نوشته شده توسط : دانتل

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در ۱۰ شهریور ماه اغاز و تا ۱۳ شهریور ادامه خواهد داشت. پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نتایج اولیه منتشر می شود و داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در کد رشته محل های روزانه و غیر روزانه باشند، بایستی جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. با توجه به اهمیت بسیار بالای مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون زمان ، دفترچه ، نحوه و نکات مهم انتخاب رشته ارشد 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: انتخاب رشته ارشد

 

زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد که سازمان سنجش کارنامه اولیه داوطلبان را در اختیار آن ها قرار می دهد، متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می شوند. در سال گذشته کنکور کارشناسی ارشد به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعویق برگزار شد و در نتیجه مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نیز با تعویق و در اواسط شهریور ماه برگزار گردید.

 

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد از ۱۰ تا ۱۳ شهریور ماه می باشد.

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

همانطور که اشاره کردیم، قدم اول در جهت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می باشد.

همزمان با شروع تاریخ انتخاب رشته ارشد، سازمان سنجش لینک دانلود دفترچه را در سایت مربوطه فعال می کند. این دفترچه از این جهت که شامل  اطلاعات مهمی از جمله زمان، نحوه، شرایط وضوابط شرکت در انتخاب رشته، جزئیات مربوط به سهمیه ها، شیوه های آموزشی، شرایط پذیرش استعداد درخشان، لیست کد رشته محل های ارائه شده و… است، حائز اهمیت می باشد.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400

 

 

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد بایستی که در زمان های اعلام شده جهت فرآیند انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400 را دریافت و به دقت مندرجات آن را مطالعه کنند و سپس کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج و برای ثبت آن ها طبق مراحل زیر عمل کنند. هر داوطلب در این مرحله مجاز به ثبت 100 کد رشته محل خواهد بود.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 (اعلام نتیجه اولیه، پاسخنامه و کلید و انتخاب‌رشته) ”  کلیک کنید.

 

4️⃣ در صفحه ایجاد شده، با کلیک بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” دو روش برای دسترسی به فرم انتخاب رشته در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

5️⃣ به دو روش می توانید وارد صحفه انتخاب رشته شوید:

                    روش اول: شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام

                    روش دوم: شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی 

 

6️⃣ در این مرحله وارد “ میز کار ” خود می شوید که لازم است مجدد بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” کلیک کنید و کد رشته محل های انتخابی خود را حداکثر در 100 کد رشته محل الویت بندی کنید.

7️⃣ در نهایت لازم است کد پیگیری ثبت نام که سامانه در اختیار شما قرار می دهد را یادداشت کرده و تا پایان مراحل ثبت نام نزد خود نگه دارید. به محص فعال شدن لینک انتخاب رشته ارشد در سایت سازمان سنجش راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

نحوه الویت بندی انتخاب ها

بسیاری از متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد، با اینکه یک تجربه از انتخاب رشته مقطع کارشناسی دارند، اما با این حال نیز از نحوه الویت بندی انتخاب ها بی اطلاع می باشند. در ابتدا لازم است به این موضوع اشاره کنیم که اگر قصد انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را نیز در فرم انتخاب رشته خود دارید اما در زمان ثبت نام آزمون اعلام علاقه مندی نکرده اید، با پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری مجاز به انتخاب این کد رشته محل ها نیز خواهید بود.

در این مرحله شما برای تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان مجموعا 100 انتخاب دارید. این 100 انتخاب بایستی از انتخاب اول به ترتیب تا انتخاب 100 به گونه ای چیده شود که هر انتخاب نسبت به انتخاب بعدی دارای الویت باشد.

دسته بندی انتخاب ها

بهتر است پس از استخراج کد رشته محل های مورد نظرتان، انتخاب های خود را به سه دسته انتخاب های خوش بینانه، انتخاب های واقع بینانه یا نرمال و انتخاب های بدبینانه تقسیم کنید.





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 489

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: