زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

پس از اینکه داوطلبان در زیرگروه های مختلف در کنکور سراسری شرکت کرده و در جلسه آزمون حضور پیدا می کنند، به دنبال این هستند که سازمان سنجش آموزش کشور در چه تاریخ هایی نتایج کنکور را منتشر خواهد کرد، تا از وضعیت عملکرد خودشان اطلاع پیدا کنند. نتایج کنکور سراسری در چند مرحله منتشر می شود. در اعلام نتایج اولیه، برای هر کدام از شرکت کنندگان یک کارنامه منتشر می گردد که شامل اطلاعات مهمی از جمله رتبه، تراز، درصد دروس اکتسابی و همینطور  وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته دوره های روزانه و غیر روزانه و … می باشد. داوطلبان با استفاده از این کارنامه وارد فرآیند انتخاب رشته خواهند شد. در ادامه اطلاعاتی پیرامون زمان نتایج اولیه کنکور 1400 ارائه کرده ایم.

 منبع: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

اشاره کوتاهی کردیم که سازمان سنجش نتایج کنکور سراسری را در چند مرحله برای هر کدام از شرکت کنندگان در کنکور منتشر می کند. نتایج اصلی در قالب نتایج اولیه و نتایج نهایی است که در ادامه توضیح داده ایم. پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه پس از برگزاری کنکور سراسری، داوطلبان می توانند برای دریافت نتایج اولیه خود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” مراجعه کنند.

 

طبق اعلامیه سازمان نجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 در نیمه اول مرداد ماه خواهد و داوطلبان در این بازه زمانی می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

نتایج اولیه در واقع مشخص کننده این است که داوطلب با توجه به پاسخ هایی که به سوالات آزمون داده است، چه درصد هایی کسب کرده است و با توجه به این درصد ها نسبت به رقیبان خود چه نمره علمی و تراز و رتبه ای کسب نموده است.

حال این رتبه و تراز مشخص کننده این است که داوطلب می توانند در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری همچون روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان و در صورت تمایل غیرانتفاعی و پیام نور و همینطور دانشگاه آزاد انتخاب رشته نماید یا خیر که به عبارت بهتر مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد می باشد یا خیر.

چنانچه داوطلبی طبق کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته باشد، می تواند در بازه زمانی مقرر برای انتخاب رشته، الویت های خود را انتخاب و در فرم انتخاب رشته خود درج کند.

 

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400

در زمانی که سازمان سنجش آموزش کشور برای انتخاب رشته در نظر گرفته است، تمامی متقاضیان می بایست برای انتخاب رشته و درج کد رشته محل ها و الویت های خود در دانشگاه های سراسری برای تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور  و انتخاب چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org “و برای دیگر رشته های دانشگاه آزاد به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی ” azmoon.arg ” مراجعه کنند.

پس از تکمیل مراحل انتخاب رشته، سازمان سنجش نتایج نهایی را به عنوان نتایج انتخاب رشته برای داوطلبان منتشر می کند که داوطلبان می توانند مطابق با آن به دانشگاه محل قبولی مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

نتایج اولیه کنکور سراسری، طبق سال های گذشته و در شرایط عادی در نیمه های مرداد ماه اعلام می شود اما در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و در واقع بهم ریختن تقویم این آزمون، نتایج اولیه در مهرماه منتشر شد.

پیش بینی می شود که نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 در اوایل مرداد ماه منتشر شود و داوطلبان بتوانند نتایج خود را دریافت و مطابق با آن ها انتخاب رشته کنند.

تاکنون زمان دقیق اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است، اما به محض دریافت اخبار جدید در این راجع، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

نتایج اولیه که در قالب کارنامه منتشر می شود، بصورت یکپارچه نتایجی است که داوطلبان می توانند از آن در جهت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد استفاده کنند.

 

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور 1400 | زمان اعلام

داوطلبانی که قصد دریافت نتایج اولیه و کارنامه های خود را دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و نتایج خود را رویت نمایند.

مرحله اول: تمام داوطلبان بایستی برای دریافت نتایج اولیه خود، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

مرحله دوم: از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنند.

 

مرحله سوم: برای رویت نتیجه اولیه و در واقع کارنامه بایستی که بر روی لینک  فعال ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 1400 ” کلیک کنند.

این لینک در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد.

مرحله چهارم: در این مرحله صفحه جدیدی برای متقاضیان ایجاد می شود که شامل سه کادر برای ورود اطلاعات مختلف است. داوطلبان می توانند از طریق هر کدام از کادرها اطلاعات خود را وارد کرده و نتایج را دریافت نمایند. این سه روش به شرح موارد زیر است:

 

روش های دریافت کارنامه

  1. روش اول: برای رویت کارنامه از طریق روش اول، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره شناسنامه، سال تولد و شماره داوطلبی می باشد، پس از وارد کردن این اطلاعات ،عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستوجو ” کلیک نمایید.
  2. روش دوم: برای رویت کارنامه از طریق روش دوم، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام و شماره شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستوجو ” کلیک نمایید.
  3. روش سوم: برای رویت کارنامه از طریق روش سوم، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستوجو ” کلیک نمایید.

به محض اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400، مطالب این مقاله بروزرسانی شده و راهنمای تصویری نیز به مطالب فوق اضافه خواهد شد.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور 1400

باتوجه به اینکه داوطلبان پس از دریافت نتایج اولیه بسرعت وارد فرآیند انتخاب رشته می شوند، بایستی که اطلاعات کافی از رشته مورد تقاصا و دانشگاه مدنظر خود داشته باشند تا بتوانند به درستی الویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

چینش صحیح الویت ها شاید برای یک داوطلب کنکور در زمان کم استرس زا باشد، به همین دلیل توصیه ما این است که علاوه بر استفاده از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته از مشاور باتجربه ای نیز کمک بگیرید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل چندین سال است که در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته فعال هستند، بنابراین می توانند بدون صرف هزینه و در کم ترین زمان با این مرکز تماس گرفته و یک انتخاب رشته هوشمندانه داشته باشید که در نهایت منجر به کسب نتیجه قبولی گردد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نگردیده است، اما پیش بینی می شود در نیمه اول مرداد ماه از طریق این ساین منشتر شود.

آیا پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان می توانند وارد فرآیند انتخاب رشته شوند؟

بله، تمامی داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه و رویت کارنامه‌هایشان، چنانچه مجاز به انتخاب رشته بودند، وارد فرآیند انتخاب رشته شوند.

نتایج نهایی کنکور سراسری در چه تاریخی از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد؟

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 مشخص نیست اما به بازه زمانی حدودی آن در متن مقاله اشاره شده است.

 منبع: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

 





:: برچسب‌ها: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: