زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

با تغییراتی که در سال های اخیر ایجاد شده است، امکان ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد 1400 به صورت بدون کنکور برای متقاضیان فراهم می باشد. پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد و بر اساس سهمیه استعداد درخشان چندین سال است که برای دانشجویان ممتاز و برتر دوره کارشناسی انجام می شود، اما از سال گذشته پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد و بر اساس سوابق تحصیلی نیز برای تمامی دانشجویان در نظر گرفته شده است. اولین قدم برای ثبت نام در این دو مرحله اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور ارشد ۱۴۰۰ می باشد که در ادامه بدان پرداخته ایم.

 منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400

 

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400

در سال های گذشته دانشگاه های سراسری و آزاد فقط از میان فارغ التحصیلان برتر دوره کارشناسی به صورت بدون کنکور برای دوره کارشناسی ارشد دانشجو جذب می کردند. اما با تغییراتی که در سال گذشته در روند کنکور کارشناسی ارشد ایجاد شد، تمامی شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد می توانند بر اساس سوابق تحصیلی شان به صورت بدون کنکور انتخاب رشته کنند.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور ارشد 1400 | استعداد درخشان

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی که در طول تحصیل خود در این مقطع جزو دانشجویان ممتاز و برتر بوده اند، می توانند در صورت واجد الشرایط بودن با استفاده از سهمیه استعداد درخشان به صورت بدون کنکور وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند.

ثبت نام بر اساس سهیمه استعداد درخشان کارشناسی ارشد به صورت یکپارچه انجام نمی شود. هر دانشگاهی که طبق ظرفیت های خود قصد جذب دانشجو استعداد درخشان را داشته باشد، از طریق سایت دانشگاه فراخوان هایی را منتشر می کند. بنابراین برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و بر اساس سهمیه استعداد درخشان می توانید سایت دانشگاه مدنظرتان را بررسی کنید.

 

زمان ثبت نام بدون آزمون ارشد استعداد درخشان به صورت یکپارچه نبوده و هر دانشگاه بر اساس نیاز خود اقدام به پذیرش می کند.

 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور ارشد 1400 | سوابق تحصیلی 

در سال 99، به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیمات جدیدی پیرامون برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد گرفته شد. بدین صورت که مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 99، تبدیل به پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد و بر اساس سوابق تحصیلی گردید.تمامی داوطلبانی که از نتیجه انتخاب رشته خود راضی نبودند و یا حتی اگر انتخاب رشته نکرده بودند، می توانند در این مرحله شانس خود را در کد رشته محل هایی که ظرفیت شان تکمیل نشده است، امتحان کنند. برای مشاهده رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400 کلیک کنید.

سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون پیرامون زمان ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 1400 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما در سال گذشته در تاریخ 25 الی 30 آذر ماه سال 99، این شرایط برای داوطلبان فراهم شد. به محض دریافت زمان دقیق، در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

تا کنون زمان دقیق ثبت نام بدون آزمون ارشد بر اساس سوابق تحصیلی اعلام نشده است اما پیش بینی می شود بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 1400 باشد.

 

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400

تمامی داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد نام نویسی کرده اند، مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی می باشند. اما پذیرش در مرحله ثبت نام بر اساس سهمیه استعداد درخشان فقط برای دسته ای از داوطلبان امکان پذیر است که واجد الشرایط باشند. در ادامه به شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد 1400 اشاره کرده ایم.

❌ داوطلبان تنها یک بار مجاز هستند اقدام به ثبت نام بدون کنکور ارشد کنند. این یک بار ثبت نام نیز باید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی داوطلب انجام شود.

❌ دوره کارشناسی خود را حداکثر در 8 نیمسال به اتمام رسانده باشند.

✅ برای ثبت نام بدون کنکور ارشد لازم است داوطلب سه چهارم از واحدهای درسی مقطع کارشناسی را در 6 نیمسال گذرانده باشد.

✅ داوطلب باید حداقل معدل لازم برای ثبت نام بدون کنکور ارشد را دارا باشد.

✅ داوطلب باید جزء 15 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشد.

❗❗ ثبت نام بدون کنکور ارشد باید براساس رشته تحصیلی مقطع کارشناسی داوطلب انجام گیرد. پذیرش در رشته‌های مرتبط نیز با نظر شورای سنجش و پذیرش استعدادهای درخشان دانشگاه مربوطه امکان پذیر خواهد بود.

⛔ پس از قبولی داوطلب در این مرحله امکان تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیل برای داوطلب وجود ندارد.

توجه داشته باشید که این شرایط در واقع مهم ترین شرایط پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان می باشد و از آنجایی که ثبت نام در این مرحله به صورت اختصاصی در هر دانشگاه انجام می شود، ممکن است هر دانشگاه نیز شرایط خاص خود را داشته باشد.

بخوانی: مدارک ثبت نام ارشد بدون کنکور 1400

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400

نکته ای که بایستی بدان توجه داشته باشید این است که در پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان، جذب دانشجو برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد بدون کنکور  است و از میان دانشجویان برتر انجام می شود. پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیز در کد رشته محل هایی که ظرفیت آن ها در مرحله انتخاب رشته تکمیل نشده است، انجام می شود. بنابراین بهتر است شما متقاضیان گرامی با داشتن یک برنامه ریزی صحیح و اصولی خود را برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد آماده کنید تا بهترین نتیجه را متناسب با علاقه خود بدست آورید.

چنانچه پیرامون زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 سوالی دارید می توانید از طریق برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

تاریخ ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 بر اساس سوابق تحصیلی چه زمانی می باشد؟

معمولا زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد می باشد.

آیا ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دارای شرایط خاصی است؟

بله متقاضیان باید شرایط خاصی را داشته باشند که در متن مقاله به آن پرداخته ایم.

 منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400

 





:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: