لیست رشته های بدون کنکور زبان 99
نوشته شده توسط : دانتل

رشته های بدون کنکور زبان

در شرایط امروزی دنیا، نیاز به داشتن مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم  برای تمام افراد جامعه ضروری است. قبل از سال 1392 کنکور سراسری همچون سدی در برابر علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه محسوب می شد. اما با توجه به بالا رفتن ظرفیت آموزش عالی تسهیلاتی ایجاد شده است تا علاقه مندان بتوانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند. پذیریش دانشجو بدون کنکور با استفاده از سوابق تحصیلی صورت می گیرد.داوطلبان علاقه مند می توانند بدون توجه به مدرک دیپلم خود اقدام به انتخاب رشته نمایند. شایان ذکر است که رشته های بدون کنکور شامل رشته محل های پر متقاضی نمی شود و همچنان بر سر این کرسی ها رقابت سختی در جریان است.

رشته های بدون کنکور زبان | نحوه ثبت نام

برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور گروه زبان باید به سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمود.داوطلبان حتما باید در گام نخست دفترچه راهنمای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را دریافت کنند.داوطلبان بعد از مطالعه کامل دفترچه و اطمینان از اینکه از ضوابط به درستی آگاه شده اند، می توانند ادامه فرآیند ثبت نام را پیگیری نمایند.

هر فرد داوطلب باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شتاب پرداخت نماید. سپس در گام بعدی داوطلبان باید عکس خود را در پنل کاربری خود بارگذاری نمایند. همین طور کد رشته محل های انتخابی در این مرحله در فیلد مربوطه درج می شود . با گذار از این مرحله، سیستم یک شماره پرونده ی 7 رقمی و یک کد پیگیری 16 رقمی در اختیار داوطلب قرار می دهد.ضروری است شماره پرونده و کد پیگیری تا پایان ثبت نام در دانشگاه محفوظ داشته شود.

لیست رشته های بدون کنکور زبان

لیست رشته بدون کنکور زبان در مقطع کارشناسی عبارتند از:

زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات فرانسه، زبان روسی، زبان و ادبیات آلمانی

روش گزینش دانشجو

گزینش دانشجو در رشته های بدون کنکور زبان تنها بر پایه معدل است. برخی داوطلبان که رشته انتخابی و مدرک تحصیلی هم جنس ندارند، برای احتساب معدل باید به جدول ضرایب معدل تعریف شده مراجعه نمایند. جدول ضرایب معدل در ذیل مطلب آورده شده است.

           نوع دیپلم

 

 

گروه تحصیلی

ریاضی فیزیک علوم تجربی علوم انسانی معارف سایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

نکات مهم

1- داوطلبانی که تحصیلات آنها در سال آخر نظام جدید آموزشی3-3-6 هنوز به پایان نرسیده است  نیز مجاز به ثبت نام در این مرحله هستند. داوطلبان باید پس از دریافت کارنامه خود ، معدل کتبی خویش را درج سایت سازمان سنجش درج نمایند.

2- داوطلبانی که پذیرششان از دو طریق بوده است یعنی هم رشته های بدون کنکور و هم کنکور سراسری ،ناچارهستند برای ثبت نام دانشگاه دست به انتخاب بزنند. زیرا هر داوطلب تنها می تواند در یک رشته محل ادامه تحصیل دهد.

3- داوطلبانی که در دوره های روزانه پذیرفته شده باشند، در سال آتی مجاز به انتخاب دوره های روزانه نمی باشند.

4- متقاضیان باید دارای یکی از مدارک زیر برای ثبت نام باشند:

  • دیپلم نظام جدید آموزشی3-3-6
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام قدیم
  • مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی

5- داوطلبان باید از پایان یافتن زمان ویرایش اطلاعات ازدرستی معدل  درج شده خود مطمئن شوند. زیرا در صورت مغایرت اجازه ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

6- مشمولان غایب مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور زبان 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: لیست رشته های بدون کنکور زبان 99




:: برچسب‌ها: لیست رشته های بدون کنکور زبان 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: