامی مندرجات آن را به دقت مطالعه کنید.

پس از مطالعه دفترچه و استخراج کد رشته محل های مورد علاقه تان، می توانید مجدد از طریق سایت سنجش با پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400، ثبت نام خود را تکمیل کنید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما بوده و می توانند با راهنمایی شما در کم ترین زمان ثبت نام شما را در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 انجام دهند. کافی است از طریق شماره مندرج در این مقاله تماس حاصل بفرمایید.

[box type="shadow"]بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 [/box]

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

[box type="shadow"]بخوانید: ثبت نام بدون کنکور [/box]

منبع: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400




:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: