ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

دانشگاه غیرانتفاعی بعنوان یکی از مجموعه های مورد تایید وزارت علوم فرصت مناسبی برای متقاضیان ورود به تحصیلات عالی فراهم کرده است. داوطلبان می توانند براساس انتخاب رشته کنکور سراسری، یا بصورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه غیرانتفاعی شوند. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400 فراهم کرده ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

دانشگاه غیرانتفاعی دوبار در سال دانشجو پذیرش می‌نماید. داوطلبان میتوانند برای ورودی مهر یا بهمن ثبت نام نمایند؛ ورودی مهر یعنی شروع تحصیل از مهر خواهد بود و داوطلبانی که ورودی بهمن باشند از این تاریخ شروع به تحصیل خواهند نمود. در جدول زیر زمانبندی مربوط به زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را ملاحظه خواهید کرد.

مقطع تحصیلی زمان ثبت نام  مهلت ثبت نام 
کاردانی پیوسته 30 خرداد 6 تیر
کارشناسی پیوسته اوایل مرداد اعلام نشده
کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته) 23 خرداد 30 خرداد

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

هر دانشگاهی برای پذیرش دانشجویان خود شروطی درنظر می گیرد. این شرایط در دو دسته قرار می گیرند. شرایط عمومی شامل مواردی مثل اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی، عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و عدم اشتهار به فساد اخلاقی است. شرایط ثبت نام غیر انتفاعی با اندکی تفاوت در همه دانشگاه ها یکسان است.

همچنین هر دانشگاهی دارای شرایط اختصاصی ثبت نام نیز می باشد. متقاضیان تحصیل در دوره بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید دارای شرایط زیر باشند. 

شرایط اختصاصی پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی

مقطع تحصیلی شرایط اختصاصی
کارشناسی پیوسته | کاردانی ناپیوسته دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم نظام جدید، دیپلم و پیش دانشگاهی
کاردانی پیوسته دیپلم فنی و حرفه ای، دیپلم نظام قدیم
کارشناسی ناپیوسته مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته

از آنجا که پذیرش رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی براساس معدل است، دانشگاه موظف است در بازه زمانی مشخص که توسط سازمان سنجش اعلام می‌گردد، آن دسته از داوطلبانی که شرایط فوق را داشتند، بر اساس بیشترین معدل به کمترین معدل مقایسه کند و با توجه به ظرفیت رشته‌ها پذیرفته شدگان را مشخص نماید.

 

تذکر

  • آن دسته از داوطلبانی که مدرک فوق دیپلم دارند، به هیچ عنوان نمی‌توانند رشته‌های مقطع کارشناسی را انتخاب نمایند و تنها حق انتخاب کد رشته محل‌های مربوط به مقطع کاردانی را دارند. برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400 کلیک کنید.
  • چنانچه داوطلبی بخواهد رشته‌ای را انتخاب نمایند که با مدرک دیپلم وی همخوانی نداشته باشد، تنها مشکلی که برای آن داوطلب وجود دارد این است که میزان تاثیر سوابق تحصیلی آن کمتر خواهد بود، وگرنه به راحتی می تواند هر رشته ای را فارغ از مدرک دیپلم خود انتخاب نماید.

 

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید نسبت به تکمیل و ارائه مدارک خود اقدام نمایند. مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی در سه دسته جای میگیرند؛ اولین دسته، اطلاعات شناسایی متقاضی نظیر شناسنامه، کدملی، عکس و وضعیت نظام وظیفه برای دانشجویان آقا می باشد. دسته دوم شامل اطلاعات تحصیلی داوطلب نظیر مدرک تحصیلی مقطع قبلی، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل دقیق است. همچنین داوطلبان برای تکمیل ثبت نام خود باید فرم های ثبت نام دانشگاه را تکمیل نمایند.

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

مرحله اول برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، مطالعه دفترچه ثبت نام است. دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی توسط سازمان سنجش منتشر می شود. زمان انتشار دفترچه همزمان با شروع ثبت نام خواهد بود. در حال حاضر این دفترچه منتشر نشده است؛ به محض انتشار لینک دانلود آن در این مقاله قرار داده خواهد شد. 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ، شامل تمامی شرایط و مدارک موردنیاز، دانشگاه های غیرانتفاعی و رشته های ارائه شده در آنها خواهد بود. برای دانلود این دفترچه می توانید از طریق سایت مجموعه تحصیلی دانتل اقدام نمایید.

 

نحوه ثبت نام بدون کنکوردانشگاه غیرانتفاعی 1400

شیوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی برای ورودی های مختلف، متفاوت است. در قسمت زیر نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در هر نیمسال شرح داده شده است.

 

ثبت نام در نیمسال اول سال تحصیلی (مهر ماه)

متقاضیان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های غیرانتفاعی در نیمسال اول سال تحصیلی باید اقدامات زیر را انجام نمایند.

  • در اولین قدم بایستی دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را مطالعه و سپس به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.
  • پیش از ورود به صفحه ثبت نام باید هزینه ثبت نام را پرداخت و کارت اعتباری خریداری نمایید.
  • اکنون باید عکس 4*3 خود را داخل سامانه آپلود کرده و فرم های ثبت نام و انتخاب رشته را تکمیل نماید.
  • در گام پایانی باید اطلاعات وارد شده را تایید کنند تا کد رهگیری برای شما صادر شود.

در حال حاضر لینک ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی فعال نیست؛ به محض شروع ثبت نام راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در این مقاله قرار خواهد گرفت.

 

ثبت نام در نیمسال دوم سال تحصیلی (بهمن‌ ماه)

آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های غیرانتفاعی در نیمسال دوم تحصیلی دارند، باید برای ثبت نام به شیوه زیر عمل کنند. تفاوت ثبت نام در نیمسال اول و دوم در این است که ثبت نام ترم بهمن نیازمند مراجعه حضوری به دانشگاه مورد نظر است. برای آگاهی از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1400 – 1401 کلیک کنید. 

  • قدم اول مطالعه دفترچه ثبت نام و مراجعه به سایت سازمان سنجش است.
  • در مرحله بعد بایستی هزینه ثبت نام را پرداخت و کارت اعتباری خریداری نمایید.
  • پس از آن باید به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایید. (مدارک لازم جهت مراجعه حضوری شامل اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و کپی آن، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ی ریز نمرات، کارت پایان خدمت برای داوطلبان مرد و ۶ قطعه عکس به ابعاد 4*3)
  • در ترم بهمن مراحل ثبت نام در همان مراجعه حضوری تکمیل می‌شود و کدرهگیری به داوطلب اختصاص داده می‌شود.

به محض شروع ثبت نام ترم بهمن و انتشار اطلاعیه های مربوط به آن این مقاله بروز رسانی خواهد شد؛ اطلاعات فوق براساس ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در سال گذشته تنظیم شده است.

 

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شامل تمامی کدرشته های ارائه شده توسط این دانشگاه است که بوسیله سازمان سنجش منتشر می شود. در حال حاضر دفترچه مربوط به سال تحصیلی 1400-1401 منتشر نشده است؛ در ادامه لیست مهم ترین رشته های ارائه شده دانشگاه غیرانتفاعی در سال 99 را ذکر کرده ایم. برای اطلاع از زمان نتایج بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی کلیک کنید.

مهندسی کامپیوتر حقوق عکاسی
مهندسی صنایع حسابداری ارتباط تصویری
مهندسی معماری مهندسی برق طراحی لباس
روانشناسی مهندسی مکانیک سینما
مدیریت صنعتی مهندسی پزشکی میکروبیولوژی

 

مشاوره ثبت نام

تجربیات سال‌های گذشته نشان می‌دهد بسیاری از داوطلبان بدلیل انتخاب رشته اشتباه دچار مشکلاتی در مسیر تحصیل خود شده اند؛ بخشی از این اشتباهات بدلیل عدم شناخت کافی، شناخت اشتباه از رشته و دانشگاه و عدم ارزیابی صحیح از وضعیت خود نسبت به سایر داوطلبین بوده است. گاهی داوطلبان چون نمی‌دانند آینده شغلی یک رشته یا کیفیت یک دانشگاه چه میزان است؛ یا براساس ذهنیت های اشتباهی که نسبت به تحصیل بدون کنکور یا دانشگاه غیرانتفاعی دارند دچار اشتباه می‌شوند. برای اطلاع از سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

همچنین بسیاری از داوطلبان نمی‌دانند سایر رقبا چه انتخابی انجام داده اند. براساس همه این دغدغه ها پیشنهاد می‌کنیم با مشاوری باتجربه و آگاه مشورت کنید. مجموعه مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با کادری از مشاورین و اعضای دانشگاه های مختلف فضایی مناسب برای راهنمایی داوطلبین فراهم کرده است. می‌توانید پیش از ثبت نام و انتخاب رشته از راهنمایی این نفرات بهره مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام غیر انتفاعی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور 1400

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

 

 

 

سوالات متداول

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی کدام است؟

داوطلبان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی قید شده در دفترچه ثبت نام باشند که این شرایط در داخل مقاله به صورت کامل شرح داده شده است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی از چه زمانی شروع می شود؟

ثبت نام بدون کنکور غیر انتفاعی دو بار در سال در بازه مهر و بهمن انجام میگیرد. ثبت نام ورودی مهر از مرداد ماه و ثبت نام ورودی بهمن از آذر ماه آغاز می شود

دانشگاه غیر انتفاعی چه رشته هایی را بصورت بدون کنکور ارائه می دهد؟

بیشتر رشته های پرمتقاضی توسط دانشگاه غیر انتفاعی ارائه شده اند. لیست برخی از این رشته ها در این مقاله ذکر شده اند.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: