انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1400 با وجود ادغام کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه کنکور ۱۴۰۰ علاوه بر سازمان سنجش که برای دانشگاه های سراسری فرایند انتخاب رشته کنکور 1400 را انجام می‌دهد؛ مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد نیز به طور جداگانه مسئولیت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را بر عهده دارد. داوطلبان در تمامی زیرگروه ها در صورت علاقه‌مندی به رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد، می‌توانند در کنار انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری انتخاب رشته این دانشگاه را نیز انجام دهند. در ادامه مطلب توضیحات جامعی از زمان و نحوه و نکات انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ارائه شده است. 

منبع: انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

 

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1400

انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد 1400 علاوه بر اینکه به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری انجام می شود، بازه های زمانی انجام آن نیز متفاوت از دانشگاه های سراسری است.

 

تا کنون زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 مشخص نشده است.

 

سازمان سنجش آموزش کشور، زمان انتخاب رشته کنکور سراسری را تاریخ 14 مرداد ماه تا 18 مرداد ماه 1400، اعلام کرده است و معمولا فرآیند انتخاب رشته کنکور آزاد چند روز پس از برگزاری این مرحله اعلام می شود. به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

مراحل انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1400

متقاضیان بایستی جهت تکمیل مراحل نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 به مراحل زیر را جهت ثبت کدرشته ها طی کنند:

1️⃣ به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ ابتدا ” دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ” کلیک کنید و کاملا مطالعه کنید و ظرفیت هریک از رشته محل ها را ارزیابی کنید.

3️⃣ کد رشته های با کنکور ازاد مورد علاقه خود را حداکثر در 100 کدرشته محل از دفترچه نامبرده استخراج کنید و سپس براساس گروه آزمایشی که شرکت کرده اید، الویت بندی نمایید.

4️⃣ برای ورود به سامانه انتخاب رشته بر روی لینک فعال ” سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد 1400 ” کلیک کنید.

5️⃣ در قسمت های مشخص تعیین شده، کدملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را درج نمایید. (این شناسه، در انتهای کارنامه قرار داده شده است)

6️⃣ در این مرحله هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 را از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت کنید و سپس فرم انتخاب رشته را دریافت کرده و الویت های انتخابی خود را در آن ثبت نمایید.

7️⃣ در نهایت چندین بار فرم انتخاب رشته خود را بررسی کتید و بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک نمایید و ” شماره پیگیری ثبت نام ” را دریافت کنید.

 

به محض فعال شدن لینک انتخاب رشته راهنمایی تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

تاکنون دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1400 از سوی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر نشده است و احتمالا پس از گذشته یک بازه زمانی چهار روزه تا یک هفته بر روی سایت قرار می گیرد. توجه داشته باشید که این دفترچه برای تمام گروه‌های آزمایشی مشترک می‌باشد و در سامانه انتخاب رشته در سایت “ azmoon.org ” فعال می شود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

 

تاثیر رتبه کارنامه در انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1400

در قبولی داوطلبان در دانشگاه های سراسری، آنچه که از کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای تمامی متقاضیان مهم می باشد، رتبه در سهمیه می باشد. تا قبل از کنکور سراسری سال گذشته رتبه موثر برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، رتبه کشوری بود؛ یعنی رتبه ای که داوطلب در میان کل داوطلبان گروه آزمایشی خود کسب کرده است، ملاک سنجش و ارزیابی برای ورود به دانشگاه آزاد بود.

اما از سال گذشته سهمیه های مناطق در قبولی داوطلبان در دانشگاه ازاد نیز موثر واقع گردید و داوطلبانی که دارای سهمیه های ایثارگران، خانواده شهدا و … نیستند در یکی از سهمیه های منطقه یک، دو و سه دسته بندی می شوند. بنابراین داوطلبان بایستی که در انتخاب رشته دانشگاه ازاد به رتبه خود در سهمیه توجه کنند. برای مطالعه اشتباهات رایج انتخاب رشته کنکور 1400 کلیک کنید.

اما بطور کلی لازم است توجه داشته باشید که پیش بینی رتبه قبولی امکان پذیر نیست. هرسال با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و سطح داوطلبین شرکت کننده در آزمون این رتبه ها دستخوش تغییر می‌شوند. برای اطلاع از شانس قبولی خود توصیه می‌کنیم با یک مشاور صحبت کنید. 

 

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1400

 

 

تاثیر سهمیه ها 

هریک از داوطلبان کنکور دارای سهمیه‌های مشخصی هستند. سهمیه مناطق یکی از این سهمیه هاست که شامل همه شرکت کنندگان در کنکور سراسری می‌شود. براساس این سهمیه با داوطلبین براساس عدالت آموزشی برخورد می‌شود. یعنی هر داوطلب براساس میزان دسترسی به امکانات در سهمیه ای قرار می‌گیرد و همه داوطلبان در یک دسته سهمیه عادی قرار ندارند.

علاوه بر سهمیه مناطق که گفته شد، برخی از داوطلبین دارای سهمیه های دیگری از جمله سهمیه ایثارگری و سهمیه بسیج می‌باشند.

یکی از سهمیه‌های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، سهمیه بسیج فعال می‌باشد. بدین صورت که داوطلب باید حداقل 95 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب کند، تا مجاز به استفاده از سهمیه خود شود.

فرضا اگر آخرین رتبه پذیرفته شده رشته مامایی در دانشگاه آزاد 20 هزار باشد، فرد دارای سهمیه بسیج فعال حداقل باید رتبه 19 هزار را کسب کند تا بتواند از سهمیه خود برای قبولی در رشته مامایی استفاده کند.

سهمیه ایثارگری علاوه بر بهره‌مندی از تخفیف شهریه با استفاده از سهمیه می‌تواند شانس قبولی داوطلبین را افزایش بدهد؛ چراکه داوطلبان براساس سهمیه های خودشان مورد ارزیابی قرار میگیرند. این بدین معناست که از بین داوطلبین دارای سهمیه ایثارگری نفرات برتر قبول می‌شوند و سنجش بین افراد دارای سهمیه صورت می‌گیرد.

 

راهنمای تکمیل فرم انتخاب رشته 

نحوه قراردادن رشته ها در فرم انتخاب رشته تاثیر مستقیم با افزایش شانس قبولی شما دارد. از این رو بسیار مهم است که نسبت به اولویت های انتخابی خود توجه داشته باشید. متخصصین امر در این زمینه توصیه‌هایی دارند. برای اطلاع از ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 کلیک کنید.

شما بایستی انتخاب های خود را به گونه ای در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج کنید که هر الویت نسبت به الویت بعدی ارجح تر باشد. انتخاب‌های خود را به سه قسمت تقسیم کنید؛ انتخاب‌های رویایی، انتخاب‌های معقولانه، انتخاب‌های بدبینانه

  • انتخابهای رویایی را با وجود کم بودن شانس قبولی در اولویت بگذارید.
  • انتخابهای معقول دربرگیرنده بیشترین انتخابها و بیشترین شانس قبولی شما هستند. در انتخاب این کدرشته ها دقت کنید.
  • انتخابهای بدبینانه شامل انتخاب‌های آخر شما می‌شوند. با این وجود تنها کدرشته هایی را در این قسمت بیاورید که درباره آنها تحقیق کافی کرده باشید.

 

میزان شهریه

هنگام انتخاب رشته ازاد، از میزان شهریه این دانشگاه مخصوصا برای رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی غافل نشوید و اگر توانمندی مالی لازم را دارید، این دانشگاه را انتخاب کنید. البته واحدهای دانشگاه آزاد تسهیلاتی از جمله تخفیف شهریه و وام شهریه برای دانشجویان در نظر می‌گیرند تا هیچ دانشجویی به دلیل عدم توانمندی مالی، از تحصیل محروم نشود.

 

 

بخوانید: نرخ شهریه دانشگاه آزاد

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 

مرحله انتخاب رشته مهم ترین مرحله کنکور سراسری و برای ورود به دانشگاه ازاد می باشد که بایستی سعی کنید متناسب با رتبه و ترازی که بدست آورده اید، یک انتخاب رشته اصولی و آگاهانه انجام دهید که در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی نیز شوید. برای مشاهده مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور 1400 کلیک کنید.

در الویت های خود فاکتور های مختلفی همچون هزینه، مسیر، کیفیت و علاقه را مورد توجه قرار دهید. لازم است اشاره کنیم که کد رشته محل های ارائه شده در آزاد به صورت شهریه پرداز می باشند که اطلاع از شهریه ها نیز قبل از تکمیل مراحل انتخاب رشته مهم است. توصیه ما به شما این است که اگر تجربه کافی برای انجام این مرحله را ندارید، حتما از مشاوره مشاوران مرکز ماوره تحصیلی دانتل مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ازاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1400 در چه تاریخی انجام می شود؟

زمان انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1400 اعلام نشده است، اما پس از گذشت چند روز از اتمام مهلت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه انتخاب رشته ازاد 1400 به چه صورت می باشد؟

مراحل انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1400 به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش وپذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” انجام می شود.

متقاضیان در انتخاب رشته آزاد 1400 باید چه فاکتور هایی را در نظر بگیرند؟

متقاضیان در انتخاب رشته آزاد 1400 بایستی فاکتور های مختلفی را همچون هزینه تحصیل، شهریه، مسافت، علاقه و …. را مدنظر قرار دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع: انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: