انتخاب رشته ارشد آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

در سالهای اخیر داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فقط در یک آزمون شرکت می‌کنند. هم علاقه‌مندان به دانشگاه سراسری و هم متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی در یک روز و با یک آزمون مورد سنجش قرار می‌گیرند. این همراهی فقط تا زمان اعلام نتایج اولیه است. بعد از اعلام نتایج و در مرحله انتخاب رشته، مسیر این دو گروه از هم جدا می‌شود. علاقه‌مندان و واجدین شرایط دانشگاه سراسری انتخاب رشته خود را از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌دهند. اما طرفداران دانشگاه آزاد باید به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر درباره دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد مقاله را تا انتها دنبال نمایید.

منبع:‌ دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۰

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل‌های دانشگاه آزاد هستند باید از طریق سایت مربوط به دانشگاه آزاد اقدام نمایند.  نشانی سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، azmoon.iau.ac.ir است. متقاضیان پس از ورود می‌توانند از طریق لینک تعبیه شده در سایت، فرآیند انتخاب رشته خود را دنبال کنند.

 

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۰ الی ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ می باشد

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۰

برای کلیه داوطلبان ضروری است که در گام یک، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی را دانلود نمایند. در گام بعدی باید به طور کامل دفترچه را مورد بررسی قرار داد. داوطلبان باید با اطلاع از ضوابط و داشتن دیدی روشن اقدام به انتخاب رشته نمایند . به عنوان مثال باید از میزان شهریه برای هر رشته مطلع شوند تا در صورت قبولی با مشکل مواجه نشوند.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۰

 

در این دفترچه شرایط و نحوه ثبت نام عنوان شده است. متقاضیان می بایست از راهنمایی‌های این دفترچه حتماً استفاده نمایند تا مانع بروز اشتباه گردند. همچنین در جداولی کد رشته‌های مقطع ارشد به همراه نام و کد محل‌های دانشگاهی در هر رشته عنوان شده است.

 

محتویات دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

این دفترچه حاوی اطلاعات مربوط به انتخاب رشته و پذیرش دانشجو، شرایط و نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون، سهمیه‌ها اعم از رزمندگان و ایثارگران، پذیرش اتباع خارجی وانتخاب رشته اینترنتی می‌باشد. همان‌طور که در مطالب فوق الذکر نیز اشاره شد، ثبت نام دانشجویان استعداد درخشان از طریق دفترچه راهنمای دیگری صورت می گیرد.  چهارجدول در این دفترچه ارائه شده است که عبارتند از:

جدول1: نام و کد رشته ها و واحدهای دانشگاهی دوره کارشناسی ارشد با آزمون و بدون آزمون

جدول2: کد و نام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در آنها دوره کارشناسی دایر است.

جدول3: شرایط خدمت وظیفه ی عمومی

جدول4: نام و کد استان به همراه نام و کد شهرستان محل تولد داوطلب

داوطلبان باید با توجه به علاقه مندی و رتبه اکتسابی خود اقدام به انتخاب کد رشته‌ها بنمایند. چنانچه داوطلبی طبق جدول زمانبندی اقدام به انتخاب رشته ننماید، به منزله انصراف از تحصیل محسوب می‌شود. پس از پایان پذیرفتن مهلت از پیش تعیین شده، تحت هیچ شرایطی امکان انتخاب رشته وجود نخواهد داشت. تکمیل فرم انتخاب رشته برای متقاضیان علاقه‌مند در بازه زمانی معیین شده ضروری است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع:‌ دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته ارشد آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: