لیست رشته های بدون کنکور ریاضی 99
نوشته شده توسط : دانتل

رشته های بدون کنکور ریاضی

پذیریش دانشجو با استناد به سوابق تحصیلی را می توان یک فرصت عالی به شمار آورد. داوطلبی را فرض کنید  که رشته مورد علاقه ی خود را در بین رشته های بدون کنکور می یابد . دیگر نیازی به شرکت در کنکور سراسری وجود نخواهد داشت. البته اگر متقاضیان ، طرفدار رشته های محبوب گروه آزمایشی خود هستند، قطعا بدون آزمون نمی توانند به هدف خود دست یابند. اما داوطلبی که هدف خود را براساس علاقه و توانمندی خود و همین طور امکانات موجود تعریف نموده می توانند بهره ی وافری از این طریق گزینش ببرد. تنها ملاکی که می تواند باعث برتری متقاضی نسبت به سایرین  در این شیوه باشد، معدل کتبی است. همچنین داوطلبان برای انتخاب رشته مجاز هستند رشته محل ها را بدون توجه به مدرک خود برگزینند.

 

 نحوه ثبت نام

از آنجایی که ممکن است برخی داوطلبان رشته محل مورد علاقه خود را در رشته  های بدون کنکور بیابد، ثبت نام رشته های بدون کنکور قبل از ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد. لازم است تا داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org از لیست رشته محل های ارائه شده آگاه و مطلع شوند. سپس با توجه به یافته های خود تصمیم به ثبت نام بگیرند.

اگر داوطلبی تصمیم قطعی برای ثبت نام داشته باشد باید هزینه تعیین شده را پرداخت نماید. داوطلب باید با استفاده از کارت های بانکی اعتباری در سایت سنجش مبلغ درخواستی را واریز نمایند. آنگاه با بارگذاری عکس خود و تکمیل لیست انتخاب رشته  از سیستم شماره پرونده و کدپیگیری دریافت نمایند.داوطلبان باید شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی را تا پایان محفوظ بدارند.

 

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی در مقطع کارشناسی عبارتند از:

ریاضیات و کاربردها، فیزیک، آمار، آمار و سنجش آموزشی، علوم کامپیوتر، علوم مهندسی، فیزیک مهندسی، مهندسی شیمی، مهندسی مواد و متالوژی ، مهندسی پلیمر، مهندسی ساخت و تولید،  مهندسی نفت، مهندسی عمران، مهندسی معماری، معماری داخلی، مهندسی نقشه برداری، مهندسی شهرسازی، مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی انرژی، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک،  مهنددسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معدن، مهندسی نساجی، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی ایمنی و بازرسی فنی، مهندسی مکانیک بیوسیستم ( کشاورزی )، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی، مهندسی پزشکی، مهندسی ماشین های صنایع غذایی، علوم و مهندسی آب، مهندسی راه آهن، مهندسی خط و سازه های ریلی، مهندسی ماشین های ریلی، مهندسی ایمنی صنعتی، چند رسانه ای، مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت

 

رشته های بدون کنکور ریاضی / روش گزینش دانشجو

تنها مطلبی که در گزینش دانشجو موثر است، معدل می باشد. چنانچه داوطلب، متقاضی شرکت در رشته محل های متفاوت با مدرک خود باشد، معدل وی با ضرایبی که از قبل مشخص شده، محاسبه خواهد شد. ضرایب اعمال معدل عبارتند از:

           نوع دیپلم

 

 

گروه تحصیلی

ریاضی فیزیک علوم تجربی علوم انسانی معارف سایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

 

 نکات مهم

1- داوطلبانی که فرآیند تحصیل آنها در سال آخر نظام جدید آموزشی3-3-6 تکمیل نشده است نیز مجاز به ثبت نام در این مرحله هستند. داوطلبان باید بعد از کامل شدن تحصیلات و دریافت کارنامه ، معدل کتبی خویش را درج سایت سازمان سنجش درج نمایند.

2- داوطلبان تنها می تواند در یک رشته محل به ادامه تحصیل بپردازد. اگر داوطلبی هم در کنکور سراسری پذیرفته شد و هم در رشته های بدون کنکور بالاجبار باید دست به انتخاب بزند.

3- داوطلبانی که در دوره های روزانه پذیرفته شده باشند، در سال آتی مجاز به انتخاب دوره های روزانه نمی باشند.

4- متقاضیان باید دارای یکی از مدارک زیر برای ثبت نام باشند:

  • دیپلم نظام جدید آموزشی 3-3-6
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام قدیم
  • مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی

5- داوطلبان برای درج معدل خود باید دقت داشته باشند و با صداقت تمام معدل خود را اعلام نمایند. چرا که در صورت مغایرت اجازه ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

6- مشمولان غایب مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور ریاضی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: لیست رشته های بدون کنکور ریاضی 99




:: برچسب‌ها: لیست رشته های بدون کنکور ریاضی 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: