رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی
نوشته شده توسط : دانتل

متقاضیان بسیاری علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه های مختلف می باشند. اما در این میان هستند داوطلبانی که قصد ورود به این مقطع را به صورت بدون آزمون دارند. در چند سال اخیر شرایط ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله مقطع کارشناسی ناپیوسته برای بسیاری از داوطلبان فراهم شده است. اما متقاضیان در وهله اول بایستی که از لیست رشته‌های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی در این دانشگاه ها مطلع شوند تا بتوانند متناسب با علاقه مندی و رشته مقطع قبلی خود نسبت به انتخاب رشته بدون کنکور اقدام کنند. در ادامه این مطلب در جهت راهنمایی متقاضیان رشته‌های بدون کنکور مقطع کارشناسی ناپیوسته لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 را در دانشگاه های مختلف ارائه کرده ایم.

منبع: رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی

 

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه های سراسری به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در یک بازه زمانی جداگانه با انتخاب رشته با آزمون کنکور سراسری انجام می شود. به جز رشته‌های پزشکی، 85 درصد از رشته‌ها در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و آزاد  بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شود که ملاک و معیار قبولی در این کدرشته محل های کارشناسی ناپیوسته معدل مقطع قبولی داوطلبان می باشد. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 کلیک کنید.

 در جدول زیر رشته‌های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی که در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می شود را مشاهده می کنید.

رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار رشته مهندسی بهداشت محیط رشته مرتع و آبخیزداری 
رشته مدارک پزشکی  رشته ایمنی صنعت و محیط کار رشته آموزش ریاضی 
رشته مواد رشته زبان انگلیسی  رشته زبان و ادبیات فارسی 
رشته پرورش گاو و گاومیش ( پذیرش منحصرا برای دانشگاه آزاد اسلامی )  رشته پرورش طیور رشته علم اطلاعات و دانش شناسی
رشته شهرسازی  رشته روانشناسي و اموزش كودكان استثنايی رشته تربيت معلم مطالعات اجتماعی
رشته صنایع چوب و کاغذ-سازه های چوبی  رشته صنایع شیمیایی  رشته آموزش راهنمایی و مشاوره 
رشته ساخت پروتزهای دندانی  رشته بازیافت  رشته آمار
رشته تولیدات گیاهی  رشته جنگلداری  رشته حقوق قضايی – علوم ثبتی
رشته معدن  رشته نقشه برداری  رشته آموزش علوم تجربی 
رشته شیلات  رشته صنايع دستی رشته مرمت و احيای بناهای تاريخی
رشته تولیدات دامی  رشته علوم انتظامی رشته مديريت 

 

توجه

اشاره کردیم که در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته های غیرپزشکی جذب دانشجو به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد، اما لازم است اشاره کنیم که دانشگاه آزاد در دو رشته مهندسی بهداشت محیط و ساخت پروتزهای دندانی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارد. برای آگاهی از مدارک ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 کلیک کنید.

 

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی غیرانتفاعی 1400

علاوه بر لیست رشته های ارائه شده در دوره روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان، لیست رشته های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های غیر انتفاعی هم ارائه می شود که در ادامه به این رشته ها اشاره کرده ایم. برخی از رشته ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی نیازی به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی و خرید کارت علاقه مندی ندارند که این رشته ها به شرح موارد زیر می باشد:

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی غیرانتفاعی 1400

شهرسازی آمار علم اطلاعات و دانش شناسی حقوق قضایی
مدیریت باستان شناسی ایمنی صنعتی و محیط کار تربیت معلم قرآن کریم
کامپیوتر گیاه پزشکی  معماری محیط زیست 
نقشه برداری برق  ساخت و تولید مهندسی اجرایی عمران
صنایع شیمیایی علوم و صنایع غذایی مهندسی آبیاری حسابداری

 

در برخی از کد رشته محل هایی که به صورت بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی ارائه می شود، فقط داوطلبان خانم مجاز به انتخاب رشته هستند.

داوطلبان برای انتخاب این کدرشته محل ها نیازی به پرداخت هزینه ندارند و می توانند بدون پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری در این کدرشته محل ها شرکت کنند. این رشته‌ها به شرح موارد زیر می باشند:

  • رشته مکانیک
  • رشته مواد
  • رشته معدن
  • رشته صنایع چوب و کاغذ
  • رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی

در دانشگاه های غیر انتفاعی، برخی از رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته مختص فرهنگیان شاغل رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش ارائه می گردد. دسته ای از متقاضیان که در این دسته می توانند ابتدا کارت اعتباری خود را از طریق سایت سازمان سنجش تهیه کنند و سپس انتخاب رشته نمایند. این دسته از رشته ها به شرح موارد زیر می باشد:

آموزش و مترجمی زبان انگلیسی علوم ورزشی آمورش راهنمایی  مشاوره
آموزش و پرورش ابتدایی هنرهای تجسمی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته 1400

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله برای مقطع تحصیلی کارشناسی ناپیوسته در کنکور کاردانی به کارشناسی در شش گروه آموزشی پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و دامپزشکی در دانشگاه های مختلف رشته های با آزمون و بدون آزمون را ارائه می دهد. داوطلبانی که تمایل به انتخاب کدرشته محل های مربوط به رشته پزشکی را دارند، بایستی که در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنند، چراکه پذیرش در این رشته‌ها فقط از طریق آزمون انجام می شود.

اما در دیگر رشته‌ها سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان به صورت بدون کنکور از میان علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشجو جذب می کند. به منظور اطلاع رسانی به داوطلبان رشته‌های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، سازمان سنجش آموزش کشور در دفترچه ای با عنوان دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی 1400 ، لیست رشته‌هایی که در این مرحله ارائه می شود را منتشر و در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد.

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

 

 

مشاوره پذیرش کاردانی به کارشناسی

در مطالب فوق اشاره کردیم که هر ساله لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی در دفترچه ای درج شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 تاکنون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است، این دفترچه شامل اطلاعات مهمی می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به لیست رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ناپیوسته اشاره کرد. برای اطلاع از شرایط شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 کلیک کنید.

توجه داشته باشید که ثبت نام با آزمون و بدون آزمون کنکور کاردانی به کارشناسی به صورت همزمان انجام می شود. چنانچه پیرامون ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید، لازم است اشاره کنیم که شما عزیزان می توانید پیرامون انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته و نحوه چینش الویت ها نیز مشاوره لازم را از مشاوران دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری در مقطع کارشناسی ناپیوسته بر چه اساسی می باشد؟

پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری در مقطع کارشناسی ناپیوسته بر اساس سوابق تحصیلی داولبان و معدل مقطع قبلی آن‌ها می باشد.

در کنکور کاردانی به کارشناسی چه رشته‌هایی به صورت بدون آزمون ارائه می شود؟

در مقاله فوق، لیست رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته را به طور کامل آورده‌ایم.

چگونه می توان به جزییات رشته‌های ارائه شده به صورت بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دسترسی داشت؟

شما متقاضیان گرامی کنکور کاردانی به کارشناسی می‌توانید از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، از جزییات رشته‌هایی که به صورت بدون کنکور ارائه می شود مطلع شوید.

منبع: رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی





:: برچسب‌ها: رشته بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: