اعتراض به نتایج کنکور ارشد 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعتراض به نتایج اولیه آزمون ارشد 99

با وجود آنکه پاسخنامه داوطبان توسط نرم افزار های دقیق بررسی می شود و احتمال وجود خطا خیلی کم است، اما باز هم اگر اعتراضی به کارنامه خود داشتید، می توانید آن را ثبت کنید.

زمان در نظر گرفته شده برای اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد، بلافاصله پس از اعلام نتایج کنکور ارشد 99 است و تا پایان مهلت انتخاب رشته ارشد 99 فرصت خواهید داشت که درخواست اعتراض خود را ثبت نمایید. توجه داشته باشید که هر چه سریع تر اعتراض به نتایج را انجام دهید بهتر است چرا که ممکن است به دلیل دیر ثبت شدن پاسخ اعتراض، از فرایند انتخاب رشته جا بمانید.

در سال جاری با توجه به تاخیر در زمان برگزاری کنکور ارشد و هم چنین انتخاب رشته، احتمال داده می شود که نیمه دوم شهریور ماه، سامانه اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد در سایت سنجش فعال شود.

نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد 99

اعتراض به نتایج اولیه آزمون ارشد به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش قابل پیگیری است بدین صورت که داوطلب باید با استفاده از پست الکترونیکی، ابتدا در سامانه sanjesh.org برای خود نام کاربری و حساب تعریف کند و سپس درخواست اعتراضش را ارسال نماید. برای آگاهی از  زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 کلیک کنید.

برای ثبت نام در سایت سنجش لازم است از قسمت “ورود به سیستم پاسخگویی” که در منوی سمت چپ سایت قرار دارد اقدام کنید و جهت نام نویسی تنها به کدملی و ایمیل نیاز خواهید داشت.

توصیه می شود برای ثبت و ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل که تجربه این کار را دارند راهنمایی دریافت کنید تا هیچ مشکلی در فرایند ثبت نام و اعتراض به نتایج ارشد وجود نداشته باشد.

اعتراضات قابل قبول کنکور ارشد 99

چند مورد از اعتراضاتی که مورد قبول سازمان سنجش است و حتما بررسی می شوند عبارتند از :

اشتباه در درج اطلاعات ثبت نامی

اگر پس از بررسی کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99 خود متوجه شدید که بخشی از اطلاعاتی که در فرم ثبت نام درج کرده بودید، اشتباه است می توانید برای اصلاح این موارد در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید تا کارنامه تصحیح شده برایتان صادر شود.

از جمله این اطلاعات که در امر انتخاب رشته بسیار مهم هستند شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، جنس، نام رشته تحصیلی، سال تولد و … می باشند.

اشتباه در محاسبه درصد دروس

حداکثر یک هفته پس از برگزاری کنکور ارشد، کلید نهایی سوالات در سایت سنجش قرار داده می شود که داوطلب می تواند با مطابقت کلید سوالات با پاسخ های خود، درصد اکتسابی در هر درس را به دست آورد. اگر پس از مشاهده کارنامه متوجه شدید که برای یک یا چند درس درصد اشتباهی درج شده است، می توانید درخواست بررسی مجدد پاسخ نامه خود را داشته باشید و از طریق اعتراض به نتایج و ارسال درخواست در سایت سنجش پیگیری های لازم را انجام دهید. برای آگاهی از زمان اعلام نتیجه نهایی کنکور کارشناسی ارشد 99 کلیک کنید.

حتما به خوبی می دانید که کم و زیاد شدن حتی 5 درصد تا چه حد می تواند رتبه شما را تغییر دهد و شانس پذیرشتان فرق کند بنابراین از این موضوع به راحتی و با سهل انگاری رد نشوید و حتما اگر لازم است اعتراض را انجام دهید.

اشتباه در اعمال سهمیه عادی و ایثارگری

داوطلبانی که دارای سهمیه ایثاگران، رزمندگان و خانواده شهدا هستند باید در کارنامه اولیه خود در قسمت سهمیه ثبت نامی، یکی از سهمیه های مذکور را را مشاهده کنند و در غیر این صورت سهمیه برای آن ها اعمال نشده و سهمیه عادی در نظر گرفته می شود.

این دسته از داوطلبان می توانند با ثبت اعتراض و ارسال درخواست در سایت سنجش، سهمیه ایثارگری را برای خود فعال کنند. بدیهی است که در صورت عدم اعتراض، در زمان انتخاب رشته با سهمیه عادی گزینش خواهند شد.

اشتباه در اعمال سوابق تحصیلی و معدل

سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیر زیادی در افزایش شانس قبولی آن ها دارد و اگر در کارنامه به اشتباه درج شده باشد، قطعا نتیحه منفی آن در انتخاب رشته منعکس خواهد گذاشت. داوطلبان پس از دریافت کارنامه خود حتما بخش معدل دوره کاردانی و معدل دوره کارشناسی را با دقت بررسی کنند و اگر مطابقتی با معدل واقعی آن ها نداشت، می بایست هر چه سریع تر از طریق سایت سازمان سنجش آن ها را اصلاح کنند.

لازم به ذکر است که بخش معدل دوره کاردانی مربوط به داوطلبانی است که در دوره کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شده اند و باید حتما در کارنامه درست درج شده باشد. برای مشاهده اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 99 و اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور 99 کلیک کنید.

پاسخ اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد 99

 حداکثر 24 الی 72 ساعت پس از ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش نتیجه اعتراض در سایت قرار داده می شود و داوطلب می تواند با وارد شدن به حساب کاربری خود در سامانه، متوجه شود که اعتراض او مورد قبول بوده است یا خیر. برای مشاهده مقاله اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 99 کلیک کنید.

لازم است مجددا تاکید کنیم که هر چه سریع تر اعتراض خود را در سایت سنجش ثبت کنید تا فرصت انتخاب رشته را از دست ندهید. توصیه ما این است که همزمان با ارسال درخواست مبنی بر اعتراض به نتایج ارشد در سایت سنجش، انتخاب رشته خود را نیز انجام دهید تا پس از آمدن جواب اعتراض، اگر مورد قبول واقع شده بود، فرم انتخاب رشته تان را تصحیح کنید. برای مشاهده تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 کلیک کنید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل آماده ارائه خدمات در زمینه اعتراض به نتایج ارشد هستند و اگر نمی توانید برای ارسال درخواست و اعتراض به نتایج، در سایت سنجش ثبت نام کنید، این کار را به مشاوران مجرب ما بسپارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج کنکور ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعتراض به نتایج کنکور ارشد 99




:: برچسب‌ها: اعتراض به نتایج کنکور ارشد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: