دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

طی سال های اخیر که هدف بر حذف تدریجی کنکور سراسری می باشد، بسیاری از رشته ها در دانشگاه های مختلف به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کنند. اگر متقاضی ثبت نام در دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی خود می باشید، بایستی که برای اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده و شرایط و ضوابط شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی، دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی 1400 را دریافت و به دقت مندرحات آن را مطالعه کنند. در ادامه این مطلب به منظور راهنمایی شما عزیزان اطلاعاتی پیرامون دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400

هر ساله بسیاری از دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش در برخی کد رشته محل ها پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دارند. ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری دو بار در سال، یکبار برای ورودی مهرماه و یکبار هم برای ورودی بهمن ماه انجام می شود. البته لازم است اشاره کنیم که ثبت نام و انتخاب رشته در بهمن ماه، تکمیل ظرفیت کد رشته محل های ارائه شده در مهرماه می باشد.

متقاضیانی که قصد دارند بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون آزمون در رشته مورد علاقه شان وارد دانشگاه های سراسری شوند، بایستی که ابتدا و در اولین قدم دفترچه ثبت نام بدون کنکور 1400 را در نیمسال تحصیلی مدنظرشان در مهرماه و یا بهمن ماه دریافت و به دقت مندرجات آن را مطالعه کنند.

 

نیمسال اول

دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری نیمسال اول و ورودی مهرماه 1400، به طور همزمان با با شروع مهلت انتخاب رشته در این مرحله منتشر می گردد. با توجه به اینکه تاکنون سازمان سنجش پیرامون زمان انتشار دفترچه‌ی نامبرده برای نیمسال تحصیلی اول 1400، اطلاعیه ای منتشر نکرده است، پیش بینی می شود که ثبت نام این مرحله نیز مشابه سال های گذشته در مرداد ماه آغاز شود.

 

تاکنون زمان انتشار دفترچه بر اساس سوابق تحصیلی 1400 ورودی مهر ماه منتشر نشده است به محض انتشار در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

نیمسال دوم

علاوه بر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در نیمسال تحصیلی اول، متقاضیان می توانند در اواخر آذرماه پس از دریافت دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری نیمسال دوم و ورودی بهمن ماه 1400، وارد مرحله انتخاب رشته شوند.

 

تاکنون زمان انتشار دفترچه بر اساس سوابق تحصیلی 1400 ورودی بهمن ماه منتشر نشده است به محض انتشار در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400

اشاره ای کردیم که تاکنون لینک دریافت دفترچه‌ی انتخاب رشته سوابق تحصیلی 1400 در سایت sanjesh.org منتشر نشده است، اما اگر میخواهید تا زمان انتشار این دفترچه اطلاعات کافی پیرامون انتخاب رشته کسب کنید، کافی است که دفترچه‌های مربوط به سال گذشته را بررسی کنید که در ادامه لینک دانلود آن را قرار داده ایم.

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی وروی مهر ماه 1400

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی وروی بهمن ماه 1400

 

 

❌❌ تاکنون لینک دریافت دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری وروی مهرماه  1400 منتشر نشده است، اما به محض انتشار لینک مربوطه، لینک فوق فعال خواهد شد. ❌❌

 

جزئیات دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400

اهمیت مطالعه دفترچه‌ی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری در اطلاعات مهمی است که این دفترچه در اختیار متقاضیان قرار می دهد. این دفترچه‌ی شامل سه فصل می باشد که در ادامه جزئیات آن را ارائه داده ایم.

 فصل اول

شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته
شرایط عمومی و شرایط اختصاصی
سهمیه های موثر
جزئیات تسهیلات
قوانین نظام وظیفه  ویژه داوطلبان آقا
شرایط اتباع خارجی
مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی

فصل دوم

شرایط پذیرش و روش گزینش دانشجو
ضریب تاثیر اعمال معدل کتبی دیپلم بر اساس عنوان دیپلم و مجموعه رشته مورد تقاضا
شرایط و ضوابط مشترک تمامی دانشگاه ها
ملاک ها و فرآیند انتخاب رشته
لیست رشته محل های ارائه شده

فصل سوم

گواهی مرتبط با عنوان رشته دو سال آخر دبیرستان و سال اخذ مدرک گیش دانشگاهی
فرم انصراف 
فرم پیش نویس انتخاب رشته

 

مشاوره انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400

توجه داشته باشید که راه ورود به دانشگاه های سراسری از دو طریق با آزمون و بدون آزمون امکان پذیر است. برای ادامه تحصیل در رشته های با آزمون بایستی که در کنکور شرکت کنید و برای رشته های بدون آزمون نیز بایستی در تاریخ های مقرر دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته را دریافت و آن را مطالعه کنید.

بنابراین دفترچه انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری برای رشته های با آزمون و بدون آزمون به صورت مجزا از یکدیگر و در بازه های زمانی جداگانه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. چنانچه پیرامون دفترچه انتخاب رشته سوابق تحصیلی 1400 در دانشگاه های سراسری سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کتید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور 1400

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته سوابق تحصیلی 1400، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

دفترچه‌ی انتخاب رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی چه زمانی منتشر خواهد شد؟

دفترچه‌ی بدون کنکور برای نیمسال اول در مرداد ماه و نیمسال دوم در دی ماه منتشر می شود

متقاضیان برای دریافت دفترچه‌ی انتخاب رشته سوابق تحصیلی باید به جه سایتی مراجعه کرد؟

این دفترچه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. در این مقاله می توانید دفترچه را دانلود و دریافت نمایید.

جزییات دفترچه‌ی انتخاب رشته سوابق تحثیلی شامل چه مواردی است؟

در متن مقاله به جزییات دفترچه‌ی انتخاب رشته سوابق تحصیلی شرح داده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400





:: برچسب‌ها: دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: