انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir انجام می گیرد. دسته ای از داوطلبان که پس از اعلام نتایج اولیه دکتری از طریق سایت سازمان سنجش، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده و به کد انتخاب رشته دانشگاه ازاد دسترسی دارند، می توانند در مهلت های اعلام شده، جهت تکمیل مراحل انتخاب رشته دکتری آزاد 1401 اقدام کنند. در ادامه اطلاعات کاملی از زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ارائه کرده ایم.

 منبع: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۱

پس از اینکه آزمون دکتری به صورت یکپارچه برای ورود به دانشگاه های سراسری و ازاد برگزار می گردد، نتایج اولیه آن از طریق سایت sanjesh.org برای تمامی شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون کتبی دکتری در قالب کارنامه منتشر می گردد.

کارنامه منتشر شده برای هر داوطلب شامل اطلاعات مهمی جهت ورود به مرحله انتخاب رشته می باشد.  از مهم ترین مندرجات این کارنامه می توان به وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته اشاره کرد.  داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد شده باشند، می توانند برای ورود به مرحله انتخاب رشته اقدام کنند.

 

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود و داوطلبان باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنند.

 

از آنجایی که دانشگاه ازاد اسلامی نیز دارای متقاضیان بسیاری در مرحله دکتری می باشد، داوطلبان بایستی که در مرحله انتخاب رشته بسیار هوشمندانه عمل کنند، تا در نهایت موفق شوند متناسب با نمره ای که کسب کرده اند، دعوت به مصاحبه شوند و در مرحله دوم آزمون دکتری شرکت کنند.

 

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد 1401 بلافاصله پس از اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه ازاد و یا چند روز پس از آن شروع می شود. مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، به منظور تکمیل فرم های انتخاب رشته یک بازه زمانی یک هفته ای را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

تاکنون زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه 

احتمالا همانند سال های گذشته در اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت ماه فرصت انتخاب رشته دکتری در دانشگاه ازاد در اختیار داوطلبان قرار گیرد. چنانچه اطلاعیه جدیدی پیرامون این موضوع منتشر گردد، زمان دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد، بایستی ابتدا از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری ازاد 1401 را دریافت و به دقت مندرجات آن را مطالعه کنند و سپس متناسب با فاکتور هایی که مد نظر دارند (علاقه، کیفیت، شهر، فاصله دانشگاه و شهریه دکتری دانشگاه آزاد)، کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج و الویت بندی کنند. پس از الویت بندی انتخاب ها، داوطلبان می توانند مطابق مراحل زیر نسبت به درج آن ها در سایت اقدام نمایند.

1️⃣  وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “ azmoon.iau.ac.ir ” شوید.

2️⃣  بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی ” کلیک نمایید. 

3️⃣  در این مرحله لازم است در کادر های مشخص شده، ” کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ” و “ کد ملی ” خود را وارد کنید.

4️⃣  در این مرحله اطلاعات داوطلب نمایش داده می شود، که بایستی این اطلاعات را بررسی و سپس تایید کنید و برای پرداخت هزینه‌ انتخاب رشته دکتری آزاد اقدام کنید.

5️⃣  برای پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد، وارد درگاه پرداخت اینترنتی می شوید و بایستی به کمک کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم و یا پویا است، هزینه انتخاب رشته را بپردازید.

6️⃣  پس از پرداخت هزینه، فرم انتخاب رشته برایتان نمایش داده می شود که می توانید الویت های خود را به ترتیب در فرم انتخاب رشته تان درج کنید.

7️⃣  یکبار دیگر الویت های خود را بررسی کنید و در صورت اطمینان بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید و در نهایت رسید انتخاب رشته‌تان را دریافت نمایید.

 

دعوت به مصاحبه دکتری آزاد 

پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه ازاد به صورت نیمه متمرکز می باشد، بدین معنی که داوطلبان در صورتی که حد نصاب نمره قبولی در الویت هایی که در فرم انتخاب رشته درج کرده اند را بدست آورند، از سوی دانشگاه مورد نظر دعوت به مصاحبه می شوند.

مرحله مصاحبه برای قبولی داوطلب در کد رشته محل های مورد نظر دارای اهمیت بالایی می باشد. داوطلبان می توانند تا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ نسبت به نحوه برگزاری مصاحبه اطلاعات لازم را کسب کنند و میزان آمادگی خود را برای کسب امتیاز لازم در مرحله آزمون شفاهی دکتری ازاد نیز افزایش دهند.

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ 

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت می کنند،در صورت مجاز بودن می توانند در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و ازاد و یا یکی از آن ها شرکت کنند. فقط نکته ای که وجود دارد این است که انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی azmoon.org انجام می شود. 

برای دعوت شدن به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری و ازاد نیز محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان می توانند در مصاحبه تمامی کد رشته محل هایی که در آن ها دعوت به مصاحبه شده اند، شرکت کنند. چنانچه پیرامون انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ سوالی دارید، می توانید از  از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه دانتل استفاده کنید و ضمن دریافت پاسخ سوالات خود. راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

کدام دسته از متقاضیان می توانند در انتخاب رشته دکتري دانشگاه ازاد1401 شرکت کنند؟

داوطلبانی که مطابق کارنامه اولیه آزمون دکتري خود، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند و دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه ازادکه در انتهای کارنامه درج گردیده می باشند، می توانند در این مرحله شرکت کنند.

داوطلبان چگونه بایستی انتخاب رشته دکتریدانشگاه آزاد را انجام دهند؟

نحوه انتخاب رشته دکتري دانشگاه ازاددر متن مقاله فوق درج گردیده است.

هر داوطلب مجاز به درج چند کد رشته محل در انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازادمی باشد؟

هر داوطلب مجاز است در فرم انتخاب رشته آزمون دکتري 80 کد رشته محل را درج کند.





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: