اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : دانتل

اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰ فرصتی است که سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبانی قرار داده است که پس از دریافت نتایج کنکور 1400 به دلایل مختلفی از نتیجه به دست آمده رضایت کافی ندارند، می خواهند نسبت به این نتیجه درخواست اعتراض خود را ثبت کنند. متقاضیان بایستی جهت اعتراض به جواب اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری در زمان مقرر، با اطلاع از نحوه اعتراض درخواست خود را ثبت کنند تا چنانچه اعتراض آن ها درست و منطقی باشد، در زمان های مشخص پیگیری شود. یکی از موارد مهم در ثبت درخواست متن نوشته شده می باشد.

منبع: اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۰

 

زمان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰

پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری کنکور سراسری، نتایج اولیه برای تمامی شرکت کنندگان در کنکور سراسری اعلام می شود. علاقه مندان به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری می توانند از طریق سایت sanjesh.org وارد مرحله انتخاب رشته شده و مراحل انتخاب رشته خود را طی کنند. همینطور پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه از اتمام مهلت انتخاب رشته، نتایج انتخاب رشته کنکور 1400 منتشر می گردد.

زمان اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری تا چند روز پس از اعلام نتایج می باشد. با توجه به اینکه کلید سوالات کنکور سراسری 1400 اعلام شده است، شما عزیزان می توانید تا تاریخ تا 28 تیر ماه اعتراض خود را به کلید سوالات کنکور سراسری ثبت نمایید.

 

تا کنون زمان اعتراض به نتایج اولیه و انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 اعلام نشده است.

 

 

اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰

مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری مشابه هم می باشد. اگر در هر مرحله قصد ثبت اعتراض دارید، کافی است طبق مراحل زیر عمل نمایید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه “ ورود به سیستم پاسخگویی ”  از منوی سمت چپ سایت کلیک کنید.

 

3️⃣ تمامی متقاضیان جهت ارسال درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش، ملزم به عضویت در سامانه می باشند، .در صرت عضویت بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک نمایید. (چنانچه از قبل در سامانه عضو نشده‌اید در ادامه نحوه عضویت در سامانه را شرح داده ایم)

 

 

4️⃣ در این قسمت کادری پیش روی شماست، “ پست الکترونیک ” و “رمز عبور ” که برایتان ارسال شده است به همراه “ کد ملی ” مطابق تصویر زیر وارد نمایید.

 

5️⃣ برای ثبت درخواست اعتراض بایستی یک درخواست جدید ایجاد کنید برای این منظور در صفحه جدید بر روی گزینه ” درخواست جدید ” مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

 

6️⃣ نوع آزمون خود را ” کنکور سراسری ”  و سال تحصیلی خود را ” 1400 ” انتخاب نمایید و بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید تا درخواست های مجاز برای شما نمایش داده شود.

 

 

موارد ثبت درخواست اعتراض

7️⃣ در این مرحله مواردی که شما متقاضیان گرامی از زمان نتایج اولیه تا نتایج نهایی کنکور سراسری مجاز به ثبت درخواست اعتراض می باشید، نمایش داده می شود.  مواردی که می توانید به آن ها اعتراض کنید به شرح موارد زیر هستند:

  1. تقاضای بررسی مجدد نمره (کارنامه اولیه اعتراض به هر یک از موارد مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی، عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری، ناهمخوانی عکس پاسخ برگ داوطلبان، نظام وظیفه داوطلبان آقا و سایر موارد)
  2. اعتراض به کلید سوالات آزمون
  3. اعتراض به نتیجه قبولی (نتایج نهایی اعتراض به هر یک از موارد اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های انتخابی و اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های بالاتر )
  4. عمومی

8️⃣  در این مرحله اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید و پس از وارد شدن به صفحه درخواست اعتراض، متن اعتراض خود را نوشته و ارسال کنید. چنانچه با دلایل منطقی اعتراض خود را ثبت کرده باشید، کارشناسان اعتراض شما را بررسی خواهند کرد.

 

 

نحوه عضویت در سامانه

1️⃣ برای عضویت در سامانه بایستی بر روی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید.

 

2️⃣ فرم نمایش داده شده، مطابق تصویر زیر را با “ اطلاعات شناسنامه ای ” و ” شماره تلفن همراه ” و پست الکترونیکی ” تکمیل کنید. ( از یک ایمیل فعال و شماره تلفن در دسترس استفاده کنید.)

 

 

4️⃣ در ادامه روند تکمیل مراحل عضویت در سامانه، به نشانی پست الکترونیکی و یا به شماره تلفن همراهی که وارد کرده‌اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد. با دریافت رمز عبور مراحل عضویت شما در سامانه به پایان خواهد رسید.

❌❌داوطلبان عزیز چنانچه در روند عضویت در سامانه و یا متن اعراض با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید. ❌❌

 

مشاوره اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور ۱۴۰۰

پس از ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکورسراسری، معمولا کارشناسان مربوطه پس از گذشت 24 الی 72 ساعت پس از ارسال درخواست، آن را بررسی می‌کنند. شما متقاضیان عزیز کنکور سراسری می توانید در این بازه زمانی مجدد به سایت سنجش مراجعه کنید و با در دست داشتن رمز عبور، پاسخ اعتراض خود را دریافت نمایید. برای آن دسته از داوطلبانی که در رشته های نیمه متمرکز و دارای مصاحبه شرکت کرده اند توصیه میکنیم مقاله اعتراض به نتایج نهایی مصاحبه کنکور 1400 را مطالعه کنند.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل به منظور کمک به شما عزیزان آماده پاسخگویی هستند، می توانید در هر مرحله از ثبت درخواست اعتراض که به مشکل خوردید با مشاوران این مرکز تماس بگیرید و یا ثبت این درخواست را به مشاوران ما بسپارید. 

 

بخوانید: راهنما کامل اعتراض به نتایج کنکور 1400

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه متن اعتراض به نتایج کنکور 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا تمامی شرکت کنندگان در کنکور سراسری مجاز به ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور می باشند؟

بله، داوطلبان می توانند نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض کنند.

اعتراض به نتایج کنکور چگونه می باشد؟

داوطلبان از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

نحوه ثبت به نتایج کنکور سراسری چگونه می باشد؟

در متن مقاله فوق راهنما تصویری کامل ثبت اعتراض را شرح داده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع: اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۰





:: برچسب‌ها: اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: