دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با نشانی اینترنتی “sanjesh.org” امکان پذیر می باشد. دسته ای از داوطلبان که قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند، بایستی که در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش ابتدا نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1401، اقدام کنند و سپس بعد از مطالعه کامل این دفترچه، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه به زمان انتشار دفترچه و نحوه دریافت آن اشاره کرده ایم.

منبع: دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور که مجری کنکور کارشناسی ارشد است، در زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون را نیز منتشر می کند. داوطلبانی که علاقه مند به نام نویسی در این آزمون هستند، در قدم اول برای اطلاع از جزئیات برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، بایستی که دفترچه ثبت نام را دریافت و مطالعه کنند.

همانطور که اشاره شد، دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401، همزمان با شروع ثبت نام این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. این سازمان تاکنون پیرامون مهلت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد، اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود، همانند سال های گذشته در اواسط آذرماه اعلام گردد.

به محض اعلام زمان ثبت نام و انتشار دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1401 از سوی سازمان سنجش، زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱[/box]

 

 

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

با توجه به عدم انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401، لینک دریافت آن در سایت سازمان سنجش (sanjesh.org ) فعال نمی باشد. اما به منظور راهنمایی شما عزیزان در ادامه لینک دانلود دفترچه سال گذشته را قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید تا زمانی که دفترچه مربوط به سال جاری منتشر می گردد، دفترچه سال گذشته را بررسی نمایید. متقاضیان می توانند پس از مطالعه دفترچه مربوطه رشته امتحانی مورد نظرشان را از میان رشته های شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی انتخاب کنند.

 

 دانلود دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400

مجموعه هاي امتحاني آزمون ورودی كارشناسی ارشد ناپيوسته 1400

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 

 

 

جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1401 به طور کلی در چندین بخش طراحی شده است که شامل موارد زیر می باشد: 

  • شرايط عمومی و اختصاصی داوطلبان
  • مقررات وظيفه عمومی
  • شرايط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی
  • سهميه ها و تسهيلات
  • مدارک لازم برای ثبت نام و شركت در آزمون
  • نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام
  • امتحانات، انتخاب رشته و نحوه گزينش نهايی
  • جدول نام استان، نام و كد شهرستان محل اقامت
  • جداول مربوط به رشته های امتحانی
  • فرم مخصوص ميانگين تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجويان سال آخر
  • نمونه فرم پيش نويس تقاضانامه ثبت نا

 

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

✅ متقاضیان برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد بایستی دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای باشند.

✅ دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی نیز مجاز به شرکت در این آزمون می باشند، اما بایستی تا پایان شهریور ماه سال جاری فارغ التحصیل شوند.

✅ دسته از داوطلبان این آزمون که خود جزو دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته می باشند، در صورتی که قبل از اتمام مهلت مقرر ثبت نام از تحصیل انصراف قطعی دهند، مجاز به شرکت در این آزمون می باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته هستند، مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1401 نیستند.

✅ داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی می باشند، بایستی قبل از نام نویسی در این آزمون از لحاظ طرح تعهد خدمت وزارت بهداشت دارای وضعیت مشخصی باشند.

✅ داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری هستند، بایستی قبل از ثبت نام در این آزمون موافقت کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت کنند.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

 

سهمیه های مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

یکی دیگر از موارد مهمی که در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درج گردیده است، جزئیات مربوط به سهیمه های مختلف می باشد که در ادامه اطلاعاتی پیرامون آن ها ارائه کرده ایم.

سهمیه رزمندگان رزمندگانی که از تاریخ 31 شهریور ماه 1359 تا تاریخ 31 شهریور ماه 1367 با مدت حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب در مناطق عملیاتی حضور داشته اند، دارای سهیمه رزمندگان می باشند.
سهمیه ایثارگران سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت (جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر)
سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت (جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه)

 

شرایط نظام وظیفه

از دیگر موارد مهمی که در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400 درج شده است، شرایط نظام وظیفه می باشد که اطلاع از آن ها برای داوطلبان آقا حائز اهمیت است. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم.

✅ دسته ای داوطلبان که جزو مشمولان غایب هستند، مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در کنکور ارشد و قبولی در دانشگاه برای آن ها معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.

✅ داوطلبانی که جزو دانشجویان اخراجی هستند، تا زمانی که پایان دوره خدمت سربازی خود را دریافت نکرده اند و یا معافیت دائم نگرفته اند، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

✅ دسته ای از متقاضیان که جزو فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد بوده و مشمول خدمت سربازی می باشند، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نیستند،

✅ حداکثر سنوات مجاز تحصیل  در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال است.

 

بخوانید: هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

 

مشاوره ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

در چند سال اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است، بنابراین این بدین معنا می باشد که برای داوطلبان دانشگاه آزاد، دفترچه جداگانه ای منتشر نمی گردد.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند، بایستی پس از مطالعه دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، در صورت واجد الشرایط بودن، مدارک لازم را تهیه کنند و پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

چنانچه پیرامون ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سوالی دارید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل، با این مرکز تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

دفترچه‌ی ثبت نام کنکور ارشد 1401 چه زمانی منتشر می گردد؟

تاکنون زمان انتشار دفترچه‌ی ثبت نام کنکور ارشد 1401 مشخص نمی باشد، اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته در اواسط آذرماه لینک دانلود آن در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

متقاضیان برای دانلود دف دفترچه‌ی ثبت نام کنکور ارشد 1401 بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1401 در متن مقاله قرار داده شده است.

آیا دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 برای دانشگاه آزاد به صورت مجزا، منتشر می گردد؟

خیر، تمامی داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد بایستی به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به اینکه برای ورود به تمامی دوره های دانشگاه های سراسری و آزاد یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد، 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: