رشته های بدون کنکور هنر
نوشته شده توسط : دانتل

آیا شما داوطلب شرکت در کنکور سراسری گروه هنر ۱۴۰۰ هستید؟ آیا می دانید که می توان بدون شرکت در کنکور سراسری به ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور پرداخت؟ آیا با رشته های بدون کنکور هنر آشنا هستید؟ می دانید چه زمانی و چگونه باید برای این رشته ها ثبت نام کرد؟ در ادامه به بررسی و شرح لیست رشته های بدون کنکور هنر 1400 بر اساس سولبق تحصیلی پرداخته ایم.

منبع: رشته های بدون کنکور هنر

 

رشته های بدون کنکور هنر 1400

 دانشجویان متقاضی گروه هنر نیز می توانند با بررسی رشته محل های ارائه شده، برای پذیرش بدون کنکورهنر اقدام نمایند. داوطلبانی که رشته مورد علاقه ی خودشان را در میان لیست ارائه شده در دفترچه راهنما پیدا کرده اند، دیگر نیازی به ثبت نام در کنکور سراسری ندارند. اما همچنان رشته ها برتر هر زیر گروه از طریق کنکور سراسری گزینش می شوند. یکی از مزایای ثبت نام در رشته های بدون کنکور ۱۴۰۰ این است که داوطلبان می تواند بدون توجه به مدرک خود اقدام به انتخاب رشته نمایند.

کارگردانی تلویزیون سینما ادبیات نمایشی مجسمه سازی
بازیگری آهنگ سازی طراحی صنعتی مرمت آثار تاریخی
نوازندگی موسیقی ایرانی طراحی لباس مرمت بناهای تاریخی  باستان شناسی
نقاشی نقاشی ایرانی کتابت و نگارگری هنرهای صناعی
عکاسی ارتباط تصویری طراحی پارچه هنر اسلامی
فرش   صنایع دستی نمایش عروسکی طراحی صحنه
 تلویزیون و هنرهای دیجیتالی طراحی و ساخت طلا و جواهر

 

روش گزینش دانشجو

گزینش دانشجو در رشته های بدون کنکور هنر تنها بر اساس معدل است. متقاضیان محدودیت تجانس ندارند. یعنی داوطلب می تواند از رشته های سایر زیرگروه ها نیز انتخاب رشته نماید. لذا  ضریب هایی با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته های انتخابی وی تعیین شده است. چنانچه بین رشته انتخابی و مدرک داوطلب تفاوت وجود داشته باشد، معدل با ضرایب ارائه شده در جدول زیر لحاظ می شود.

 نوع دیپلم ریاضی فیزیک علوم تجربی علوم انسانی معارف سایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

 

رشته های بدون کنکور هنر 1400 | نحوه ثبت نام

ثبت نام رشته های بدون کنکور قبل از ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد. متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون کنکور، باید پیگیر اخبار از سایت  سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org باشند.

بعد از اعلام آغاز ثبت نام، داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش رجوع کرده و وارد بخش سراسری شوند.  سپس با دانلود ومطالعه دفترچه راهنما، از ضوابط ثبت نام آگاه شوند. در این مرحله لازم است داوطلبان با استفاده از کارت های بانکی، هزینه ی ثبت نام را از طریق سایت سازمان سنجش پرداخت نمایند. سپس در پنل کاربری خود، عکس خود را بارگذاری نموده و اطلاعات در خواستی را تکمیل نمایند. داوطلبان مجاز به صد رشته محل در فرم انتخاب رشته خود می باشند.بعد از تکمیل این مراحل و فشردن دکمه تائید وادامه سیستم شماره پرونده و کد رهگیری به داوطلبان ارائه می دهد. ضروری است  داوطلبان شماره پرونده و کد رهگیری دریافتی را تا پایان فرآیند ثبت نام در دانشگاه نزد خود محفوظ دارند.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور 1400

 

 

 نکات مهم

1- داوطلبانی که در زمان آغاز ثبت نام هنوز مشغول تحصیل در سال آخر نظام جدید آموزشی3-3-6 هستند نیز مجاز به ثبت نام در این مرحله هستند. داوطلبان باید پس از پایان سال تحصیلی و دریافت کارنامه ، معدل کتبی خویش را درج سایت سازمان سنجش درج نمایند.

2- داوطلبانی که هم در رشته های بدون کنکور قبول شده اند و هم از طریق کنکور سراسری در دانشگاه ها پذیرفته شده اند،ناچار به انتخاب هستند.زیرا هر داوطلب تنها می تواند در یک رشته محل ادامه تحصیل دهد.

3- داوطلبانی که در دوره های روزانه پذیرفته شده باشند، در سال آتی مجاز به انتخاب دوره های روزانه نمی باشند.

4- متقاضیان باید دارای یکی از مدارک زیر برای ثبت نام باشند:

  • دیپلم نظام جدید آموزشی 3-3-6
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام قدیم
  • مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی

5- داوطلبان باید از صحت معدل  درج شده خود اطمینان کامل داشته باشند . زیرا در صورت مغایرت اجازه ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

6- مشمولان غایب مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های بدون کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: رشته های بدون کنکور هنر





:: برچسب‌ها: رشته های بدون کنکور هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: