ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

در بسیاری از رشته ها دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. اما سوالی که برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد وجود دارد، این است که آیا امکان ورود به دانشگاه آزاد، به صورت بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. پاسخ این است که بله دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد از میان متقاضیان به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می نماید، اما متقاضیان بایستی دارای شرایط خاصی باشند تا بتوانند یا از طریق سهمیه استعداد درخشان و یا سوابق تحصیلی اقدام کنند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

 

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون آزمون در دانشگاه آزاد وجود دارد اما متقاضیان پیش از هر اقدامی بایستی که بررسی کنند آیا طبق اطلاعیه ها و دفترچه‌های منتشر شده از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد واجد الشرایط هستند یا خیر.

یکی از راه های ورود به صورت بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد استفاده از سهمیه استعداد درخشان است. در این ثبت نام تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره کارشناسی که در دوران تحصیل خود جزو دانشجویان ممتاز و برتر بوده اند امکان ثبت نام دارند. 

به جز این نوع ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد، تمامی داوطلبان و نه فقط داوطلبان معدل بالا، می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود در ثبت نام بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد شرکت کنند.

بنابراین در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بدانید طبق شرایط پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان آیا واجد الشرایط شرکت در این دوره می باشید یا خیر.

بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

اولین آیتمی که داوطلبان کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه های آزاد بایستی بدان توجه داشته باشند، این است که زمان ثبت نام از طریق این دو روش چه زمانی خواهد بود. با اطلاع از زمان ثبت نام، متقاضیان می توانند در مهلت مقرر مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

 

استعداد درخشان

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد یک بار در سال و بصورت یکپارچه برای تمامی واحد های این دانشگاه انجام می شود. چراکه پذیرش داوطلبان بر اساس سهمیه استعداد درخشان برای نیمسال اول و ورودی مهرماه انجام می گردد.

پذیرش دانشجو در مرحله بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، معمولا به صورت همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد انجام می گردد.

در سال گذشته متقاضیان توانستند در دو دهه اول شهریور ماه، از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون ارشد آزاد را دانلود کنند و پس از استخداج کد رشته محل ها، فرم تقاضانامه و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

 

به محض اعلام زمان دقیق ثبت نام بدون آزمون ارشد آزاد ویژه استعداد درخشان 1400 توسط سایت سنجش دانشگاه آزاد، در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

سوابق تحصیلی

در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در برگزاری بسیاری از موارد تغییراتی ایجاد شد. یکی از تغییرات جدید و در واقع مهم برای مقطع کارشناسی ارشد، این بود که مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد به ثبت نام بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی تبدیل شد.

در این مرحله از ثبت نام ملاک و معیار پذیرش داوطلبان معدل مقطع کارشناسی آن ها می باشد و تمامی داوطلبانی که موفق به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و یا کسب نتیجه قبولی نشده باشند، مجاز به شرکت در این مرحله هستند.

همانطور که گفتیم در واقع این مرحله جایگزین مرحله تکمیل ظرفیت شده است. بنابراین زمانی که نتایج نهایی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مشخص شود، کد رشته محل هایی که ظرفیت آن ها تکمیل نشده است نیز مشخص خواهد شد. در سال گذشته با توجه به تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد این مرحله در اواخر آذرماه انجام شد.

در صورت پذیش دانشجو ارشد بر اساس سوابق زمان ثبت نام پس از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد می باشد.

تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد را مشخص نکرده است، به محض دریافت اخبار جدید، زمان دقیق را اطلاع رسانی می کنیم.

 

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

سوالی که ممکن است برای متقاضیان وجود داشته باشد این است که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد برای جذب و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به چه صورتی انجام می شود و داوطلبان بایستی به صورت حضوری به محل دانشگاه ارائه دهنده مراجعه کنند و یا این مرحله کاملا اینترنتی انجام می شود. در ادامه به نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور  دانشگاه آزاد اشاره کرده ایم.

 

استعداد درخشان 

داوطلبانی که جزو اسامی استعداد درخشان هستند، می توانند در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد که معمولا شهریور ماه است، به سایت این سازمان به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

اولین قدم در جهت ثبت نام، دریافت دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد ویژه استعداد درخشان می باشد. داوطلبان می توانند با مطالعه این دفترچه از جزئیات ثبت نام و کد رشته محل های ارائه شده مطلع گردند. چنانچه داوطلبان برای ثبت نام تصمیم قطعی گرفتند، بایستی برای دسترسی به فرم انتخاب رشته خود هزینه این ثبت نام را بپردازند. بنابراین می بایست کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد 1400 را تهیه کنند.

داوطلبان پس از خرید کارت اعتباری ابتدا باید فرم ثبت نام خود شامل اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی و … را تکمیل کنند و سپس فرم انتخاب رشته خود را حداکثر با 100 کد رشته محل تکمیل کنند.

 

سوابق تحصیلی

چنانچه مرحله نام نویسی مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه های آزاد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 همچون سال گذشته برگزار گردد، داوطلبان می توانند برای اطلاع از شرایط و قوانین به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و سپس همانند روش گفته شده در متن فوق جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند.

 

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد 1400

تقریبا می‌توان گفت که تمام رشته های تحصیلی دوره کارشناسی دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی ارشد نیز ارائه می‌گردند اما داوطلبان متقاضی تحصیل در دوره بدون آزمون ملزم به ثبت نام در رشته همنام با رشته دانش آموختگی خود هستند.

در لیست زیر، تعدادی از رشته‌های بدون آزمون کارشناسی ارشد را مشاهده می کنید 

مجموعه علوم اقتصادی مجموعه زبان و ادبیات فارسی مجموعه علوم اجتماعی حقوق
تاریخ مجموعه زبان عربی علوم جغرافیایی علم اطلاعات و دانش شناسی
علوم ورزشی مجموعه زبان شناسی علوم سیاسی و روابط بین الملل حسابداری
باستان شناسی زبان انگلیسی روانشناسی علوم ارتباطات و اجتماعی
مدیریت نانو تکنولوژی پزشکی شیمی دارویی مطالعات زنان
دامپزشکی علوم تغذیه بهداشت محیط یوشیمی بالینی

 

بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد

 

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

✅ متقاضیان استفاده از سهمیه استعداد درخشان، چنانچه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی هستند، باید دارای حداقل معدل 17 و چنانچه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های غیر علوم انسانی هستند حداقل باید دارای معدل 16 باشند.

✅ تنها دسته ای از داوطلبان مجاز به شرکت در مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد با سهمیه استعداد درخشان هستند که جزو فارغ التحصیلان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه آزاد باشند.

✅ فارغ التحصیلان برتر و ممتاز دانشگاه هایی به جز دانشگاه آزاد، مجاز به شرکت در ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد با سهمیه استعداد درخشان نمی باشند.

✅ فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی، می توانند تا سه سال بعد از دریافت مدرک کارشناسی خود نسبت به ثبت نام در این دوره اقدام کنند.

✅ امکان ثبت نام بدون آزمون ارشد آزاد با سهمیه استعداد درخشان در رشته متجانس با رشته دوره کارشناسی وجود دارد.

✅ داوطلبانی که با استفاده از سهمیه استعداد درخشان وارد مقطع ارشد آزاد می شوند، مجاز به تغییر رشته و گرایش در طول تحصیل خود نمی باشند.

✅ چنانچه داوطلبان با ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد و سهمیه استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوند، حق درخواست انتقالی نخواهند داشت.

✅ دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده هستند، ممانعتی برای شرکت در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری نخواهند داشت.

✅ برای دانشجویان ممتاز، ترم تابستانی و ترم مرخصی جزو سنوات تحصیل در نظر گرفته نخواهد شد، چنانچه که داوطلب دوره کارشناسی پیوسته را حداکثر در 10 نیمسال و دوره کارشناسی ناپیوسته را در حداکثر 6 نیمسال به اتمام رسانده باشد.

 

بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد

زمانی که داوطلبان قصد دارند فرم انتخاب رشته خود را با کد رشته محل های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تکمیل کنند، بایستی به چند نکته و موضوع توجه داشته باشند تا بتوانند در نهایت نیز موفق به کسب نتیجه قبولی شوند. توصیه سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به متقاضیان این نکته می باشد که در زمان انتخاب رشته ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد، دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی تان را در الویت قرار بدهید، تا شانس قبولی تان را بالا ببرید.

داوطلبان در فرم انتخاب رشته خود مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل می باشند که در کد رشته محلی مجاز به ثبت نام نهایی خواهند بود که از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام شود.

چنانچه قصد دارید در پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت کنید، می توانید در زمینه چینش الویت ها و تکمیل فرم انتخاب رشته تان برای کسب نتیجه دلخواه با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد 1400

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد  آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا امکان ثبت نام بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند از دو طریق ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان نسبت به ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد اقدام کنند.

داوطلبان برای ثبت نام بدون آزمون ارشد آزاد بر اساس سوابق تحصیلی چه زمانی باید اقدام کنند؟

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان نسبت به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد اقدام کنند.

آیا فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر نیز حق شرکت در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد را دارند؟

خیر، ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد فقط مختص فارغ التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد می باشند.

منبع: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: