شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400
نوشته شده توسط : دانتل

دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های جامع کشور هرسال به دو روش با کنکور و بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کند. در شیوه ثبت نام با کنکور دانشگاه پیام نور، داوطلبان باید در کنکور سراسری شرکت نمایند و انتخاب رشته نیز انجام دهند؛ اما در ثبت نام بدون کنکور نیازی به شرکت در هیچ آزمونی نیست و صرفا سوابق تحصیلی و معدل داوطلب ملاک سنجش قرار خواهد گرفت. تمام رشته های تحصیلی بدون کنکور دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می‌شوند و پذیرفته شدگان پس از 4 سال تحصیل، مدرک لیسانس خود را دریافت خواهند کرد. در ادامه بیشتر در خصوص زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 صحبت خواهیم کرد.

منبع: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

سال گذشته ثبت نام بدون کنکور برای ورودی مهر از 5 مردادماه آغاز شده بود و تا 14 مهرماه نیز ادامه داشت. برای سال 1400 نیز پیش بینی می‌شود که از اوایل مرداد ماه سامانه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور فعال شود و داوطلبان بیشتر از 2 ماه فرصت نام نویسی خواهند داشت. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 کلیک کنید.

زمان درنظر گرفته شده برای پذیرش دانشجو در ترم بهمن ماه دانشگاه پیام نور نیز از اوایل دی آغاز می‌شود و احتمالا ثبت نام نیز به صورت حضوری باشد. در شیوه ثبت نام حضوری داوطلب باید پس از دانلود دفترچه و اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور رشته محل موردعلاقه خود را تعیین و ضمن تهیه مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، به صورت حضوری به واحد دانشگاهی مدنظر مراجعه و مدارک ثبت نام را ارائه دهد.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام – سال 99 زمان ثبت نام – سال 1400
نیسمال اول – مهر 5 مرداد تا 14 مهر ماه تاریخ دقیق اعلام نشده است
نیسمال دوم – بهمن  30 آذر تا 6 دی ماه تاریخ دقیق اعلام نشده است

 

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

 

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شرایطی درنظر گرفته شده است که تمام داوطلبان ملزم به رعایت این شرایط هستند. تمام شرایط و ضوابط ثبت نام در این دانشگاه از طریق دفترچه راهنما به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود که به شرح زیر است:

داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور باید یکی از مدارک فارغ التحصیلی زیر را ارائه دهند :

1️⃣ مدرک دیپلم نظام جدید سه ساله متوسطه نظری و فنی حرفه ای (نظام 6-3-3)

2️⃣ مدرک دیپلم نظام قدیم نظری بعلاوه مدرک پیش دانشگاهی

3️⃣ مدرک دیپلم 4 سال نظام قدیم

4️⃣ مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری

✅ فارغ التحصیلان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش که مدرک دیپلم نظام جدید دارند، مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می‌باشند.

✅ فارغ التحصیلان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش که مدرک دیپلم نظام قدیم دارند، تنها در صورت ارائه مدرک کاردانی مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می‌باشند.

✅ در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور امکان تغییر رشته وجود دارند. مثلا داوطلبی که دیپلم تجربی دارد، می تواند از رشته های ریاضی انتخاب کند یا بلعکس.

✅ دانشجویان دوره های روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید پیش از اتمام زمان ثبت نام، از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دوره‌های غیرروزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیازی نیست که از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند ولی پس از ثبت نام بدون کنکور اگر در دانشگاهی پذیرفته شدند لازم است که انصراف قطعی خود را اعلام نمایند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

 

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1400

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ثبت نام هریک از نیمسال های تحصیلی مهر و بهمن ماه به صورت مجزا منتشر می‌شود که با دفترچه ثبت نام بدون کنکور سایر دانشگاه های سراسری نیز مشترک است. در دفترچه راهنما شرایط و ضوابط ثبت نام به همراه لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه ها درج شده است پس مطالعه آن برای تمام داوطلبان الزامی است. برای مشاهده مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

 

بخوانید:ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

منبع: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400




:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: