زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

با تفکیک رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری از دیگر رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته ، زمان ثبت نام و لیست رشته ها به همراه نحوه ثبت نام به صورت مجزا از رشته های دیگر کنکور سراسری 1400 آغاز می‌شود. در سال‌های اخیر با افزیش رشته های بدون آزمون دانشگاه و افزایش تدریجی تاثیر معدل علاقه شرکت کنندگان به این نوع دانشگاه ها بیشتر می‌شود. رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد مختص آن دسته از داوطلبانی است که تمایل دارند بر اساس سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون آزمون سراسری شرکت کنند. این دسته از داوطلبان با مطالعه دفترچه و یافتن رشته دانشگاهی مورد نظر دیگر لازم نیست در آزمون سراسری شرکت کنند.

منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400

دانشگاه‌هایی که رشته های بدون آزمون سراسری را ارائه می‌دهند شامل دوره های شبانه، روزانه، پردیس و خودگردان می‌باشند. به دلیل اینکه تحصیل در دوره های روزانه رایگان بوده و شامل هزینه ای نمی باشد به همین دلیل این رشته ها متقاضی زیادی داشته و به سرعت تکمیل ظرفیت می شوند. با این وجود داوطلبانی هستند که در دوره های روزانه پذیرش شدند ولی نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارند.

بخوانیدهزینه انتخاب رشته بدون کنکور 1400 

رشته های دوره نوبت دوم یا شبانه: این رشته ها موظف به پرداخت شهریه می‌باشند اما با تحصیل در این رشته می‌توانید به طور همزمان با دانشجویان دوره روزانه تحصیل کنید.

دوره پردیس خودگردان: دوره های آموزشی پردیس خودگران یکی دیگر از دانشگاه های بدون آزمون محسوب می‌شود و دانشجویان در این دانشگاه به طور مجزا با سایر دوره های به تحصیل مشغول هستند. رشته های موجود در این دانشگاه نیز مستلزم به پرداخت هزینه می‌باشد.

برای اطلاع از دانشگاه های رشته های بدون آزمون محل مورد نظر پیش از هر چیز به دفترچه مراجعه کرده و با توجه به لیست رشته های بدون آزمون موجود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بخوانیدثبت نام بدون کنکور 1400

بخوانیدلیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری 

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 

با توجه به اینکه زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 در دو نوبت نیمسال مهر و بهمن انجام می‌شود. ثبت نام داوطلبین ورودی نیمسال اول به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام شده، متقاضیان باید پس از دریافت دفترچه و تکمیل مدارک ثبت نام، با مطالعه سهمیه ها، قوانین و ضوابظ و همینطور اطلاع از تمامی رشته های بدون آزمون و انتخاب رشته مورد نظر باید در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سایت انتخاب رشته بدون کنکور را تکمیل کنند.

بخوانیددفترچه ثبت نام بدون آزمون 1400 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور 1400 | ورودی مهر

در سال گذشته ثبت نام رشته های بدون آزمون مهر 99 به تعویق افتاده است. با اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، ثبت نام متقاضیان بدون آزمون 99 از 5 مرداد آغاز و تا 2 شهریور ادامه داشت. و سپس با انتشار اطلاعیه تا 7 مهر تمدید شد. در سال 1400 پیش بینی می شود در نیمه دوم مرداد ماه ثبت نام بدون آزمون آغار شود

تا کنون اطلاعیه رسمی جهت زمان ثبت نام بدون آزمون سراسری مهر ماه 1400 منتشر نشده است. به محض انتشار اطلاعیه رسمی در این بخش اطلاع ررسانی خواهد شد. 

 

بخوانیدشرایط ثبت نام بدون آزمون

 

زمان ثبت نام بدون آزمون 1400 | ورودی بهمن

همانطور که گفتیم دانشگاه های سراسری در دو دوره برای ورودی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند. هر ساله ثبت نام ورودی دوره دوم دانشگاه های بدون کنکور از اواخر آذر آغاز شده و تا اواسط دی ادامه دارد. با اینکه هنوز در این خصوص اطلاعیه ای منتشر نشده اما طبق سال‌های اخیر پیش بینی می‌شود که زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور نیمسال دوم 1400 نیز مانند هر سال در همین بازه زمانی باشد.

تا کنون اطلاعیه رسمی جهت زمان ثبت نام بدون آزمون سراسری بهمن ماه 1400 منتشر نشده است. به محض انتشار اطلاعیه رسمی در این بخش اطلاع ررسانی خواهد شد. 



زمان اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه سراسری 1400

با توجه به اینکه ثبت نام ورودی مهر دانشگاه سراسری 1400 ابتدای مهرماه انجام می‌شود. می توان بازه زمانی تقریبی اعلام نتایج بدون آزمون را نیز مهرماه در نظر گرفت. پس از مطالعه نتایج و در صورت قبولی در یکی از رشته های انتخابی داوطلب می‌تواند برای تکمیل ثبت نام با محل دانشگاه مقصد مراجعه کند.

اعلام نتایج رشته های بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. داوطلبین باید به آدرس ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات داوطلبی به نتایج دسترسی پیدا کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانیدمدارک لازم برای ثبت نام بدون آزمون

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون آزمون 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400




:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: