نحوه انتخاب رشته آزاد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

شرکت کنندگان در کنکور سراسری 1400 ، چنانچه علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می باشند، بایستی منتظر اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش باشند. اگر پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰ طبق کارنامه هایی که دریافت کرده اند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد باشند و در واقع به شناسه انتخاب رشته دانشگاه ازاد دسترسی داشته باشند، می توانند در موعد مقرر که از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” اعلام می شود، وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 شوند. در ادامه به بررسی نحوه و راهنما جامع انتخاب رشته دانشگاه ازاد خواهیم پرداخت.

منبع: نحوه انتخاب رشته آزاد 1400

 

راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 | نحوه

مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه ازاد معمولا به فاصله کوتاهی پس از اعلام نتایج اولیه و همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آغاز می شود. در سال گذشته به دلیل تعویق در برگزاری آزمون، مرحله انتخاب رشته نیز با تعویق و در مهرماه انجام شد، اما با برگزاری کنکور سراسری 1400 در تیرماه پیش بینی می شود که مرحله انتخاب رشته دانشگاه ازاد نیز در اواسط مرداد ماه انجام شود.

 

تاکنون دانشگاه آزاد، زمان انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد 1400 منتشر نکرده است، به محض دریافت اخبار جدید، تاریخ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

حتما شما هم تاکنون بسیار شنیده اید که مرحله انتخاب رشته مهم ترین و حساس ترین مرحله کنکور سراسری است. این اهیمت به نحوه انتخاب رشته دانشگاه ازاد بر می گردد. بنابراین اگر می خواهید یک انتخاب رشته درست و اصولی داشته باشید که در نهایت به هدفی که دارید برسید، در زمان انتخاب رشته نکات زیر را در نظر بگیرید.

✅ مطالعه کامل دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

✅ استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود 

✅ پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

✅ الویت بندی انتخاب های خوش بینانه، انتخاب نرمال و انتخاب بدبینانه

❌ داوطلبانی که علاوه بر شرکت در یکی از گروه آزمایشی اصلی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) در یکی از گروه های آزمایشی فرعی شامل هنر و زبان نیز شرکت کرده اند، بایستی کد رشته محل های انتخابی خود را به صورت ترکیبی در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

 

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1400 شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در کنکور تجربی در سایت سازمان سنجش sanjesh.org و به صورت مشترک با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری انجام می شود.

 

 

مراحل گام به گام

اگر قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را دارید، کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید و کد رشته محل های انتخابی خود را در سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ثبت نمایید.

1️⃣  به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

 

2️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1400 ” کلیک کنید. (توجه داشته باشید که این لینک در زمان انتخاب رشته کنکور آزاد 1400 فعال خواهد شد.)

3️⃣این صفحه شامل دو باکس ” دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ” و “ سامانه انتخاب رشته “می باشد. اگر دفترچه را به طور کامل مطالعه کرده اید، برای ورود به سامانه انتخاب رشته ” کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ” و ” کد ملی ” خود را وارد کنید.

4️⃣ در این صفحه اطلاعات داوطلب نمایش داده می شود، که بایستی تایید و سپس برای پرداخت هزینه انتخاب رشته ” درگاه پرداخت اینترنتی ” را مشخص کنید.

5️⃣ در این مرحله بایستی برای پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه ازاد (مبلغ 51000 تومان در سال 99) اطلاعات خواسته شده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب را وارد کنید.

7️⃣ در صفحه جدید فرم انتخاب رشته دانشگاه ازاد نمایش داده می شود، الویت ها و کدرشته محل های مورد نظر خود (حداکثر 100 کدرشته محل) را در این فرم وارد کنید..

8️⃣ پس از وارد کردن الویت های خود چندین بار فرم انتخاب رشته تان را بررسی نمایید و سپس بر روی گزینه “ تایید نهایی ” کلیک کنید. چنانچه تمامی مراحل ثبت کد رشته محل های انتخابی تان را به درستی انجام داده باشید، سامانه در نهایت کد پیگیری ثبت نام را در اختیار شما قرار خواهد داد که لازم است این کد را تا انتهای مراحل پذیرش خود در دانشگاه محل قبولی نزد خود نگه دارید.

 

در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، راهنمای تصویری را به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

تاثیر رتبه و تراز در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

یکی از مواردی که داوطلبان بایستی در انتخاب رشته خود بدان توجه داشته باشند، رتبه شان می باشد. رتبه و تراز قبولی دانشگاه آزاد داوطلب در هر زیرگروه در کارنامه اولیه که او از سایت سازمان سنجش دریافت کرده است، درج می باشد. داوطلب بایستی در انتخاب هر رشته به رتبه زیرگروه آن رشته توجه داشته باشد و به گونه ای انتخاب رشته کند که متناسب با رتبه اش باشد. داوطلبان می توانند برای اینکه متوجه شوند با توجه به رتبه ای که بدست آورده اند در چه کد رشته محل هایی شانس قبولی دارند، از آخرین رتبه قبولی زیرگروه آزمایشی خود در سال های گذشته استفاده کنند.

 

راهنما بررسی فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

همانطور که گفتیم هر داوطلب مجاز است در فرم انتخاب رشته خود 100 کد رشته محل را درج کند. فرم هر داوطلب به ترتیب از الویت اول تا الویت آخر بررسی می شود. به عنوان مثال الویت اول داوطلب بررسی می شود، اگر ظرفیت این کد رشته محل انتخابی داوطلب توسط رتبه های بهتر از او تکمیل نشده باشد، داوطلب قبول می شود و در غیر اینصورت الویت های بعدی داوطلب بررسی خواهد شد.

 

بخوانید: ویرایش انتخاب رشته آزاد 1400

 

 

مشاوره نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

شما متقاضیان گرامی انتخاب رشته دانشگاه ازاد بایستی انتخاب رشته خود را به گونه ای انجام دهید که در نهایت که نتایح نهایی منتشر شد، در هر کدام از الویت های خود که موفق به کسب نتیجه قبولی شدید، از نتیجه راضی باشید. برای چنین نتیجه ای شما بایستی چند فاکتور را مدنظر قرار دهید.

علاقه: اولین نکته در زمانی که انتخاب رشته می کنید، این است که به رشته هایی که انتخاب می کنید، علاقه داشته باشید. برای اطلاع از لیست رشته های با کنکور دانشگاه آزاد 1400 کلیک کنید.

شهریه: دانشگاه ازاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود و شما بایستی پیش از انتخاب هر رشته ای در این دانشگاه از میزان شهریه ها مطلع شوید تا در طول تحصیل با مشکل مالی مواجه نشوید.

جایگاه علمی دانشگاه انتخابی: آنچه که مسلم است این موضوع می باشد که دانشگاه های ازاد مختلف از نظر کیفیت علمی دارای رتبه های یکسانی نیستند، بنابراین در انتخاب دانشگاه نیز دقت کافی داشته باشید.

مسیر رفت و آمد: ممکن است شما با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، در یک رشته، اما در شهر دیگری شانس قبولی داشته باشید. باید مسافت و مسیر رفت و آمد را در نظر بگیرید و در این باره نظر خانواده خود را نیز بپرسید، چراکه اغلب های ازاد تعهدی در قبال خوابگاه ندارند.

چنانچه پیرامون انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل دارای چندین سال تجربه در زمینه انتخاب رشته می باشند که می توانند شما را راهنما یی کنند، با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوهو راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی باید اقدام کنند؟

انتخاب رشت آزمون سراسری دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و \ذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” امجام می شود.

آیا همه شرکت کنندگان در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته دانشگاه ازاد هستند؟

خیر، فقط دسته ای از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ازاد می باشند که دارای شناسه دانشگاه ازاد (کد دسترسی انتخاب رشته ازاد) باشند.

هر داوطلب برای تکمیل فرم انتخاب رشته مجاز به انتخاب چند کدرشته محل می باشد؟

داوطلبان در فرم انتخاب رشته مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل می باشند.

منبع: نحوه انتخاب رشته آزاد 1400





:: برچسب‌ها: نحوه انتخاب رشته آزاد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: