فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را ادامه بند به بند بررسی خواهیم کرد. در انتهای دفترچه ثبت نام و در صفحه آخر یک فرم با عنوان پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) قرار دارد که داوطلبان می‌توانند پیش از اقدام به ثبت نام اینترنتی در سایت سازمان سنجش، یکبار این فرم را تکمیل کنند و از آنچه که قرار است در این فرم وارد کنند اطلاع یابند. در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون بندهای فرم پیش نویس ثبت نام دکتری و نحوه تکمیل آن می‌پردازیم.

منبع: فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

لازمه شرکت در آزمون دکتری و ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد و ادامه تحصیل در مقطع دکتری، شرکت در آزمونی است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارند بایستی نسبت به تکمیل فرم ثبت نام در سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ، اقدام کنند.

بهتر است داوطلبان پیش از ثبت نام قطعی در سایت مربوطه از فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری موجود در انتهای دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱، پرینت بگیرند و به منظور جلوگیری از بروز خطا و اشتباه، ابتدا با طیف خاطر و دقت بالا آن را تکمیل کنند و سپس وارد سایت نمایند چرا که در صورت وجود اشتباه، امکان ویرایش وجود نخواهد داشت.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری

 

 

تصویر فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری معمولا یک هفته پیش از شروع ثبت نام این آزمون از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می‌شود، تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری Ph.D منتشر نگردیده است اما به محض دریافت اخبار جدید، این مطلب نیز بروزرسانی خواهد شد.

در تصویر زیر، فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ نیمه متمرکز ورودی دکتری Ph.D را مشاهده می‌کنید، این فرم طبق تصویر زیر دارای 38 بند می‌باشد که بایستی داوطلبان به دقت آنها را تکمیل نمایند.

 

 

بندهای فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

در پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون ورودی نیمه متمرکز دوره دکتری تخصصی (Ph.D) داوطلبان می‌توانند اطلاعات خود را وارد کنند که انجام این کار باعت می‌شود در زمان تکمیل اینترنتی فرم در سایت سازمان سنچش استرس نداشته باشند و از روی پیش نویس از قبل تکمیل شده، اطلاعات را وارد کنند. در ادامه تمامی 38 بندی که در فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ بایستی تکمیل شود را شرح داده ایم.

 

اطلاعات شخصی

از بند اول تا نهم داوطلبان بایستی با وارد کردن دستی نام خانوادگی، نام، نام پدر، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، کد ملی این بخش را تکمیل کنند و داوطلبان توجه داشته باشند اطلاعات شخصی خود را مطابق شناسنامه خود وارد کنند.

همینطور بایستی جنسیت خود را از بین دو گزینه زن و مرد و دین خود را از بین گزینه های اسلام، مسیحی، کلیمی و زرتشتی انتخاب کنند و تیک آن را فعال نمایند.

 

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400 | سهمیه داوطلب

هر داوطلبی که در آزمون دکتری 1400 شرکت می‌کند، دارای یک سهمیه ای می‌باشد که بایستی در بند دهم سهیمه ای که از آن استفاده می‌کند را تعیین کند.

چنانچه داوطلبی هیچ کدام از سهمیه های خاص خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، رزمندگان را نداشته باشد بایستی گزینه آزاد را انتخاب نماید.

در بند 11 نیز داوطلبان با سهمیه های گفته شده، بایستی مدت حضور داوطلبانه در جبهه را به ماه وارد کرده و همینطور در بند 12 نیز باید داوطلبانی که از سهمیه های گفته شده استفاده می‌کنند، کد پیگیری 12 رقمی کارت ایثارگری فردی که از کارت او استفاده می‌کنند را وارد کنند.

 

 

اطلاعات مربوط به محل تولد و اتباع خارجی

در این قسمت داوطلبان بایستی ابتدا در بند 13، محل تولد خود را و در بند 14 محل صدور شناسنامه خود را وارد کنند.

داوطلبان آقا بایستی در بند 15، با توجه به جدول نظام وظیفه مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری تخصصی 1401 و وضعیت خدمت سربازی شان، کد نظام وظیفه خود را وارد کنند.

داوطلبانی که جزو اتباع خارجی هستند ابتدا باید کشور خود را از بین گزینه های افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، لبنان، هند و یا سایر کشور ها انتخاب کرده و کد پیگیری 12 رقمی مربوط به اتباع خارجی را در کادر مربوطه مطابق تصویر زیر وارد کند.

 

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ | داوطلبان با معلولیت

در این قسمت و در بند 17 داوطلبانی که دارای معلولیت هستند بایستی نوع معلولیت خود را از بین گزینه های نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و جسمی حرکتی انتخاب کنند.

در بخش بعدی نیز برای داوطلبانی که دارای معلولیت هستند، امکان انتخاب گزینه های با توجه به نوع و میزان معلولیت برای شرکت در جلسه آزمون وپاسخگویی به سوالات ” نیاز به منشی دارم ” و “ نیاز به منشی ندارم ” قرار داده شده است که داوطلبان باید یکی از آنها را انتخاب کنند.

نکته : داوطلبانی که دارای معلولیت هستند و می‌خواهند یکی از گزینه‌های معلولیت را انتخاب کنند، باید حتما در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشند چنانچه اقدام به تشکیل پرونده در سازمان بهزیستی نکرده اند، بایستی پیش از تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ نسبت به تشکیل پرونده خود اقدام کنند.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام دکتری

 

 

اطلاعات مربوط به داوطلبان چپ دست

در بند 18 فرم پیش نویس دکتری 1401 داوطلبانی که چپ دست هستند می‌توانند با انتخاب گزینه چپ دست هستم، صندلی مخصوص داوطلبان چپ دست را در جلسه آزمون دریافت کنند.

اطلاعات مربوط به وضعیت تحصیلی و یا فارغ التحصیلی

در این قسمت و در بند 19،  داوطلبان بایستی تعیین کنند از نظر تحصیلی در چه موقعیتی قرار دارند و از بین گزینه‌های تصویر زیر یکی از با توجه به شرایط خود انتخاب کنند.

 

 

اطلاعات مربوط به گروه امتحانی

در بند 20، داوطلب باید تعیین کند در کدام یک از گروه‌های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان می‌خواهد آزمون بدهد.

در بند 21 نیز بایستی کد و نام رشته امتحانی استخراج شده از دفترجه راهنمای ثبت نام به صورت دستی وارد کرده و همینطور در بند 22 نیز زبان خارجی رشته امتحانی خود را از بین گزینه های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و عربی انتخاب کند.

 

 

اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی

در این قسمت داوطلبان بایستی در بندهای 23 تا 26 کدرشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ درک و معدل مقطع کاردانی و کارشناسی و همینطور در بندهای 27 تا 30 کدرشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ درک و معدل مقطع کارشناسی و در بندهای 31 تا 34 کدرشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ درک و معدل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود را که همگی مربوط به سوابق تحصیلی آنها می‌باشد را وارد کنند.

 

بندهای 35 و 36 مربوط به مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد که مایل به استفاده از سهمیه مربیان در آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری هستند.

لازم به ذکر است اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌توانند از این دو بند استفاده کنند.

 

اطلاعات مربوط به حوزه و محل سکونت و تماس

در آخر نیز داوطلب بایستی كد و نام شهرستان محل اقامت خود را در بند 40، نشانی محل اقامت خود را در بند 41، كدپستی، تلفن ثابت، تلفن همراه و آدرس پست الكترونیكی را در بندهای 41 تا 44 تکمیل نماید.

نکته: داوطلبان باید شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی را نیز وارد کنند تا آخرین مرحله آزمون اعلام نتایج دکتری، اخبار مربوطه را از طریق آنها دریافت کنند. داوطلبان توجه داشته باشند امکان ویرایش اطلاعات وارده وجود ندارد پس با دقت کافی باید فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ تکمیل شود.

 

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ | تایید اطلاعات

در انتها و پس ازتکمیل تمامی گزینه‌های فوق، داوطلبان بایستی تیک گزینه ” اینجانب ضمن مطالعه كلیه شرایط و ضوابط این دفترچه راهنما، با آگاهی كامل فرم تقاضانامه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را تكمیل و تمام اطلاعات درج شده را تأیید می نمایم ” را فعال کنند.  برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: هزینه ثبت نام دکتری

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم ثبت نام دکتری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع: فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: