کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج کارشناسی ارشد

طبق روال سالیان گذشته نتایج آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد، در دومرحله منتشر می‌شود که انجام مرحله دوم برای داوطلبان ملزم به عبور از مرحله اول می‌باشد.

مرحله اول اعلام نتایج: در این مرحله نتایج آزمون کارشناسی ارشد با عنوان نتایج اولیه و در قالب کارنامه اولیه منتشر می‌شود. این کارنامه حاوی اطلاعات مهمی همچون رتبه داوطلب در سهمیه و کشور، تراز علمی و یا همان نمره کل، درصدهای اکتسابی داوطلب در هر درس و .. است و مشخص می‌کنند که آیا داوطلبان مجاز به ورود به مرحله دوم هستند یا خیر.

مرحله دوم اعلام نتایج: پس از انتشار کارنامه اولیه، داوطلبانی که طبق آن مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه‌های آزاد و سراسری شوند و کدرشته محل‌های موردنظر خود را با توجه به رتبه اکتسابی در فرم انتخاب رشته قرار دهند. مرحله دوم اعلام نتایج کارشناسی ارشد در واقع همان اعلام نتایج نهایی و نتایج انتخاب رشته می‌باشد و تعیین کننده پذیرفته شدن و یا مردود شدن داوطلبان خواهد بود.

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد | دانشگاه‌های سراسری

همانطورکه گفته شد کنکور کارشناسی ارشد 99، با تعویق چندین ماهه در مردادماه برگزار شد و داوطلبان توانستند در آن شرکت کنند. تاکنون اطلاعیه‌ای از جانب سازمان سنجش مبنی بر زمان انتشار نتایج اولیه منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود با توجه به روال سالیان گذشته و بررسی کلیدواژه‌ها در یک بازه تقریبا یک ماهه، نتایج اولیه در قالب کارنامه‌هایی در اواخر شهریور و یا اوایل مهرماه منتشر شود.

برای کلیه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد حتی داوطلبانی که در دو کدرشته امتحانی شرکت کرده‌اند؛ اطلاعات علمی در قالب یک کارنامه منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است کارنامه اولیه تمامی داوطلبان از سایت سنجش به نشانی اینترنتی” sanjesh.org ” قابل دریافت است و به محض انتشار اطلاعیه‌ای مبنی برزمان انتشار کارنامه اولیه کارشناسی ارشد این مطلب بروزرسانی و لینک دریافت کارنامه فعال خواهد شد. برای مشاهده کارنامه کنکور ارشد 99 در سایت سازمان سنجش بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده کارنامه اولیه کنکور ارشد 99

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد | دانشگاه آزاد

با ادغام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری، نتایج اولیه این آزمون بصورت یکپارچه و در قالب یک کارنامه منتشر می‌شود و داوطلبان درصورتی که این کارنامه را از سایت سنجش دریافت کنند می‌توانند برای انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، مجازی و پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی اقدام کنند.

در این قسمت از متن خوب است اشاره کنیم که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری، باید فرم انتخاب رشته خود را در سایت سنجش و داوطلبان دانشگاه آزاد نیز فرم انتخاب رشته خود را در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام دهند و نتایج نهایی هرکدام نیز بصورت مجزا از سایت مربوطه اعلام خواهد شد.

نحوه مشاهده کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99

داوطلبان پس از انتشار کارنامه اولیه از سوی سازمان سنجش، برای دریافت نتایج اولیه شان کافی است مراحل زیر را طی کنند.

  • مرحله اول: به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنید.
  • مرحله دوم: برروی گزینه ” کارشناسی ارشد ” از منوی رنگی سمت راست سایت کلیک کنید.

 

 

  • مرحله سوم: در صفحه پیش رو برروی گزینه ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 99 ” کلیک کنید، توجه داشته باشید در صورت اعلام نتایج اولیه این لینک فعال خواهد شد.

 

 

  • مرحله چهارم: گزینه کارنامه اولیه، پاسخنامه، کلید را انتخاب کنید.

 

 

  • مرحله پنجم: درصفحه جدید دو کادر پیش روی شماست؛ در کادر اول نیاز به ” کد پیگیری ثبت نام، شماره پرونده ” و در کادر دوم نیاز به  ” شماره پرونده، کد ملی ” خواهد بود، یک کادر را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده و عبارت امنیتی، کارنامه خود را دریافت کنید.

 

 

داوطلبانی که شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام خود را فراموش کرده‌اند، می‌توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنند و نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنند.

برای آگاهی از نحوه بازیابی اطلاعات می‌توانید به مطلب دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد که پیش‌تر از سایت دانتل منتشر شده مراجعه کنید.

کاربرد کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند به کمک یک مشاور و یا یک فرد آگاه درزمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، کارنامه خود را تحلیل کنند و با دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد و همچنین آگاهی از رتبه‌های قبولی در سال‌های گذشته انتخاب‌های خود را در فرم انتخاب رشته، الویت بندی کنند.

اعتراض به کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99

سازمان سنجش با اختصاص زمان کافی برای بررسی پاسخ نامه‌های داوطلبان با روش‌های علمی، درصد بروز خطا در نتایج را به حداقل رسانده است اما با این حال احتمال کمی بروز خطا در کارنامه‌های اولیه وجود دارد.

در این بین هستند داوطلبانی که نتیجه‌ای متفاوت با انتظارشان دریافت کرده‌اند و نسبت به آن اعتراض دارند این دسته از داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش اعتراض خود را ثبت کنند.

پس از انتشار کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99، فرصتی برای اعتراض مشخص می‌شود و داوطلبان معترض باید در بازه زمانی تعیین شده، اعتراض خود را ثبت کنند و کارشناسان پس از بررسی اعتراض طی 24 ساعت پاسخ خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99




:: برچسب‌ها: کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: