شرایط دکتری وزارت بهداشت
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت درج گردیده است و از این طریق به اطلاع همه متقاضیان می رسد. داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت هستند، در صورتی که دارای شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت می توانند در زمان های در نظر گرفته شده برای این امر، مراحل نام نویسی خود را در سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی پشت سر بگذارند. در ادامه اطلاعات کاملی از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ارائه کرده ایم.

منبع: شرایط دکتری وزارت بهداشت

 

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 به شرح موارد زیر می باشد : 

❌ به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساس جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.

❌ هیچ گونه دشمنی و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

❌ داوطلب باید از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی برخوردار باشد.

❌ نداشتن اعتیاد به مواد مخدر نیز از الزامات است.

❌ داوطلب باید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد.

❌ به هیچ تشکیلات، احزاب و گروه های محارب و ملحد متصل نباشند و از آن ها هواداری نیز نکنند.

❌ داوطلب نباید پیشینه كیفری داشته و یا به فساد اخلاقی نیز شهرت داشته باشد.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱

✅ برای ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت متقاضیان بایستی دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی مرتبط با رشته ثبت نامی در این آزمون باشند.

✅ داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه و شهریه پرداز در آزمون دكتری تخصصی وزارت بهداشت سال گذشته باشند، چه در صورتی که در دانشگاه محل قبولی خود ثبت نام کرده باشند و چه ثبت نام نکرده باشند، نمی توانند در آزمون سال جاری شرکت کنند.

 

توجه داشته باشید که در سال های گذشته فقط پذیرفته شدگان دوره های روزانه نمی توانستند در آزمون سال بعد شرکت کنند، اما در سال جاری تمامی کسانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره روزانه و شهریه پرداز نیز باشند، از ثبت نام در آزمون سال جاری محروم هستند.

 

✅ داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند، بایستی که تا تاریخ 1401/6/31 فارغ التحصیل شوند.

✅ داوطلبانی که دارای طرح نیروی انسانی هستند، بایستی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام کنند و چنانچه در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون پذیرفته شوند، امکان ترخیص برای ادامه تحصیل آن ها فراهم خواهد بود.

 

شرایط استفاده از سهیمه 

سهمیه آزاد: تمامی داوطلبان مجاز به استفاده از آن هستند و 70 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به سهمیه آزاد اختصاص دارد.

سهمیه دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان: دسته از از داوطلبان که مطابق قوانین مندرج در سایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی واجد شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ باشند، بایستی از معاونت دانشگاه گواهی نامه مربوطه را نیز دریافت نمایند.

سهمیه رزمندگان بسیجی: داوطلبانی که جزو  رزمندگان بسیجی، جهادگران کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح با مدت حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه هستند، می توانند برای استفاده از سهمیه مربوطه برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی به سازمان های نیروی مسلح مراجعه نمایند.

سهمیه ایثارگران: در سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت، 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها اختصاص دارد و در سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت، 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد. ( داوطلبانی که دارای سهیمه ایثارگران هستند در صورتی در یک کد رشته محل دعوت به مصاحبه خواهند شد که حداقل 70 درصد از تراز آخرین نفر قبولی با سهمیه آزاد را کسب کنند. این مورد برای داوطلبان با سهیمه رزمندگان نیز بدین صورت است که حداقل باید 80 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنند)

 

شرایط نظام وظیفه





:: برچسب‌ها: شرایط دکتری وزارت بهداشت ,
:: بازدید از این مطلب : 282

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: