نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل کنکور سراسری است. بسیاری معتقدند این انتخاب می‌تواند آینده تحصیلی و شغلی افراد را تعیین کند. با توجه به اهمیت این موضوع لازم است حین انجام انتخاب واحد حساسیت زیادی به خرج دهید. بسیاری از داوطلبان بدلیل استرس بالا، آگاهی پایین، اشتباهات سهوی و یا نقص در مدیریت زمان دچار خطاهایی در انتخاب رشته خود می‌شوند. در این مقاله قصد داریم با  بررسی نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 این دسته از متقاضیان را راهنمایی کنیم.

منبع: نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور

 

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

در حال حاضر زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 دقیق مشخص نشده. طبق اطلاعیه سازمان سنجش اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته در دهه اول مرداد ماه خواهد بود. داوطلبان پس از مشاهده اعلام نتایج اولیه، در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته می‌توانند نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته اقدام نمایید. داوطلبان می‌توانند با مراجعه با سامانه انتخاب رشته در قسمت کنکور سراسری سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرایند خود اقدام نمایند.

 

تا کنون زمان دقیق ویرایش انتخاب رشته کنکور 1400 مشخص نشده است. به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

داوطلبان برای تغییر و ویرایش انتخاب رشته خود نیز می‌توانند از طریق لینک انتخاب رشته سازمان سنجش وارد پرتال شخصی خود شده و اقدام کنند. داوطلبان همزمان با مهلت برگزاری انتخاب رشته می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. برای انتخاب رشته بازه ای تعیین می‌شود که داوطلبان تا انتهای این مهلت می‌توانند نسبت به ویرایش انتخاب رشته کنکور 1400 خود اقدام نمایند.

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

داوطلبان بعد از تکمیل انتخاب رشته خود امکان ویزایش آن را دارند که شامل حذف، اضافه کردن کدرشته و یا تغییر اولویت های انتخابی است. برای انجام این مهم داوطلبان باید وارد پرتال خود در سایت سازمان سنجش شوند. برای ویزایش انتخاب رشته کنکور خود مراحل زیر را طی کنید.

1️⃣ ورود به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

2️⃣در کادر سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنید

3️⃣ بر روی لینک ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1400 ” کلیک کنید.

4️⃣ وارد کردن اطلاعات شماره پرونده و داوطلبی و ورود به صفحه شخصی داوطلب (در صورت فراموشی برای دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور  و نحوه بازیابی آن کلیک کنید)

5️⃣ داوطلبان ابتدا باید دفترچه اصلاحیه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400  را مطالعه کنند. پس از آن بر روی ” اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1400  را مطالعه نموده ام ” را تایید و سپس کلیک کنید.

6️⃣ در این بخش که همان فرم انتخاب رشته می باشد، تغییرات مدنظر خود را وارد کنید (این تغیییرات شامل اضافه یا حذف کردن رشته های انتخابی و تغییر ترتیب و چینش رشته های انتخابی می شود.

 

در حال حاضر لینک مربوط به انتخاب رشته فعال نیست؛ به محض فعال شدن لینک راهنمای تصویری انتخاب رشته به این مقاله اضافه خواهد شد.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور 1400

انتخاب یکی از مهم ترین و دشوارترین مسائلی است که افراد در طی زندگی با آن روبرو خواهند شد. انتخاب رشته تعیین کننده آینده تحصیلی، محیط زندگی و آینده شغلی هر فرد است. با توجه به این موارد اهمیت انتخاب رشته کنکور روشن است. منطقا موقعیت های اینچنین نیازمند تصمیم گیری درست و آگاهانه است. همراهی یک مشاور آگاه و با تجربه در این مسیر کمک شایان توجهی به داوطلبین خواهد بود. شما متقاضیان عزیز کنکور چنانچه پیرامون انتخاب رشته کنکور 1400 سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول 

چه زمانی می توانم نسبت به تصحیح اطلاعات انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 اقدام کنم؟

با توجه به زمان برگزاری کنکور سراسری پیس بینی می شود در مرداد ماه انتخاب رشته آغاز و فرصتی برای ویرایش انتخاب رشته نیز درنظر گرفته شود.

اولویت های انتخابی خودم رو می هاوم جابجا کنم، چطور این کار رو انجام بدم؟

طبق راهنمایی که متن قرار داده شده، با ورود به سایت سازمان سنجش می توانید تغییرات خود را اعمال کنید.

برای انتخاب رشته کنکور سراسری نیاز به مشاور دارم، پیش کی برم؟

برای انجام انتخاب رشته و یا ویرایش آن می توانید با مشاوران مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

منبع: نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور





:: برچسب‌ها: نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: