نتایج کنکور
نوشته شده توسط : دانتل

پس از برگزاری کنکور سراسری 1400 در پنج زیرگروه آزمایشی، سازمان سنجش نتایج آزمون سراسری را طی دو مرحله از سایت  sanjesh.org منتشر می کند. پس از یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری آزمون نتایج اولیه منتشر شده و متقاضیان می توانند پس از اطلاع از رتبه و تراز قبولی خود و همینطور وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن در دوره های مختلف، وارد فرآیند انتخاب رشته شوند. در نهایت نتایج نهایی انتخاب رشته نیز منتشر شده و شرکت کنندگان می توانند از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون زمان اعلام و نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ ارائه کرده ایم.

منبع: نتایج کنکور

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

پس از برگزاری کنکور سراسری تمامی شرکت کنندگان در آزمون بایستی چهت دریافت نتایج خود اقدام کنند. زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون می باشد، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه خود را دریافت کنند و از وضعیت مجاز بودن جهت انتخاب رشته، رتبه و تراز خود مطلع شوند.

 

نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 در تاریخ 10 مرداد ماه منتشر می شود.

 

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری متقاضیانی که مجاز و علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان هستند، بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهند و در زمان اعلام نتایج نهایی نیز نتایج خود را از سایت sanjesh.org دریافت کنند.

متقاضیانی که در این مرحله علاقه مند هستند کد رشته محل های مربوط به دانشگاه آزاد را انتخاب کنند، چنانچه به کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشند، بایستی به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کنند و مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهند و در نهایت نیز نتیجه نهایی را از سایت azmoon.org دریافت کنند.

 

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

چنانچه در زمان دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 قرار داشته باشیم و قصد دارید نتایج اولیه خود را دریافت کنید، کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید و نتایج خود را رویت کنید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی سمت راست، بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ بر  روی لینک فعال “ کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1400 ” کلیک کنید.

 

4️⃣ در این مرحله برای دریافت نتایج اولیه سه روش پیش روی شما می باشد:

               



:: برچسب‌ها: نتایج کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 612

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: