مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : دانتل

مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ در واقع از مهم ترین مراحل ورود به مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی می باشد که در دوره‌های مختلف تاثیر مختلفی در پذیرش نهایی داوطلب خواهد داشت. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، دعوت به مصاحبه شوند، بایستی با اطلاع از زمان و نحوه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1400 خود را برای شرکت در این مرحله آماده کنند. شما عزیزان می توانید در ادامه اطلاعاتی که در این مورد ارائه کرده ایم را مطالعه نمایید.

منبع:‌ مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

 

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

برنامه زمانی شرکت در مرحله دوم آزمون دکتری وزارت بهداشت (آزمون شفاهی و مصاحبه) از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی ” sanjeshp.ir ” منتشر می گردد. تاکنون این مرکز از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 و همینطور شروع مرحله مصاحبه اطلاعیه ای منتشر نکرده است.

 

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ اعلام نشده است. به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

 

در سال گذشته این مصاحبه در مخر ماه انجام شد. پیش بینی می شود در سال جاری نیز مصاحبه در همین ماه انجام خواهد گرفت.

آزمون دکتری وزارت بهداشت به طور کلی شامل دو مرحله اصلی و مهم آزمون کتبی و آزمون شفاهی یا همان مصاحبه تخصصی می باشد. متقاضیان ابتدا بایستی که در آزمون کتبی دکتری وزارت بهداشت شرکت کنند و چنانچه مجاز به انتخاب رشته باشند، کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته این آزمون درج نمایند. 

 

تاثیر مصاحبه در پذیرش نهایی آزمون ۱۴۰۰

پذیرش در مقطع دکتری وزارت بهداشت از دو طریق دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی انجام می شود. در هر دو دوره متقاضیان بایستی هم در آزمون کتبی شرکت کرده و هم در مصاحبه حضور داشته باشند. تفاوتی که بین این دو مرحله وجود دارد این است که میزان تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه در هر کدام متفاوت می باشد.

جدول زیر نشان دهنده این دو شیوه پذیرش آزمون دکتری وزارت بهداشت و تاثیر آزمون کتبی، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و تهیه طرح واره در پذیرش نهایی داوطلب می باشد.

شیوه پذیرش  دکتری تخصصی دکتری پژوهشی
آزمون کتبی 50 درصد 30 درصد
سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد 20 درصد
مصاحبه علمی 30 درصد 30 درصد
تهیه طرح واره 20 درصد

 

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

ویروس کرونا تاثیر منفی خود را در تمامی زمینه ها اعمال کرده است به طوری که در اثر بحران های ناشی از آن مرحله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1400 نیز با تغییراتی همراه بوده است. 

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده، مرحله مصاحبه دکتری تخصصی به صورت غیر حضوری و مرحله مصاحبه دکتری پژوهشی به صورت حضوری توسط سازمان ها، مؤسسات و دانشگاه های علوم پزشكی مجری دوره دكتری پژوهشی برگزار خواهد شد که در ادامه پیرامون هر دو اطلاعات کاملی ارائه کرده ایم.

 

دکتری تخصصی

دکتری تخصصی با توجه به آخرین اطلاعیه های منتشر شده از سوی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد. داوطلبان برای شرکت در این مرحله از آزمون دکتری وزارت بهداشت، کافی است در مهلت مقرر، یک کلیپ کوتاه از خود تهیه کنند و ضمن معرفی خود به سوابق آموزشی و پژوهشی خود نیز اشاره کنند.

اما چنانجه این مرحله به صورت حضوری برگزار شود، در مناطق آمایشی برگزار می شود. متقاضیانی که در چندین کد رشته محل در یک منطقه آمایشی دعوت به مصاحبه شده باشند، با یک بار حضور در مصاحبه نتیجه بین دانشگاه های مورد نظر به اشتراک گذاشته خواهد شد. دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ده منطقه آمایشی به شرح جدول زیر تقسیم بندی شده اند.

منطقه آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی واقع در منطقه آمایشی
منطقه آمایشی یک بابل، سمنان، شاهرود، گلستان، مازندران، گیلان
منطقه آمایشی دو ارومیه، تبریز
منطقه آمایشی سه کردستان، کرمانشاه، همدان
منطقه آمایشی چهار اهواز، لرستان
منطقه آمایشی پنج شیراز، هرمزگان، فسا
منطقه آمایشی شش زنجان، قزوین، قم، اراک
منطقه آمایشی هفت اصفهان، شهرکرد،کاشان، یزد
منطقه آمایشی هشت کرمان، زاهدان
منطقه آمایشی نه بیرجند، سبزوار، مشهد
منطقه آمایشی ده ارتش، انستیتو پاستور ایران، ایران، بقیه الله، تهران، شهید بهشتی، علوم بهزیستی و توانبخشی، جهاد دانشگاهی (رویان)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، دانشگاه مجازی و سازمان انتقال خون ایران

 

دکتری پژوهشی

مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت به صورت حضوری برگزار می شود و متقاضیان بایستی طبق جدول زمانی منتشر شده از سوی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، در تاریخ های مشخص در جلسه مصاحبه شرکت کنند. برگزاری مرحله دکتری پژوهشی بر عهده سازمان ها، موسسات و دانشگاه های مجری این دوره می باشد.

فهرست سازمان ها، موسسات و دانشگاه های علوم پزشكی مجری مصاحبه دكتری پژوهشی به شرح جدول زیر می باشد:

دانشگاه علوم پزشكی ارومیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهانی
دانشگاه علوم پزشكی البرز سازمان انتقال خون ایران
دانشگاه علوم پزشكی ایران دانشگاه علوم پزشكی ایلام
دانشگاه علوم پزشكی بابل دانشگاه علوم پزشكی بقیه ا…( عج ا… )
 دانشگاه علوم پزشكی بوشهر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
دانشگاه علوم پزشكی بیرجند انستیتو پاستور ایران
دانشگاه علوم پزشكی تبریز دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه
 دانشگاه علوم پزشكی تهران دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز
 دانشگاه علوم پزشكی  همدان جمعیت مبارزه با دخانیات (مرکز تحقیقات کنترل مخابرات)
دانشگاه علوم پزشكی رفسنجان دانشگاه علوم پزشكی زاهدان
دانشگاه علوم پزشكی زنجان دانشگاه علوم پزشكی سبزوار
دانشگاه علوم پزشكی سمنان دانشگاه علوم پزشكی شاهد
دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد
 دانشگاه علوم پزشكی شیراز دانشگاه علوم پزشكی كاشان
دانشگاه علوم پزشكی كردستان دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه
دانشگاه علوم پزشكی گلستان دانشگاه علوم پزشكی گیلان
 دانشگاه علوم پزشكی لرستان دانشگاه علوم پزشكی مازندران
 دانشگاه علوم پزشكی مشهد دانشگاه علوم پزشكی  درمانی هرمزگان
_پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی (مرکز تحقیقات سرطان پستان)

 

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

یکی از سوالاتی که برای داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 وجود دارد، این است که چه کسانی مجاز به شرکت در مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی می باشند. در ادامه به شرایط شرکت در مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرده ایم.

 

شرایط دکتری تخصصی 

✅ داشتن صلاحیت عمومی 

✅ نداشتن مشکل نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

✅ ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت و دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون

✅ دریافت نتایج اولیه و مجاز شدن در انتخاب رشته

✅ شرکت در انتخاب رشته، کسب حد نصاب دعوت به مصاحبه و دعوت شدن به مصاحبه

 

شرایط دکتری پژوهشی 

✅ داوطلبانی مجاز به شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی هستند که حداقل دارای دو مقاله اصیل پژوهشی چاپ شده و نمایه شده داشته باشند، همینطور این مقالات بایستی در نمایه های بین المللی Web of sciences یا PubMed نمایه شده باشد. (داوطلب برای این مقالات بایستی دارای عنوان نویسنده اول و یا مسئول باشد)

✅ در نظر داشته باشید که مقالات بایستی چاپ شده باشند و چنانچه مستندات مربوط به آن در حال ارسال و یا در دست بررسی باشد، مقاله مورد قبول واقع نخواهد شد.

✅ پس از بارگذاری مقالات توسط داوطلب، آن ها توسط معاونت تحقیقات و فناوری بررسی خواهد شد و چنانچه تأیید شود، داوطلب به مصاحبه دعوت خواهد شد.

✅ مصاحبه حضوری دکتری پژوهشی دارای ساختار از پیش تعریف شده می باشد و شامل سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و بخش عملی و طرح واره برگزار می شود.

 

مراحل انجام مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت 1400 در صورت برگزاری در چند مرحله و چند ایستگاه برگزار می شود و داوطلبانی که دعوت به مصاحبه شده اند، بایستی این ایستگاه را پشت سر گذاشته و امتیاز لازم را کسب نمایند.

در هر ایستگاه از مصاحبه دکترا وزارت بهداشت، برخی توانایی هایی داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه به این پنج ایستگاه مهم اشاره کرده ایم که ممکن است در دانشگاه های مختلف با ترتیب متفاوت تری انجام شود اما بهرحال این ایستگاه ها با حضور ده نفر از اساتید دانشگاه های مختلف انجام می شود. 

دانشجویان بایستی پس از ورود به مرحله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت هر مرحله را پشت سر بگذارند و وارد مرحله بعدی شوند و لازم است بدانید که در هر ایستگاه نیز هر داوطلب 8 الی 10 دقیقه فرصت پاسخگویی به سوالات را خواهد داشت.

 

1. تسلط داوطلب بر پایان ‌نامه

در اولین ایستگاه از مصاحبه دکتری وزارت بهداشت، سوالاتی از داوطلب پیرامون پایان نامه کارشناسی ارشد پرسیده خواهد شد تا میزان تسلط او بر پایان نامه و مقاله استخراج شده از آن مشخص شود.

 

 2. ارائه شفاهی مطالب علمی

در این ایستگاه که ایستگاه ارائه شفاهی مطالب علمی (Scientific Presentation) می باشد هیئت مصاحبه کننده چند موضوع مرتبط با رشته امتحانی داوطلب به او پیشنهاد می کنند که داوطلب بایستی یکی از این موصوعات را انتخاب کنند و یک ارائه شفاهی کوتاه پیرامون آن داشته باشد.

برای این کار به داوطلب پنج دقیقه فرصت داده می شود تا مطالبی که می خواهد ارائه دهد را در سه دقیقه ارائه دهد. در این مورد نیز نگرانی وجود ندارد چون مطالب مرتبط با رشته داوطلب خواهد بود.

 

​ 3. جستجوی منابع علمی

در این ایستگاه هیئت مصاحبه کننده مجدد چند موصوع مرتبط با رشته داوطلب را در اختیار او قرار می دهند تا پیرامون آن ها تحقیق کند. داوطلب بایستی پس از انتخاب یک موضوع، سه مقاله مرتبط با آن را جستجو نماید. هدف از این ایستگاه این است که داوطلب مقالاتی را که به عنوان منبع انتخاب کرده است را از نظر اعتبار علمی منبع بررسی کند و سپس به سوالات  هیئت مصاحبه کننده در مورد استفاده از منابع در متون مقالات جواب دهند.

 

4. زبان انگلیسی

یکی از ایستگاه های مهم در مصاحبه دکترا وزارت بهداشت، ایستگاه زبان انگلیسی است. داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری نیست اما در صورتی که داوطلب به زبان انگلیسی مسلط باشد یک امتیاز مثبت برای او خواهد بود.

در این ایستگاه داوطلب بایستی بتواند در یک مکالمه کوتاه شرکت کند و همینطور به سوالات درک و ترجمه متن اختصاصی و درک اصطلاحات تخصصی رشته داوطلب نیز پاسخ دهد. معرفی کوتاه خود به زبان انگلیسی، قرائت و ترجمه یک متن تخصصی نیز از دیگر مراحل این ایستگاه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت می باشد. لازم است توجه نیز داشته باشید که مدیریت زمان نیز در این ایستگاه حائز اهمیت است.

 

​ 5. توانمندی ‌های تخصصی رشته امتحانی

ایستگاه آخر مربوط به توانمندی های داوطلب است. اینکه داوطلب پیرامون رشته ای که انتخاب کرده است چه میزان تسلط و توانایی دارد در این مرحله سنجیده خواهد شد.

 

مشاوره مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

محل دقیق و زمان برگزاری مرحله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1400 از طریق سایت ” sanjeshp.ir ” در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. متقاضیان آزمون دکتری پژوهشی می تواتند با در اختیار داشتن مدارک لازم، در زمان و مکان اعلام شده برای شرکت در جلسه مصاحبه حاضر شوند.

پس از گذشت یک ماه از برگزاری آزمون نیز داوطلبان می توانند نتایج این آزمون را دریافت کنند و از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند. چنانچه پیرامون نحوه کسب آمادگی برای شرکت در مرحله مصاحبه دکترا تخصصی و پژوهشی را دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1400 برای دو دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود؟

بله، مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ برای دو دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی به صورت مجزا انجام می شود، مصاحبه دکتری تخصصی به صورت غیر حضوری و مصاحبه دکتری پژوهشی به صورت حضوری برگزار می گردد.

مناطق آمایشی مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت 1400 کدام است؟

دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ده منطقه آمایشی تقسیم بندی شده اند که جدول مربوط به آن را در مقاله فوق ارائه کرده ایم.

متقاضیان از چه طریقی می توانند از زمان و مکان دقیق مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت 1400، مطلع شوند؟

زمان و مکان دقیق مصاحبه دکترا پژوهشی وزارت بهداشت 1400 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با آدرس الکترونیکی (sanjeshp.ir ) منتشر می گردد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع:‌ مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰





:: برچسب‌ها: مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: