راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد | کلیات

پس از انتشار کارنامه اولیه از سوی سازمان سنجش کشور، در صورتی که شما مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشید، می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایید. شما برای دریافت  این فرم در درجه اول می بایست به صورت اینترنتی مبلغی را تحت عنوان ثبت نام برای انتخاب رشته واریز نمایید. در نتیجه بهتر است یک کارت بانکی دارای رمز دوم از پیش تهیه کرده باشید. واریز وجه و دریافت فرم انتخاب رشته، از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org، صورت می گیرد. شما می توانید در فرم انتخاب رشته حداکثر 100انتخاب داشته باشید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد | هزینه های تحصیل

یکی از مسائلی که داوطلبان پیش از انتخاب رشته در دانشگاه ازاد در نظر می گیرند، میزان هزینه ای است که می بایست پرداخت کنند. شهریه دانشگاه ازاد، شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر می باشد. شهریه ثابت هر ترم، برای رشته های مختلف متفاوت است و در حدود 1/900/000 تومان برای رشته های علوم انسانی، 2/100/000 تومان برای رشته های فنی و مهندسی و 3/700/000 تومان برای رشته های پیرا پزشکی، می باشد. علاوه بر این دانشجویان رشته های مهندسی و انسانی، می بایست مبلغ 150/000 هزار تومان به عنوان شهریه متغیر در ازای هر واحد پرداخت کنند که این رقم برای دانشجویان پیراپزشکی در حدود 240/000 تومان می باشد.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد | مراحل

دریافت دفترچه انتخاب رشته

به طور معمول، با پایان یافتن فرایند انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری، دانشگاه آزاد طی یک اطلاع همگانی، انتخاب رشته برای دانشگاه های زیر نظرش را شروع خواهد کرد. با توجه به عقب افتادن کنکور کارشناسی ارشد، در سال اخیر، ممکن است این تاریخ نسبت به سال های قبل تفاوتی داشته باشد. به هرحال داوطلبان می بایست، منتظر اعلام رسمی تاریخ انتخاب رشته دانشگاه ازاد از سوی دانشگاه باشند. پس از شروع این زمان، شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد، دفترچه انتخاب رشته را دریافت نمایید و  با مطالعه دقیق دفترچه، کد رشته های مورد نظر خود را استخراج کنید.

اولویت بندی کد رشته ها

نخستین و مهمترین کاری که در این مرحله می بایست انجام دهید، اولویت بندی کد رشته های مورد نظر شماست. در این مرحله با توجه به علاقه، گرایش، نوع دانشگاه، مسافت و هزینه، رشته های مورد نظرتان را اولویت بندی کنید. سعی کنید اولین اولویت های خود را بر حسب علاقه دسته بندی کنید. برای این کار بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. انتخاب رشته نقطه پایانی و در عین حال بسیار تاثیرگذاری در کار شما خواهد بود. در نتیجه بهتر است این کار را با مشورت یک متخصص انجام دهید.

پرداخت هزینه انتخاب رشته

پس از ورود به سایت دانشگاه ازاد، شما می بایست وارد بخش (سامانه های ثبت نام و انتخاب رشته) شوید. اولین قدم بعد از ورود به این بخش، واریز هزینه انتخاب رشته می باشد (روی عبارت خرید کارت اینترنتی ثبت نام کلیک کنید). پس از پرداخت هزینه، شناسه و رمز ثبت نام از طریق سایت به شما اعلام خواهد شد.

شروع فرایند انتخاب رشته

در این مرحله شما می بایست گزینه  (انتخاب رشته ازمون کارشناسی ارشد) را از منوی قبلی انتخاب نمایید. سپس با وارد کردن شناسه و رمز ثبت نام و کد انتخاب رشته، وارد صفحه انتخاب رشته می شوید. شناسه و رمز ثبت نام از طریق خرید اینترنتی به شما داده شده است. شناسه انتخاب رشته نیز، یک کد 7 رقمی است که در قسمت پایین کارنامه اولیه موجود است. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، شما می توانید انتخاب های خود را در فرم انتخاب رشته، درج نمایید. با پایان یافتن انتخاب رشته و نهایی شدن آن، کد پیگیری و رسید انتخاب رشته خود را از سایت دریافت نمایید. در غیر اینصورت برای پیگیری های بعدی دچار مشکل خواهید شد.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد | ویرایش اطلاعات

پس از پایان یافتن زمان انتخاب رشته برای دانشگاه ازاد، یک مهلت زمانی نیز برای ویرایش اطلاعات در نظر گرفته می شود. شما می توانید در این بازه زمانی، با مراجعه به سایت دانشگاه ازاد، انتخاب رشته خود را ویرایش کنید. معمولا توصیه می شود حتی در صورتیکه قصد تغییر اطلاعات را ندارید، یکبار در این مهلت وارد سایت شده و فرم انتخاب رشته خود را بررسی نمایید.

با دقت به نام رشته، گرایش و دانشگاه ثبت شده توجه نمایید و اگر متوجه اشتباهی شدید، برای رفع آن اقدام نمایید. در غیر اینصورت دانشگاه مسئولیتی در قبال اشتباهات شما برعهده نخواهد گرفت.

 انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد | سوالات متداول

1. آیا انتخاب رشته دانشگاه سراسری و ازاد همزمان انجام می شود؟

خیر؛ انتخاب رشته در دانشگاه ازاد، یه صورت مستقل از دانشگاه سراسری و از طریق سایت دانشگاه صورت می گیرد.

2. شناسه انتخاب رشته را چطور باید پیدا کنم؟

در قسمت پایین کارنامه اولیه ای که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود، یک کد هفت رقمی به نام شناسه انتخاب رشته، برای داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه ازاد وجود دارد.

3. انتخاب رشته دانشگاه ازاد سال 99، چه زمانی خواهد بود؟

همه ساله پس از پایان یافتن انتخاب رشته دانشگاه سراسری، دانشگاه ازاد فرایند انتخاب رشته را شروع می کند. اما برای اطلاع از زمان دقیق، می بایست منتظر اعلام رسمی دانشگاه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 




:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کارشناسی ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: