دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

داوطلبانی که به هر دلیلی از جمله شرکت نکردن در کنکور سراسری و یا عدم کسب رتبه مناسب برای دستیابی به رشته دلخواه و همینطور ادامه تحصیل به صورت بدون آزمون، قصد ورود به دانشگاه های سراسری را دارند ، می توانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت کنند. برای شرکت در انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری داوطلبان ملزم به دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری 1400 ورودی مهر ماه و بهمن ماه می باشند تا از تمامی جزئیات از جمله کد رشته محل های ارائه شده مطلع شوند. در ادامه متن می توانید این دفترچه ها را به صورت جداگانه دانلود نمایید.

منبع: دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری 1400

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400

سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری کنکور سراسری است، ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری را نیز برعهده دارد. سازمان سنجش همزمان با شروع ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری ، دفترچه ای را با عنوان دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400 از طریق سایت " sanjesh.org"  منتشر خواهد کرد. برای اگاهی از سایت ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید. لازم است اشاره کنیم که دفترچه ثبت نام رشته های بدون آزمون سراسری دو بار در سال که یکبار برای نیمسال تحصیلی اول و یا همان ورودی مهرماه و یکبار برای نیمسال تحصیلی دوم و یا همان ورودی بهمن ماه منتشر می شود.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام بدون کنکور 1400

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 1400

همانطور که پیش تر نیز اشاره کوتاهی کردیم، ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری برای دو نیمسال تحصیلی به صورت جداگانه انجام می شود که همزمان با شروع ثبت نام لینک دانلود هر کدام در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد.

بخوانید: زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور | مهر 1400

در سال های گذشته، برنامه زمانی دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای ورودی مهرماه در مرداد ماه منتشر شد، که البته در سال گذشته به دلیل شرایط و شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد اما نهایتا در مهرماه انجام شد. بنابراین دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری 1400 نیز به طور همزمان با شروع مهلت ثبت نام و انتخاب رشته ورودی مهر 1400  از سایت سنجش منتشر می شود.

[box type="info" align="aligncenter" class="" width=""]تاکنون اطلاعیه ای پیرامون زمان دقیق انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای نیمسال اول و ورودی مهر 1400 منتشر نگردیده است. به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.[/box]

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور | بهمن 1400

در سال های گذشته نیز داوطلبان توانستند در آذر ماه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری را انجام دهند. دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری بهمن نیز همزمان با با شروع زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون نیمسال دوم در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

[box type="info" align="aligncenter" class="" width=""]تاکنون اطلاعیه ای پیرامون زمان دقیق انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای نیمسال دوم بهمن 1400 منتشر نگردیده است. به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.[/box]

 

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور

تمامی جزئیات مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله کد رشته محل های ارائه شده در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی و مجازی در دفترچه‌های ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر و بهمن درج می گردد.

 

ورودی مهر

تاکنون دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری 1400 برای ورودی مهرماه منتشر نشده است. به محض انتشار دفترچه سال جدید نیز مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد.

[box type="download" align="aligncenter" class="" width=""]دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر 1400[/box]

 

ورودی بهمن

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 برای ورودی بهمن ماه نیز تاکنون منتشر نشده است. به محض انتشار دفترچه سال جدید نیز مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد.

[box type="download" align="aligncenter" class="" width=""]دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور ورودی بهمن 1400[/box]

 

جزییات دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور

داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری را دارند، در اولین و مهم ترین قدم بایستی که دفترچه‌ی ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400 را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند و تمامی مندرجات آن را به دقت و البته به طور کامل مطالعه نمایند.

دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری شامل مندرجات مهمی از جمله موارد زیر می باشد. 

  • متقاضیان برای شرکت در انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری بایستی برخی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی را داشته باشند که در دفترچه‌ی انتخاب رشته درج شده است. برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور 1400 کلیک کنید.
  • داوطلبان آقا بایستی نسبت به مقررات وظیفه عمومی آگاه باشند که این مورد نیز از جزئیات دفترچه نامبرده است.
  • سهمیه های موثر در پذیرش بدون کنکور سراسری نیز در این دفترچه آورده شده است.
  • لیست و کد رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم نیز از مهم ترین قسمت های دفترچه بدون کنکور سراسری است.
  • برای ثبت نام به برخی مدارک نیاز است که از طریق دفترچه‌ی انتخاب رشته می توانید نسبت به آن ها مطلع شوید. برای اطلاع از مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.
  • فرم پیش نویس ثبت نام نیز برای آشنایی شما و یک بار وارد کردن کد رشته محل ها در انتهای دفترچه قرار داده شده است.
  • جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه آزمایشی برای تشخیص الویت ها و تخمین شانس قبولی نیز آورده شده است. 

بخوانید: هزینه ثبت نام بدون کنکور 1400

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور 

در میان رشته های ارائه شده به صورت بدون آزمون دانشگاه های سراسری، برخی از دوره ها همچون دوره پردیس خودگردان، نوبت دوم ، پیام نور و غیرانتفاعی به صورت شهریه پرداز هستند، بدین معنی که اگر کد رشته محلی از این دوره ها انتخاب کنید، بایستی برای ادامه تحصیل شهریه بپردازید. بنابراین لازم است پیش از هر اقدامی از شهریه ها مطلع شوید، سپس کد رشته محل های مربوطه را در فرم انتخاب رشته درج کنید.

برای انجام یک انتخاب رشته آگاهانه و همینطور اطلاع از کد رشته محل های جدید که ممکن است سازمان سنجش طی اطلاعیه هایی به لیست کد رشته محل های بدون کنکور سراسری اضافه کند، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کمک بگیرید و مراحل ثبت نام خود را بااطمینان پیش ببرید.

بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری 1400




:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: