روش صحیح مطالعه ریاضی
نوشته شده توسط : دانتل

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ به چه صورت می باشد؟ از درس ریاضیات 55 سوال در کنکور سراسری ریاضی طرح می‌شود و داوطلبان برای هر سوال تقریبا 94 ثانیه مهلت پاسخگویی دارند. کسانی می‌توانند درصد بالایی در درس ریاضیات کسب کنند که تسلط بالایی داشته باشند. این تسلط از آگاهی بر روش صحیح خواندن ریاضیات کنکور ریاضی 1401 بوجود می آید که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم. 

منبع: روش صحیح مطالعه ریاضی

 

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱

درس ریاضیات کنکور سراسری بر اساس دروس نظام جدید از درس‌های حسابان 1، حسابان 2، هندسه 1، هندسه 2، هندسه 3، آمار و احتمال و ریاضیات گسسته تشکیل شده است که مجموعا 55 سوال در کنکور ریاضی دارند. داوطلبانی می‌توانند درصد بالایی را در حل این سوالات بدست آورند که تسلط زیادی بر مباحث درس ریاضی داشته باشند و با دیدن هر سوال، راه حل و فرمول ها را بیاد آورند و روتین سوالات را حل کنند. برای مشاهده منابع کنکور۱۴۰۱ کلیک کنید.

اما سوالی که برای داوطلبان به وجود می آید این است که چگونه درس بخوانیم و چه میزان تست بزنیم تا به مرحله ای برسیم که برای سوالات ریاضی تسلط کافی را بدست آوریم برای یافتن پاسخ این سوالات باید با روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ آشنا بود. برای مشاهده و مطالعه کتب کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱  کلیک کنید.

 

برنامه ریزی و توجه به بودجه بندی دروس

داوطلبان کنکور ریاضی در وهله اول باید به این نکته توجه داشته باشند که هر کدام از درس‌های زیرمجوعه درس ریاضیات، بیشتر از شنیدن و خواندن نیاز به تکرار و تمرین بر روی کاغد دارد. بنابراین داوطلبان باید در برنامه ریزی مطالعاتی خود 20 درصد از کل ساعت مطالعه هفتگی خود را به درس ریاضیات اختصاص بدهند. برای مشاهده بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری ۱۴۰۱ کلیک کنید.

پیش از مطالعه داوطلبان بایستی به سراغ بودجه بندی کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۱ بروند و برای خود مشخص کنند که چه مباحثی برایشان در الویت است، مسلما مباحث با تعداد سوالات بیشتر در کنکور سراسری، دارای بودجه بندی بیشتری نیز می‌باشد.

 

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | رعایت مباحث پیش نیاز و هم نیاز 

مباحث درس ریاضیات، مباحث مرتبطی هستند که باید پله به پله آن را فراگرفت. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم برای مثال در درس ریاضیات، سوالاتی از کتابهای حسابان 1 و حسابان 2 طرح می شود.داوطلبان اگر می‌خواهند مطالب درس حسابان 2 را در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی یاد بگیرند باید درس حسابان 1 را از پیش به خوبی مطالعه کرده و از آن تست‌های کافی حل کرده باشند.

چرا که گاها یک مبحث در درس پایه بالاتر دارای پیش نیازی از مبحثی از پایه پایین تر است که داوطلب باید بلد باشد. رعایت این اصل نیز میزان تسلط بر مباحث را افزایش می‌دهد.

 

حل سوالات کتاب درسی

درس ریاضی مجموعه ای از فرمول ها، اشکال و اعلام و روشهای مختلف برای حل سوالات است. داوطلبان ممکن است وقتی برای بار اول با آنها روبه رو می‌شوند، دچار ابهاماتی شوند. برای به اصطلاح جاافتادن مبحث جدید، داوطلبان بایستی از اشکال و سوالات کتاب آغاز کنند.

حل سوالات و تمرین‌های کتاب درسی، تا حد زیادی مفهوم مبحث را برای داوطلب روشن می‌سازد اما مسلط به مبحث نمی کند و در واقع 50 درصد از مسیر طی می‌شود.

 

بخوانید: مطالعه فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱  

 

 

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | تست‌های آموزشی

داوطلبان بعد از فراگیری مباحث جدید و حل سوالات کتاب درسی و کسب یادگیری نسبی بایستی به سراغ تست‌های آموزشی بروند. بدین صورت که داوطلبان بایستی از کتب کمک درسی ریاضی ۱۴۰۱ استفاده کنند و در مبحث مورد نظر چند تست آموزشی حل کنند. برای مشاهده منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۱ کلیک کنید.

هر کجا راه حل را بلد نبودند می‌توانند به پاسخنامه رجوع کنند و حتما با نکات و روشهای حل جدیدی در گزینه‌ها و صورت سوال و پاسخنامه مواجه می‌شوند که می‌توانند آنها را در دفترچه جداگانه ای با عنوان دفترچه نکات یادداشت کنند. تست‌های آموزشی، یک دید کلی از سبک سوالات به داوطلبان می‌دهد و آنها را برای حل تست‌های زمان دار آماده می‌کند.

 

بخوانید: مطالعه شیمی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

 

 

تست‌های زمان دار

پس از حل سوالات آموزشی، داوطلبان بایستی تست‌های زمان‌دار خود را حل کنند. بدین صورت که بایستی تعدادی تست از هر مبحث که مدنظرشان هست، انتخاب کنند و سپس یک زمان معین را نیز برای آن درنظر بگیرند و سعی کنند در زمان مشخص به تست‌ها پاسخ دهند و در حین حل سوالات به پاسخنامه نیز رجوع نکنند و اگر زمان به پایان رسید، پاسخگویی را متوقف کنند و درصد بگیرند.

اگر درصد بالایی کسب کردند یعنی به تسلط لازم برای حل سوالات رسیدند اما اگر درصد کسب کرده پایین باشد باید تست‌های آموزشی بیشتری حل کنند.

 

بخوانید: منابع دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱

 

 

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | هدفگذاری

داوطلبان باید پس از حل سوالات هر مبحث، با توجه به درصدهای کسب شده، بر هر درس هدفگذاری کنند که چه میزان در حل سوالات تسلط دارند. این هدفگذاری شما را به درصد بالا در کنکور نزدیک‌تر می‌سازد.

هدفگذاری یعنی مطالعه صحیح و با برنامه ریزی، تست زنی، استراحت و مرور مطالب. هر کدام از این مولفه ها در قالب هدفگداری محقق می شوند. داوطلبانی که هدفگذاری دارند با خیال راحت تری دوران کنکور را سپری می کنند و از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند.

 

ابزارهای مطالعه

داوطلبان باید تمامی ابزارهای مطالعه را، پیش از شروع مطالعه آماده کنند. پیشتهاد مشاوران دانتل استفاده از یک کتاب کمک آموزشی شامل درسنامه و تست‌های تالیفی و کنکور سراسری، در کنار کتاب درسی است.

اکثر داوطلبان در یادگیری درس ریاضیات با مشکل مواجه هستند که می‌توانند برای یادگیری بیشتر از DVD های آموزشی و کتابچه‌های همراه و همینطور تدریس خصوصی استفاده کنند. البته بهتر است پیش از تصمیم گیری در مورد انتخاب ابزار مطالعه مناسب از خودتان و نقاط ضعف و قوتی که دارید شناخت کافی داشته باشید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: منابع تستی کنکور ریاضی ۱۴۰۱

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: روش صحیح مطالعه ریاضی





:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: