سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

مدارس شاهد با هدف جذب دانش آموزان شاهد شامل دانش آموزانی با سهمیه های فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 25% و بالاتر تاسیس شد، اما در سال های اخیر علاوه بر دانش آموزان شاهد، دانش آموزان غیرشاهد نیز می‌توانند به تحصیل در این مدارس بپردازند. پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مدارس شاهد طبق مقررات خاصی انجام می شود، به طوری که بایستی طبق جدول امتیاز بندی، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. متقاضیان این مدارس در پایه های تحصیلی اول ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه بایستی ثبت نام اولیه خود را در سامانه پادا انجام دهند. داوطلبان میان پایه نیز به صورت حضوری بایستی مراحل ثبت نام خود را پشت سر بگذارند. در ادامه این مقاله پیرامون سایت جدید ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 “ pada.medu.ir ” اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

 

ثبت نام مدارس شاهد 1400 فقط از طریق سایت پادا ” pada.medu.ir ”  انجام می شود و دیگر از سایت سجا امکان پذیر نیست.

منبع: سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400

 

سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

ثبت نام در مدارس شاهد برای پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. همه افرادی که واجد شرایط هستند، می‌توانند به سایت ثبت نام شاهد به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است ثبت نام مدارس شاهد برای دوره‌های میان پایه به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان‌پذیر است. سنجش و پذیرش دانش آموز برای مدارس شاهد پس از بررسی درخواست‌های ثبت نام انجام می‌گیرد. متقاضیان ثبت نام کننده برای آگاهی از وضعیت پذیرش خود باید نتایج ثبت نام مدارس شاهد را دنبال کنند.

 

زمان بندی ثبت نام مدارس شاهد در سامانه پادا

جهت ورود به مدارس شاهد، لازم است فرآیند ثبت نام به ترتیب طی شوند. فرآیند ثبت نام مدارس شاهد شامل چهار مرحله می باشد. متقاضیان در مرحله اول ثبت نام مدارس شاهد را در سایت ثبت نام مدارس شاهد (سامانه پادا) انجام می دهند.

در مرحله دوم پذیرش دانش آموزان شاهد قطعی است اما نتایج اولیه مدارس شاهد برای دانش آموزان غیر شاهد اعلام می شود. در مرحله سوم جهت صحت ادعا و احراز هویت دانش آموزان مدارک توسط مدرسه بررسی می گردد و در نهایت نتایج نهایی مدارس شاهد اعلام می شود.

 

بخوانید: زمان ثبت نام مدارس شاهد 1400

 

ثبت نام مدارس شاهد با توجه به هریک از پایه‌های تحصیلی در بازه زمانی مشخصی انجام می‌گیرد. قابل توجه است که بازه‌های معرفی شده برای ثبت نام مدارس شاهد محدود است. از همین جهت افرادی که مایل به ثبت نام مدارس شاهد هستند، باید به موقع نسبت به ثبت نام اقدام کنند. امکان ثبت نام در خارج از بازه‌های زمانی تعریف شده برای هیچ یک از متقاضیان وجود نخواهد داشت. متقاضیان ثبت نام در مدارس شاهد 1400 – 1401 می توانند طبق جدول زیر در بازه های زمانی اعلام شده مطابق مقطع تحصیلی شان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پایه تحصیلی زمان ثبت نام اعلام نتایج اولیه
پایه اول (ابتدایی) 8 خرداد ماه الی 25 خرداد ماه 1400 26 خرداد ماه الی 20 تیر ماه 1400
پایه هفتم (اول متوسطه)

22 خرداد ماه الی 15 تیر ماه 1400

16 تیر ماه الی 13 مرداد ماه 1400
پایه دهم (دوم متوسطه) 1 تیر ماه الی 25 تیر ماه 1400 26 تیر ماه الی 20 مرداد ماه 1400

 

نحوه ثبت نام در سایت مدارس شاهد 1400 – 1401 

زمینه ثبت نام در مدارس شاهد برای تمامی علاقه مندان در مهلت مقرر فراهم است. بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام مدارک موردنیاز را آماده کنید تا فرایند ثبت نام به سادگی انجام گیرد.

در سال های گذشته ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 از طریق سامانه سجا انجام میشد، اما در سال جاری در روند ثبت نام تغییراتی ایجاد شده است که متقاضیان بایستی جهت پیش ثبت نام در پایه های اول ابتدایی، هفتم و دهم به سامانه پادا مراجعه کنند. در ادامه نحوه ثبت نام مدارس شاهد به ترتیب مراحل شرح داده شده است که متقاضیان جهت ثبت نام کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣ متقاضیان بایستی که به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا) به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣ داوطلبان بایستی پس از ورود به سامانه پادا، بر روی گزینه ” ثبت نام دانش آموزان جدید الورود ” کلیک کنند.

 

3️⃣ پس از وارد شدن به صفحه جدید، بایستی که در کادر های مشخص شده اطلاعات خود را شامل کد ملی ولی دانش آموز، شماره تلفن ولی دانش آموز و کد دانش آموز در این کادر ها وارد کنند.

 

4️⃣ پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، فرم تقاضانامه ثبت نام در مدارس شاهد در سایت ثبت نام و سامانه پادا نمایش داده می شود که متقاضیان می توانند جهت تکمیل آن اقدام کنند.

توجه

نتایج ثبت نام مدارس شاهد پس از گذشت تقریبا یک بازه زمانی دو هفته منتشر می شود و متقضیان می‌توانند از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند. متقاضیانی که موفق به کسب امتیاز لازم برای ثبت نام در مدارس شاهد شده باشند، می‌توانند به صورت حضوری و به همراه یکی از والدین خود به مدرسه موردنظر مراجعه کنند و ثبت نام خود را قطعی کنند.

 

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد 1400

 

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد

تحصیل در مدارس شاهد براساس ضوابط و شرایط خاصی امکان‌پذیر است. بدین ترتیب تنها افراد واجد شرایط می‌توانند در سامانه ثبت نام مدارس شاهد ( سامانه پادا ) اقدام به نام نویسی کنند. برای اطلاع از شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1400 کلیک کنید.

مهمترین شرایط ثبت نام مدارس شاهد که به طور مشترک برای متقاضیان شاهد و غیرشاهد مورد نیاز است عبارت است از:

✅ داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅ پایبندی داوطلب و خانواده وی به شئونات اسلامی

✅ پوشش مناسب دانش آموزان و دارا بودن برترین حجاب

✅ سکونت در نزدیکی مدرسه شاهد مورد نظر

علاوه بر شرایط عمومی هر یک از دوره‌های تحصیلی ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه دارای شرایط اختصاصی برای ثبت نام هستند. شرایط اختصاصی برای ثبت نام مدارس شاهد در هر یک از پایه‌های تحصیلی را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد.

پایه تحصیلی شرایط اختصاصی ثبت نام
دوره ابتدایی (پایه اول) کسب امتیاز مناسب مطابق با جدول امتیازبندی
دوره اول متوسطه (پایه هفتم) کسب مقیاس ” خیلی خوب ” در دروس نوبت دوم پایه ششم و یا حداکثر دو مقیاس ” خوب “
کسب امتیاز مناسب مطابق با جدول امتیازبندی
دوره دوم متوسطه (پایه دهم) قبولی در نوبت خردادماه پایه نهم
کسب حداقل نمره 15 برای تمام دروس پایه نهم و حداقل معدل 17
کسب امتیاز مناسب مطابق با جدول امتیازبندی

توجه : جدول امتیازبندی مدارس شاهد جدولی است که در آن معیارهای پذیرش دانش آموزان گردآوری شده‌ است. در این جدول امتیازات مورد نیاز برای کسب قبولی در مدارس شاهد براساس نوع ایثارگری اولویت بندی شده‌اند. در این جدول دانش آموز جانباز و فرزند جانباز بالای 25 درصد از بالاترین امتیاز برخوردار است. برای اطلاع از نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد 1400 کلیک کنید.

 

مشاوره سایت جدید ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

هر ساله همزمان با آغاز ثبت نام مدارس شاهد در سایت مربوطه که در سال جاری سامانه پادا است، یک دفترچه با عنوان دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1400 به صورت مشترک برای تمامی پایه ها منتشر می گردد، متقاضیان بایستی که در وهله اول این دفترچه را به طور کامل مطالعه کنند.

یکی از مواردی که در دفترچه نامبرده درج شده است، جدول امتیاز بندی مدارس شاهد است. هر داوطلب با سهمیه شاهد و یا غیر شاهد متناسب با سهمیه ای که دارد می تواند امتیاز خود را محاسبه کند. داوطلبانی که طبق این جدول بتوانند امتیاز بیشتری را کسب کنند، در الویت ورود به مدارس شاهد می باشند.

چنانچه پیرامون انجام پیش ثبت نام در مدارس شاهد سوالی دارید، می توانید با برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

[type=”shadow”]بخوانید: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1400 [/box]

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت جدید ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 ” pada.medu.ir ” می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401، کدام سامانه می باشد؟

متقاضیان بایستی جهت ثبت نام در مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، متوسط اول و دوم به سایت پادا مراجعه کنند.

آیا ثبت نام میان پایه شاهد نیز از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 انجام می شود؟

خیر، ثبت نام میان پایه شاهد فقط به صورت حضوری انجام می شود.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 1400 به چه صورت است؟

در متن مقاله به شرح نحوه ثبت نام مدارس شاهد در سامانه پادا پرداخته ایم

منبع: سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400




:: برچسب‌ها: سایت ثبت نام مدارس شاهد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: