رشته های کنکور زبان 1400
نوشته شده توسط : دانتل

کنکور زبان به عنوان کنکور شناور هر ساله همراه با دیگر زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری برگزار می گردد. علاقه مندان به رشته های دانشگاهی این آزمون می توانند که در کنار ثبت نام و شرکت در یکی از گروه های آزمایشی ریاضی، علوم انسانی و تجربی در کنکور زبان نیز شرکت کنند. همین دلیل باعث شده است که هر ساله علاقه مندان بسیاری در کنکور سراسری زبان شرکت کنند. پیش از ثبت نام در این آزمون بهتر است داوطلبان از کد رشته محل های دانشگاهی این آزمون نیز اطلاع داشته باشند تا از هدف خود از شرکت در آزمون زبان مطلع باشند. به همین منظور در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون لیست رشته های کنکور سراسری زبان 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: رشته های کنکور زبان 1400

 

لیست رشته های کنکور سراسری زبان 1400

کنکور سراسری زبان در زیرگروه های مختلفی رشته های گوناگونی را ارائه می دهد. متقاضیان می توانند که از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان که سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می کند از این رشته ها مطلع گردند.

داوطلبانی که بر اساس کارنامه های اولیه دریافتی از سوی سازمان سنجش مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و فرهنگیان شده اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود با این رشته ها اقدام کنند.

داوطلبان برای کسب قبولی در رشته مورد علاقه شان بایستی که به سوالات دو دفترچه عمومی و تخصصی پاسخ بدهند. گروه زبان به طور کلی دارای چهار زیرگروه می باشد که ضرایب دروس تخصصی در این زیرگروه ها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه این مطلب رشته های زیرگروه های مختلف را به تفکیک ارائه کرده ایم.

 

رشته های زیرگروه یک

آموزش زبان انگليسی زبان و ادبيات انگليسی مترجمی زبان انگليسی
كاردانی آموزش زبان انگليسی کاردانی رشته مترجمی زبان انگليسی

 

رشته های زیرگروه دو

زبان و ادبیات آلمانی مترجمی زبان آلمانی

 

رشته های زیرگروه سه

زبان و ادبیات فرانسه مترجمی زبان فرانسه

 

رشته های زیرگروه چهار

زبان ايتاليایی زبان اردو زبان تركی اسـتانبولی زبان اسپانيایی 
زبان ژاپنی  زبان ارمنی  زبان روسی زبان چينی

 

مشاوره رشته های کنکور زبان

داوطلبانی که در کنکور زبان به عنوان کنکور شناور در کنار آزمون یکی از رشته‌های نظری ثبت نام و شرکت می کنند، توجه داشته باشند که برای هر دو آزمونی که در آن ثبت نام کرده اند، یک کارنامه منتشر می گردد که دارای دو جدول می باشد و یکی از جداول مربوط به اعلام نتایج اولیه کنکور زبان است.

همینطور داوطلبان باید در نظر داشته باشند که در زمان انتخاب رشته بایستی 150 الویت خود را با انتخاب هایی از کنکور زبان و کنکور دیگری که ثبت نام کرده اند، تکمیل کنند در واقع بایستی برای هر دو آزمون یک فرم انتخاب رشته تکمیل کنند.

چینش الویت ها در این حالت از حساسیت دو چندانی برخوردار است و بهتر است پیرامون آن اطلاعات زیادی کسب کنید تا در نهایت بتوانید به آنچه که انتظار دارید، برسید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانند به شما عزیزان کمک کنند تا بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های کنکور سراسری زبان 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

رشته‌های کنکور زبان در چند زیر گروه ارائه می شود؟

رشته‌های زیر مجموعه کنکور زبان در چهار زیرگروه تحثیلی ارائه می شوند.

رشته‌های زیر مجموعه زبان چرا در زیر گروه های مختلفی ارائه می گردد؟

در هر زیر گروه دروس تخصصی متفوات بوده و دارای ضرایب متفاوتی است.

آیا ضرایب دروس عمومی برای قبولی متقاضیان در تمامی این رشته‌ها دارای ضرایب ثابتی است؟

بله، دروس عمومی در این چهار زیرگروه تحصیلی دارای ضرایب ثابتی است.

منبع: رشته های کنکور زبان 1400





:: برچسب‌ها: رشته های کنکور زبان 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: