نوشته شده توسط : دانتل

نتایج کنکور سراسری ۹۹ |کارنامه اولیه کنکور سراسری

کارنامه اولیه برای کلیه دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان روی سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. در ادامه به بررسی بخش های مختلف که کارنامه اولیه کنکور سراسری می‌پردازیم: توصیه می کنیم مقاله اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را مطالعه نمایید.

بخش مشخصات ثبت نام

در این قسمت از کارنامه که شامل سه سطر می باشد در آن اطلاعات شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، جنسیت، سال تولد، سهمیه ثبت نامی، معلولیت و اطلاعات مدرک تحصیلی ذکر شده است.

 

بخش اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه

در این ردیف برای داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری نسبت به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی پیام نور و غیر انتفاعی اعلام علاقه‌مندی کرده باشند کلمه بلی و برای سایر داوطلبان خیر درج شده است.

 

وضعیت انتخاب رشته داوطلب

در این بخش با توجه به رتبه و تراز داوطلب در هر زیر گروه مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های مختلف باشد، عبارت مجاز درج می شود، در غیر این صورت عبارت غیر مجاز نمایش داده می شود.

 

بخش وضعیت داوطلب در هر زیر گروه امتحانی

این بخش از کارنامه اولیه کنکور به داوطلب برای داشتن انتخاب رشته ای دقیق تر کمک می‌کند.داوطلب در حین انتخاب رشته با توجه به اینکه رشته مورد نظر در کدام یک از زیر گروه های پنج گانه قرار دارد می بایست به رتبه خود در آن زیر گروه توجه نماید و سپس اقدام به انتخاب رشته نماید.

نمره کل یا تراز هم تابعی از اختلاف نمره داوطلب با میانگین جامعه آماری شرکت کننده در آزمون سراسری است همچنین میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی نیز هرساله با تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین می شود و سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۹ به صورت ۲۵ درصد مثبت(سال سوم) و ۵ درصد مثبت(پیش دانشگاهی) خواهد بود.

 

نمرات اکتسابی

در این بخش می توانید نمرات هر کدام از دروس عمومی و اختصاصی گروه های آزمایشی خود را به صورت درصد مشاهده کنید. این نمرات با فرمول این که سه امتیاز مثبت به پاسخ صحیح و یک امتیاز منفی به هر پاسخ غلط به دست می آیند. در سال ۹۸ به دلیل اینکه هر دو نظام آموزشی قدیم و جدید با هم به رقابت پرداختند نمراتی تحت عنوان نمره همترازی مطرح شد به این منظور که عدالت بین داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید رعایت شود.

 

رتبه کل در سهمیه نهایی | رتبه کشوری

در این بخش رتبه کل در سهمیه،آخرین رتبه مجاز در سهمیه برای انتخاب رشته در دوره های روزانه و نوبت دوم و همچنین رتبه کشوری داوطلب درج شده است.

 

دسترسی به کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

آخرین قسمت کارنامه اولیه کنکور سراسری به کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد تعلق گرفته است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می‌توانند کد دسترسی خود را از این گزینه دریافت نمایند و در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد نسبت به استفاده از آن اقدام نمایند.

 

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹ | انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری

کارنامه اولیه کنکور سراسری به طور معمول یک ماه بعد ازبرگزاری کنکور سراسری منتشر میشود و کلیه داوطلبان میبایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نتایج خود را مشاهده نمایند. زمان دقیق در روز های آینده اعلام خواهد شد.

نحوه مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری

داوطلبان پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش می بایست با استفاده از اطلاعات ثبت نامی و شناسنامه‌ای خویش کارنامه خود را دریافت نمایند.در ادامه مراحل مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری را به همراه راهنمای تصویری مشاهده می کنید:

۱.ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

۲.روی لینک کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری کلیک نمایید.

۳.بعد از اینکه به صفحه اعلام نتایج وارد شدید به  سه روش می‌توانید کارنامه خود را دریافت نمایید.

 

روش اول:با وارد کردن شماره شناسنامه، سال تولد و شماره داوطلبی مندرج بر روی کارت ورود به جلسه نتایج خود را مشاهده نمایید .

روش دوم: با وارد کردن شماره پرونده ،کد رهگیری ۱۶ رقمی و شماره شناسنامه و نتایج خود را مشاهده نمایید.

روش سوم: با وارد کردن شماره پرونده، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه نتایج خود را مشاهده نمایید.

همچنین توجه داشته باشید در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده و کد رهگیری میتوانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش نسبت به بازیابی آن اقدام نمایید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

پس از برگزار شدن کنکور سراسری و اعلام نتایج، به مرحله حساس انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می رسیم. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. اطلاع از زمان و مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان بسیار مهم می باشد. زیرا درصورت عدم اگاهی ممکن است جا بمانند و فرصت قبولی در رشته و دانشگاه را از دست بدهند. در صورتی که نتوانسته اید نتیجه مورد نظر خود را در کنکور کسب کنید می توانید با انجام یک انتخاب رشته صحیح در رشته مورد علاقه خود قبول شوید و حتی در این سال ها فرصت ادامه تحصیلی بدون کنکور را دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سراسری و ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را مطالعه نمایید. شما حتی فرصت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را نیز دارید برای اطلاع از ثبت نام پزشکی بدون کنکور کلیک کنید.

 

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

هر ساله به دلیل عدم اینکه برخی قبول شدگان از ادامه تحصیل در رشته ای که قبول شده اند صرف نظر می کنند. دانشگاه ها به منظور جبران این ظرفیت خالی به وجود آمده در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان کنکور می توانند با دریافت کارنامه سبز خود شانس خود را برای قبول شدن در این دانشگاه ها امتحان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارنامه سبز و تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه اولیه کنکور سراسری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: نتایج کنکور سراسری 99




:: برچسب‌ها: نتایج کنکور سراسری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 784
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: