کارنامه اولیه کنکور 1400
نوشته شده توسط : دانتل

کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 در زمان اعلام نتایج اولیه منتشر می شود. پس از اینکه کنکور سراسری در هر کدام از پنج زیرگروه‌ آزمایشی برگزار می شود. نتایج کنکور سراسری برای همه شرکت کنندگان در دو مرحله اعلام می گردد. مرحله اول که تعیین کننده ورود داوطلب  به مرحله دوم نیز می باشد، نتایج اولیه است. نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ در قالب کارنامه که شامل مندرجات مهمی است، منتشر می گردد. در ادامه این مطلب اطلاعاتی از مندرجات کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400، زمان انتشار و نحوه دریافت آن ارائه کرده ایم.

منبع: کارنامه اولیه کنکور 1400

 

زمان انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400

طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش نتایج اولیه یا به عبارت بهتر کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 در دهه اول مرداد ماه منتشر خواهد شد. متقاضیان انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری موظف هستند به محض اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، کارنامه خود را دریافت کنند، تا چنانچه مجاز به انتخاب رشته می باشند، مهلت کافی جهت الویت بندی انتخاب های خود داشته باشید، چراکه مرحله انتخاب رشته مرحله مهم و حساسی است که بایستی در انجام آن زمان و دقت کافی داشته باشید.

 

تا کنون زمان دقیق انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 مشخص نشده. به محض انتشار در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

نحوه دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400

نتایج اولیه کنکور سراسری و کارنامه شرکت کنندگان به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. متقاضیان دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری می توانند مطابق مراحل زیر عمل کرده و کارنامه خود را دریافت نمایند.

1️⃣  به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

3️⃣ برای دریافت و مشاهده کارنامه اولیه، بایستی که بر روی لینک  فعال ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 1400  ” که در زمان مقرر و تاریخ های اعلام شده، فعال می شود، کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله صفحه جدیدی ایجاد خواهد شد که شامل سه روش جستجو با اطلاعات ثبت نامی و شناسنامه ای برای دریافت کارنامه اولیه است. 

  1. روش اول: شماره شناسنامه، سال تولد و شماره داوطلبی
  2. روش دوم: شماره پرونده، کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام و شماره شناسنامه
  3. روش سوم: شماره پرونده، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه

فرقی نمی کند کدام یک از روش های فوق را انتخاب می کنید، فقط بایستی اطلاعات خواسته شده را درست و با دقت وارد کنید، تا کارنامه اولیه تان برای شما نمایش داده شود.

 

توجه

اگر می خواهید نتایج اولیه کنکور سراسری را دریافت کنید اما اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید، نگران نباشید، شما می توانید با برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنید. لازم است اشاره کنیم که بازیابی اطلاعات ثبت نامی از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

 

جزییت کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 | نحوه دریافت

کارنامه اولیه برای ورود متقاضیان به مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد نقش مهمی دارد. چراکه متقاضیان بایستی مطابق به مندرجات کارنامه خود وارد مرحله انتخاب رشته شوند و به عبارتی یکی از ابزار هایی که جهت یک انتخاب رشته درست و اصولی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، کارنامه اولیه منتشر شده از سایت سازمان سنجش می باشد.

حال ممکن است سوالی که ایجاد شود این باشد که کارنامه اولیه شامل چه اطلاعاتی است که نقش مهمی در انتخاب رشته دارد. در پاسخ باید گفت کازنامه اولیه کنکور سراسری علاوه بر اطلاعات فردی و اطلاعات تحصیلی شامل چند فاکتور مهم به شرح موارد زیر می باشد.

✅ وضعیت مجاز بودن برای شرکت در انتخاب رشته کنکور 1400 در تمامی دوره ها : این مورد مشخص می کند داوطلب در کدام یک از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و فرهنگیان مجاز به انتخاب رشته است.

✅ کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد: داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که به شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشند.

✅ میزان درصد اکتسابی در هر سرفصل امتحانی

✅ رتبه در زیرگروه های، گروه امتحانی داوطلب: رتبه داوطلب در سهمیه و زیر گروه جهت انتخاب رشته های مختلف مهم می باشد.

✅ تراز و نمره علمی

 

انتخاب رشته کنکور سراسری در دانشگاه های آزاد به صورت مجزا از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود، اما داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد از کارنامه اولیه خود که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده‌ اند، استفاده کنند.

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

پس از انتشار کارنامه اولیه مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و انتخاب رشته این دانشگاه های به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. اما داوطلبان کنکور تجربی بایستی به یک نکته توجه داشته باشند که اگر متقاضی تحصیل در چهار رشته از رشته های زیرمجموعه کنکور تجربی شامل رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد می باشند، بایستی که کد رشته محل های مربوط به آن ها را نیز با کد رشته محل های مربوط به دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش وارد کنند.

انتخاب رشته، مرحله  سرنوشت سازی جهت ادامه تحصیل داوطلبان کنکور سراسری می باشد که تحلیل کارنامه اولیه از اولین اقدامات برای انجام درست آن است. اگر می خواهید یک انتخاب رشته بی تقص داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با چندین سال تجربه در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.

لازم است اشاره کنیم که پس از اعلام نتایج اولیه و اتمام مهلت انتخاب رشته نیز نتایج نهایی منتشر خواهد شد که تمامی شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته می توانند از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند. جزئیات اعلام نتایج نهایی نیز از طریق سایت دانتل منتشر خواهد شد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

تاریخ انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری چه زمانی می باشد؟

کارنامه اولیه معمولا در اوایل مرداد ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

کارنامه اولیه کنکور سراسری برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود؟

بله، کارنامه اولیه برای تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود؟

کارنامه کنکور سراسری شامل چه اطلاعاتی است؟

اطلاعات مهمی همچون رتبه و تراز و وضعیت مجاز بودن و … که در متن مقاله به آن ها اشاره کرده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: کارنامه اولیه کنکور 1400





:: برچسب‌ها: کارنامه اولیه کنکور 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: