نوشته شده توسط : دانتل

نحوه مشاهده کارنامه قبولی رشته‌های تجربی کنکور 99

هرساله نتایج اولیه کنکور سراسری تقریبا یک ماه پس از برگزاری کنکور توسط سازمان سنجش در قالب کارنامه منتشر می‌شود. داوطلبین کنکور تجربی برای این که بتوانند کارنامه خود را مشاهده نمایند باید مراحل زیر را طی نمایند.
به محض انتشار اطلاعیه سازمان سنجش به منظور اعلام نتایج اولیه کنکور داوطلبان بایستی به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در منوی سمت راست گزینه ای است تحت عنوان سراسری که باید بر روی آن کلیک شود. اکنون باید بر روی اولین گزینه یعنی کارنامه کنکور ۹۹ کلیک گردد.


با کلیک بر روی اولین گزینه صفحه ای مطابق تصویر زیر برای داوطلب نمایان می‌شود، که در این قسمت داوطلب باید اطلاعات درخواستی را وارد نموده تا کارنامه وی برایش به نمایش درآید.

 

 کارنامه قبولی رشته‌های تجربی کنکور 99

کارنامه هر داوطلب شامل چند بخش مهم است. طبق تصویر هر بخش به صورت خلاصه توضیح داده شده است.

کارنامه ریاضی

 

بخش اول (اطلاعات ثبت نامی و آزمونی)

اولین بخش از کارنامه کنکور تجربی به معرفی اطلاعات ثبت نامی داوطلب نظیر شماره داوطلب، محل اخذ مدرک دیپلم، بهره مندی از هر کدام از سهمیه های مناطق و ایثارگری و…. می‌پردازد.

بخش دوم (اعلام علاقه‌مندی براساس تقاضانامه)

این بخش نیز به زمان ثبت نام داوطلب برمی‌گردد که علاقه‌مندی خود را برای انتخاب رشته در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی را ثبت کرده یا خیر. البته لازم به ذکر است اگر داوطلبی در زمان ثبت نام علاقه‌مندی خود را برای این دانشگاه‌ها اعلام نکرده باشد، پس از مشاهده کارنامه نیز می‌تواند برای این منظور اقدام نماید.
کارمند و بهیار بودن داوطلب نیز در این قسمت از کارنامه مشخص می شود که آن هم به زمان ثبت نام بر می‌گردد.

بخش سوم (وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف)

بخش سوم کارنامه کنکور تجربی به وضعیت داوطلب برای انتخاب رشته در دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، فرهنگیان و پردیس خودگردان می‌پردازد. چنانچه در این قسمت از کارنامه داوطلبی عبارت غیرمجاز درج شده باشد، نشان دهنده این است که وی حق انتخاب رشته برای این نوع دانشگاه‌ها را ندارد.

بخش چهارم (وضعیت داوطلب در هر یک از زیرگروه های گروه تجربی)

کلیدی ترین بخش کارنامه همین بخش است، چرا که نقش مهمی در نحوه انتخاب رشته داوطلب می‌تواند داشته باشد.
در این بخش همانطور که در تصویر هم مشاهده کردید، تاثیر معدل دیپلم و پیش دانشگاهی، رتبه در سهمیه (رتبه‌ای است که براساس تمامی داوطلبان یک سهمیه محاسبه می‌شود.)، رتبه کشوری (رتبه‌ای است که براساس تمامی داوطلبین کنکور تجربی محاسبه می‌شود)، رتبه کل نهایی و تاثیر مثبت سوابق تحصیلی را به تفکیک هر زیرگروه را مشخص می کند. برای مشاهده دفترچه انتخاب رشته تجربی 99 و انتخاب رشته بدون کنکور 99 کلیک کنید.

از آن جا که رشته تجربی دارای ۵ زیرگروه است، جدول این بخش نیز ۵ ستون دارد. همانطور که می‌دانید هر زیرگروه شامل رشته‌هایی می‌باشد به عنوان مثال رشته پزشکی جزو زیرگروه یک گروه تجربی است. بر همین اساس داوطلبی که با هدف قبولی در پزشکی انتخاب رشته می‌کند باید به رتبه‌های خود در ستون یک جدول این بخش توجه نماید، تا بتواند شانس خود را برای قبولی در این رشته بسنجد. برای مطالعه نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و پزشکی بدون کنکور 99 کلیک کنید.

بخش پنجم (اعلام درصدهای هر درس آزمون تجربی)

درصدهای دروس گروه تجربی که براساس فرمول سازمان سنجش محاسبه شده و برای تست صحیح ۳ امتیاز مثبت و برای هر تست اشتباه یک امتیاز منفی در نظر گرفته شده است، در این قسمت درج می‌شود. برای اطلاع از رشته های بدون کنکور تجربی 99 و رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری کلیک کنید.

بخش ششم و پایانی (رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده)

در آخرین بخش کارنامه کنکور جدولی است که حاوی اطلاعاتی نظیر ماکزیمم رتبه کل زیرگروه‌ها ، رتبه کل در سهمیه ، آخرین رتبه مجاز در سهمیه (دوره‌های روزانه و نوبت دوم) و همچنین رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه می‌باشد. آن چه در این بخش اهمیت زیادی دارد، رتبه کل در سهمیه است که نحوه محاسبه ی آن براساس داوطلین هم سهمیه می‌باشد.

مشاهده کارنامه و انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی 99

کنکور دانشگاه آزاد از سال ۹۲ با کنکور سراسری یکی شد و داوطلبان برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد دیگر نیازی نیست در کنکور جداگانه ای شرکت کنند. بر همین اساس کارنامه دانشگاه آزاد نیز از کارنامه سراسری جدا نیست. کارنامه صادر شده و رتبه‌های ذکر شده در آن بر دانشگاه سراسری و آزاد می‌‎باشد.
تنها کاری که متقاضیان انتخاب رشته‌های تجربی دانشگاه آزاد باید انجام دهند، این است که کدی که در انتهای کارنامه کنکور تجربی درج شده و با نام کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد یاد می‌شود، را برای انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد بردارند. توصیه می شود برای دریافت مشاوره انتخاب رشته تجربی 99 و معرفی رشته های دانشگاهی علوم تجربی 99 با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه کنکور تجربی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: کارنامه کنکور تجربی 99 




:: برچسب‌ها: کارنامه کنکور تجربی 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 1509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: