تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 فرصت انتخاب رشته مجددی را در اختیار دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری و علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد قرار می دهد که موفق به کسب نتیجه دلخواه از انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ نشده اند. این دسته از متقاضیان می توانند در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، چنانچه واجد شرایط بودند، در کد رشته محل هایی که دارای ظرفیت خالی می باشد انتخاب رشته کنند.

منبع: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

 

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

نکته ای که پیرامون تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد وجود دارد، این است که این مرحله در صورتی که شورای سنجش و پذیرش دانشجو موافقت کند، برگزار می گردد در غیر این صورت این مرحله از کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد حذف می شود.

تا سال 1396 تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود که معمولا برای ورودی مهر ماه در اواسط مهر و برای ورودی بهمن ماه نیز اواخر دی ماه انجام می شد.

تاکنون سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد پیرامون زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400، اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود این مرحله در صورت برگزاری در اوایل مهرماه باشد. با این حال نیز به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت زمان دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد ۱۴۰۰ زمان انتخاب رشته در این قسمت اعلام خواهد شد.

 

 

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به منظور اطلاع رسانی کد رشته محل هایی که پس از اعلام نتایج در دانشگاه آزاد دارای ظرفیت خالی هستند، دفترچه ای را با عنوان دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد منتشر می کند. 

شما عزیزان بایستی جهت اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله از انتخاب رشته دانشگاه آزاد و همینطور کد رشته محل هایی که در این مرحله ارائه شده است، این دفترچه را دریافت و به دقت مندرجات آن را مطالعه نمایید.

تاکنون دفترچه نامبرده برای سال 1400، منتشر نشده است، به محض انتشار دفترچه مربوط به سال جاری، لینک دانلود آن را در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

 

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

 

 

نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

مراحل نام نویسی و ثبت نام در فرآیند کامل کردن ظرفیت های خالی در دانشگاه آزاد 1400 ،از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می شود. متقاضیان می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارع التحصیلی دانشگاه با آدرس الکترونیکی ” azmoon.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ ابتدا ” دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 ” را دانلود کنید و سپس لیست کد رشته محل های ارائه شده را بررسی کنید و اگر کد رشته محل مورد علاقه شما ارائه شده بود، آن ها را استخراج کنید.

3️⃣ در این مرحله هزینه در نظر گرفته شده را پرداخت کنید و سپس شناسه پرداخت را دریافت نمایید.

4️⃣ بر روی لینک فعال “ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 1400 دانشگاه آزاد ” کلیک کنید.

5️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، بایستی اطلاعات خود را شامل “ کد ملی ” و ” شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ” را وارد کنید و و سپس گزینه ” ورود ” را انتخاب نمایید.

6️⃣ در نهایت فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را با الویت های خود حداکثر در 100 کد رشته محل تکمیل نمایید. 

 

چنانچه لینک تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400، در سایت سازمان سنجش فعال شود، راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

 

رشته های ارائه شده

نکته ای که چندین بار به آن اشاره شده است، این است که رشته هایی در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ارائه می شود، که پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته در این دانشگاه ها دارای ظرفیت خالی باشد. بنابراین این ظرفیت های خالی به موارد مختلفی همچون میزان استقبال داوطلبان از کد رشته محل های ارائه شده و انتخاب آن ها بستگی دارد.

سال گذشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد در بهمن ماه و فقط برای رشته های علوم پزشکی برگزار شد. این بدین معناست که فقط دسته ای از داوطبان که در کنکور تجربی همان سال شرکت کرده بودند، مجاز به نام نویسی و انتخاب رشته بودند.

 

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

داوطلبانی که از انتخاب رشته کنکور سراسری در دانشگاه ازاد به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند و قصد دارند شانس خود را مجدد در کد رشته محل هایی که در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه می شود، امتحان کنند، بایستی توجه داشته باشند که شرکت در مرحله این مرحله از دانشگاه ازاد 1400 نیازمند این است که متقاضیان واجد الشرایط باشند.

دسته ای از داوطلبان که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در آزاد و دارای شناسه انتخاب رشته آزاد هستند، می توانند در تاریخ های اعلام شده در این مرحله از انتخاب رشته آزاد شرکت کنند. داوطلبان در این مرحله مجاز هستند که از میان کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت آزاد حداکثر 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

 

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400

توجه داشته باشید که چنانچه مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400 برگزار شود، شما عزیزان پس از درج کد رشته محل های مورد علاقه خود در فرم انتخاب رشته، می توانید تا پایان مهلت انتخاب رشته در این مرحله نسبت به ویرایش کد رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند. ویرایش در این مرحله بدون پرداخت هزینه می باشد.

چنانچه پیرامون انتخاب رشته در هر کدام از مراحل ازاد 1400 سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

دانشگاه آزاد در برای کدام نیمسال تحصیلی اقدام به پر کردن ظرفیت های خالی خود می کند؟

در سال های گذشته در دو نیمسال اول تکمیل ظرفیت انجام می شد، اما در سال گذشته فقط در نیمسال دوم تحصیلی تکمیل ظرفیت انجام گرفت.

آیا داشتن کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه ازاد جهت شرکرد در تکمیل ظرفیت ازاد الزامی است؟

بله، داوطلبان برای انتخاب رشته نیاز به کددسترسی دانشگاه ازاد دارند.

نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد به چه صورت است؟

نحوه ثبت نام در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد در متن مقاله شرح داده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400





:: برچسب‌ها: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: