ضرایب دروس کنکور سراسری هنر 1400
نوشته شده توسط : دانتل

تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری هنر ثبت نام کرده اند، می توانند جهت انجام یک برنامه ریزی مطالعاتی برای دروس عمومی و اختصاصی از ضرایب و زیر گروه کنکور هنر مطلع شوند. چراکه اطلاع از ضرایب هر درس در جهت قبولی در رشته مورد علاقه داوطلب، به او کمک می کند تا از اهمیت دروس در آن رشته مطلع شود و سعی کند این امر را در برنامه ریزی خود نیز اجرا کند. هر ساله ضرایب و زیرگروه های کنکور سراسری هنر از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. با توجه به اهیمت این موضوع در انتخاب رشته و نحوه مطالعه داوطلب در ادامه ضرایب و زیرگروه های کنکور هنر 1400 را ارائه کرده ایم.

منبع: ضرایب دروس کنکور سراسری هنر 1400

 

ضرایب دروس کنکور هنر 1400

کنکور سراسری هنر شامل دو دفترچه سوال عمومی و اختصاصی می باشد. دفترچه عمومی شامل سوالات و سرفصل های امتحانی دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان خارجی است. دفترچه سوالات اختصاصی نیز شامل دروس و سرفصل های امتحانی درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی _ فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد می باشد.

در هر کدام از زیرگروه های کنکور سراسری هنر این سرفصل ها دارای یک ضریبی هستند، که نشان دهنده اهمیت آن درس برای قبولی در رشته های آن زیرگروه است. بدین معنی که این ضریب هرچه بیشتر باشد اهمیت آن درس بیشتر است و شما بایستی مطابق با این ضرایب برای کنکور سراسری هنز 1400 برنامه ریزی و مطالعه کنید.

 

ضرایب دروس عمومی کنکور هنر 1400

ضرایب دروس عمومی در تمامی زیر گروه های کنکور سراسری هنر ثابت می باشد و به شرح جدول زیر است:

مواد امتحانی ضرایب
درس زبان و ادبیات فارسی 4 ضریب
درس زبان عربی 2 ضریب
درس فرهنگ و معارف اسلامی 3 ضریب
درس زبان خارجه 2 ضریب

 

ضرایب دروس تخصصی کنکور هنر 1400

هر کدام از دروس تخصصی در زیرگروه های کنکور سراسری هنر دارای ضرایب متفاوتی می باشند که همانطور که اشاره کردیم نشان دهنده اهیمت آن درس در آن زیرگروه می باشد. نکته ای که پیرامون ضرایب دروس تخصصی وجود دارد، این است که به طور کلی ضرایب دروس تخصصی که در جدول زیر آمده بایستی در عدد 3 ضرب شود تا نسبت واقعی ضرایب دروس عمومی و تخصصی بدست آید.

نام درس زیرگروه یک زیرگروه دو زیرگروه سه زیرگروه چهار زیرگروه پنج
درس درک عمومی هنر 4 3 3 3 3
درس درک عمومی ریاضی- فیزیک 3 1 3 3 3
درس ترسیم فنی 1 2 2 1 1
درس خلاقیت تصویری و تجسمی 4 4 2 2 1
درس خلاقیت نمایشی 3 4 2 2 2
درس خلاقیت موسیقی 1 1 1 1 4
درس خواص مواد 1 1 1 1 1
درس روانشناسی 1 2 1 3 3

 

زیرگروه های کنکور سراسری هنر 1400

کنکور سراسری هنر در مجموع شامل پنج زیرگروه می باشد که در هر کدام تعدادی از رشته ها در مقاطع تحصیلی مختلف شامل کاردانی و کارشناسی در دانشگاه های سراسری ارائه می شود. در ادامه این مقاله از سایت دانتل زیرگروه های کنکور هنر را به همراه رشته های زیرمجموعه آن ها به تفکیک ارائه کرده ایم.

 

زیرگروه یک کنکور هنر

مقطع تحصیلی

رشته های ارائه شده

کارشناسی آموزش ارتباط تصويری، ارتباط تصويری، تلويزيون و هنرهای ديجيتالی، چاپ، صنايع دستی، طراحی پارچه، طراحی و ساخت طلا و جواهر، طراحی صحنه، طراحی لباس، عكاسی، فرش، كتابت و نگارگری، مجسمه سازی، نقاشی، نقاشی ايرانی، هنرهای تجسمی، هنرهای صناعی

کاردانی

كاردانی عكاسی خبری، كاردانی فرش دستباف، كاردانی گرافيک، كاردانی گرافيک رايانه، كاردانی هنر سفالگری، كاردانی هنرهای تجسمی، كاردانی هنرهای سنتی

 

زیرگروه دو کنکور هنر

مقطع تحصیلی  رشته های ارائه شده
کارشناسی باستان شناسی، طراحی صنعتی، مرمت بناهای تاريخی، مرمت و احيای بناهای تاريخی، هنر اسلامی

کاردانی

كاردانی باستان شناسی، كاردانی طراحی صنعتی

 

زیرگروه سه کنکور هنر

مقطع تحصیلی  رشته های ارائه شده
کارشناسی مرمت آثار تاريخی، موزه
کاردانی كاردانی حفاظت و مرمت آثار تاريخی، كاردانی موزه

 

زیرگروه چهار کنکور هنر

مقطع تحصیلی  رشته های ارائه شده
کارشناسی ادبيات نمايشی، بازيگری، سينما، كارگردانی تلويزيون، نمايش عروسكی
کاردانی کاردانی انيميشن، كاردانی هنرهای نمايشی

 

زیرگروه پنج کنکور هنر

مقطع تحصیلی  رشته های تحصیلی ارائه شده
کارشناسی  آهنگسازی، موسيقی نظامی، نوازندگی موسيقی ايرانی، نوازندگی موسيقی جهانی 

 

مشاوره کنکور هنر 1400 | ضرایب دروس

تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری هنر را دارند، در صورتی می توانند موفق به کسب نتیجه قبولی شوند که از ابتدا با یک برنامه ریزی اصولی و درست مطالعه خود را آغاز کنند. یک برنامه ریزی زمانی اثر بخش خواهد بود که متناسب با هدف چیده شده باشد.

به عنوان مثال شما متقاضی کنکور هنر بایستی در زمان برنامه ریزی در طول هر هفته برای مطالعه هر کدام از سرفصل های امتحانی خود یک ساعت مشخص تعیین کنید. میزان این ساعت مطالعه مشخص وابسته به ضریب درسی است که قصد مطالعه آن را برای کنکور سراسری هنر دارید، بدین معنی که دروس با ضرایب بالاتر نیازمند ساعت مطالعه بیشتر نیز می باشد.

پس از شرکت در کنکور سراسری نیز رشته های هر زیرگروه و رتبه ای که در آن زیرگروه کسب کرده اید، به شما در انجام یک انتخاب رشته اصولی کمک خواهد کرد. چنانچه موردی در ضرایب و زیرگروه های کنکور هنر برایتان مبهم است، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ضرایب و زیر گروه کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

کنکور سراسری هنر با چند زیرگروه برگزار می شود؟

زیر گروه آزمایشی هنر دارای پنج زیر گروه می باشد که در مقاله فوق رشته های زیر مجموعه هر زیرگروه را ارائه کردیم.

دروس عمومی در کنکور هنر دارای چه ضرایبی هستند؟

زبارن و ادبیات فارسی با ضریب 4، زبان عربی با ضریب 2، فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب 3 و زبان خارجه با ضریب 2 محاسبه می شود.

داوطلبان کنکور هنر از چه طریقی می توانند به لیست رشته های زیرگروه های کنکور هنر دسرتسی داشته باشند؟

سازمان سنجش با انتشار دفترچه‌ای تمامی زیرگروه های کنکور هنر را به همراه رشته های زیرشاخه آن ها منتشر می کند، بعلاوه اینکه در متن مقاله فوق نیز از سایت دانتل این رشته ها را برایتان ارائه کردیم.

منبع: ضرایب دروس کنکور سراسری هنر 1400




:: برچسب‌ها: ضرایب دروس کنکور سراسری هنر 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: