تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : دانتل

سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری کنکور کارشناسی ارشد برای تمامی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد این مقطع می‌باشد. هرسال تعداد بسیاری از شرکت کنندگان برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی، پا به عرصه رقابت در کنکور کارشناسی ارشد می‌گذارند. برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دارای جزئیاتی است که تمامی داوطلبان پیش از ثبت نام بایستی از جزئیات آن از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مطلع شوند. در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان و تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 می‌پردازیم.

منبع: تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

 

تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

متقاضیان برای حضور در جلسه آزمون بایستی که از تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد مطلع باشند. کنکور کارشناسی ارشد 1400 طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ 6 الی 8 مرداد ماه 1400 برگزار خواهد شد. تمامی متقاضیان بایستی پیش از حضور در جلسه از طریق سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند، چراکه به همراه داشتن کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد از الزامات ورود به جلسه آزمون می باشد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد معمولا در یک بازه زمانی سه تا پنج روز پیش از برگزاری آزمون می باشد، بنابراین با توجه به تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400، متقاضیان از اوایل مرداد ماه می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

 

تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 6 تا 8 مرداد ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

 

 

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 1400

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد تمام داوطلبان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و با توجه به برگزاری همزمان و مشترک آزمون ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد، متقاضیان انتخاب رشته هر دو دانشگاه باید یک کارت ورود به جلسه دریافت کرده و در یک آزمون مشترک شرکت نمایند. 

 

طبق اطلاعیه سامان سنجش زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد در اوایل مرداد ماه 1400 منتشر می شود.

 

 

اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 و گذشت یک بازه زمانی یک ماهه، نتایج اولیه اعلام می شود. نتایج اولیه در قالب کارنامه هایی شامل مندرجات مهمی از قبیل رتبه و تراز اکتسابی، درصد دروس و … می باشد.

داوطلبان بایستی به کمک تحلیل این کارنامه و با در نظر گرفتن علاقه، دانشگاه، هزینه تحصیل، مسیر و … وارد فرآیند انتخاب رشته شوند که توصیه ما این است برای دریافت یک نتیجه مطلوب بهتر است از یک مشاور نیز کمک بگیرند.

لازم است اشاره کنیم که پس از انتشار نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و متقاضیان دانشگاه های سراسری باید به سایت سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” و متقاضیان دانشگاه آزاد باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند.

 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400

پس از اینکه مهلت انتخاب رشته به پایان رسید، پس از یک بازه زمانی نسبتا کوتاه نتایج نهایی منتشر می گردد. داوطلبانی که در این مرحله موفق به کسب نتیجه قبولی شده اند، بایستی در تاریخ های تعیین شده به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی و حضوری خود را در این دانشگاه انجام دهند.

 

مشاوره تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

در مطالب بالا اطلاعاتی پیرامون نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که توسط سازمان سنجش برگزار میگردد ارائه کردیم. توجه داشته باشید که نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت همانند مراحل گفته شده در متن فوق می باشد. چنانچه نیازمند راهنمایی بیشتری بودید، می توانید با مشاوران  مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا کنکور کارشناسی ارشد برای دانشگاه های سراسر و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود؟

بله، تمامی متقاضیان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بایستی در آزمون یکپارچه‌ای که سازمان سنجش برگزار میکند شرکت کنند.

نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش به چه صورت است؟

همه داوطلبان در یک زمان خاص در آزمون سراسری کارشناسی ارشد شرکت خواهند کرد.

آیا انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت مجزایی انجام می شود؟

بله، داوطلبان متقاضی دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir انتخاب رشته خود را انجام می دهند.

منبع: تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰





:: برچسب‌ها: تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: