ثبت نام کنکور
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ هر ساله به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس sanjesh.org انجام می شود. داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد را در رشته های با آزمون دارند، بایستی که در کنکور سراسری برگزار شده توسط این سازمان، نام نویسی و شرکت کنند. شرکت در کنکور سراسری نیازمند این است که متقاضیان اطلاعات کاملی از زمان، نحوه، شرایط، مدارک و … ثبت نام کنکور 1401 داشته باشند، که در ادامه پیرامون هر کدام اطلاعات کاملی ارائه کرده ایم.

منبع:‌ ثبت نام کنکور

 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

هرسال ثبت نام کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه ای پیرامون زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود طبق روال سال های گذشته در اواسط بهمن ماه انجام شود. در سال گذشته ثبت نام کنکور 1400 از 12 بهمن ماه آغاز و تا 18 بهمن ادامه داشت.

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری از ۱۰ تا ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ می باشد.

 

در سال گذشته علاوه بر تمدید چند روزه ثبت نام پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده در بهمن ماه، سازمان سنجش فرصت مجددی را در اسفند ماه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار داد. با توجه به اینکه تاکنون اطلاعیه ای پیرامون زمان دقیق ثبت نام آزمون سراسری 1401 و تمدید مهلت در نظر گرفته شده منتشر نشده است، به محض دریافت اخبار جدید، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

اشاره کوتاهی کردیم که جهت ورود به رشته های با آزمون در هر دانشگاهی شما ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشید، ثبت نام کنکور سراسری 1401 از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. در ادامه مراحل زیر نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را قرار داده ایم.

 

 

راهنما گام به گام

در ادامه مراحل ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ از طریق این سامانه را به طور کامل آورده ایم.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید و از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزیته ” سراسری ” کلیک کنید.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ ” کلیک نمایید.

3️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “ خرید سریال ثبت نام ” کلیک کنید.

4️⃣ نوع سریال ثبت نام خود را متناسب با گروه آزمایشی انتخاب کنید. (در نظر داشته باشید در این مرحله بایستی اگر قصد انتخاب دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را نیز دارید، برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه تهیه نمایید)

5️⃣ برای پرداخت هزینه جهت خرید سریال ثبت نام، اطلاعات شخصی خواسته شده و کارت بانکی عضو شبکه شتاب که رمز پویای آن فعال باشد را وارد نمایید و هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ مربوطه را بپردازید و در نهایت شماره پیگیری پرداخت را دریافت کنید.

6️⃣ مجدد به صفحه اول بازگردید و پس از انتخاب گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” سریال ثبت نام را که خریده اید را وارد کنید.

7️⃣ در این مرحله فرم تقاضانامه نمایش داده خواهد شد که لازم است پس از بارگذاری عکس خود،  آن را با اطلاعات شخصی، تحصیلی تکمیل کنید.

8️⃣ در نهایت فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ خود را چندین بار بررسی کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک کنید و سپس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را دریافت نمایید.

 

به محض فعال شدن لینک ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

ثبت نام در کنکور  سراسری ۱۴۰۱ شامل برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که داوطلبانی که قصد نام نویسی در کنکور سراسری را دارند، بایستی که واجد این شرایط باشند. در ادامه به شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ اشاره کرده ایم.

✅ داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری بایستی که دارای دیپلم چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی باشند.

✅ داوطلبان کنکور سراسری ملزم به فارغ التحصیلی و اخذ مدرک تا تاریخ 31 شهریور ماه می باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های پزشکی هستند، بایستی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1400 مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند، چراکه در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ ارائه گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی الزامی است.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری هستند، بایستی که تا تاریخ 25 اسفند ماه 1400 از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری 1400 در یکی از کد رشته محل های دوره روزانه پذیرفته شده اند، در آزمون سال جاری مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نیستند.

✅ داوطلبان آقا بایستی که دارای گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و یا موقت باشند.

✅ اگر داوطلبی در کنکور سراسری 1400 در کد رشته غیر روزانه پذیرفته شده باشد، برای شرکت در کنکور سراسری نیازی نیست که از محل تحصیل خود انصراف دهند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

لازم است داوطلبان قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطلع شوند. گردآوری مدارک لازم پیش از موعد ثبت نام می‌تواند باعث آرامش روانی داوطلبان گردد. (برای آگاهی کامل از مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ کلیک کنید)

❌ شماره سریال کارت اعتباری

❌ کد سوابق تحصیلی (برای دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۱ دیپلم و پیش دانشگاهی dipcode.medu.ir کلیک کنید)

❌ کارت ملی و شناسنامه

❌ فایل عکس اسکن شده

❌ کد منطقه / کد پستی محل سکونت (برای مشاهده و دریافت کد منطقه تحصیلی کلیک کنید.)\

❌ کد بخش محل تولد / کد منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم

❌ کد دانش آموزی مقطع دیپلم (برای مشاهده و دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.)

❌ کد عنوان دیپلم / کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی (برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ کلیک کنید.)

❌ معدل کل دیپلم و معدل کتبی نهایی و تاریخ ز اخذ مدرک دیپلم

❌ کد نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۱ برای داوطلبان مرد

❌ کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگران (برای دریافت دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش و سپاه کلیک کنید.)

❌ کد 13 رقمی اتباع خارجی برای داوطلبان غیرایرانی

❌ شماره تلفن همراه / تلفن ثابت 

 

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی ” dipcode.medu.ir ” مراجعه نمایند.

 

 

اطلاعات معدل و سوابق تحصیلی

✅ معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش

✅ معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم

✅ معدل کل دوره پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ مدرک 

✅ معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی 

✅ سال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلم

✅ تعیین وضعیت دانش آموزی و یا فارغ التحصیلی 

✅ تعیین وضعیت تحصیلی: دانشجویان انصرافی، دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان دوره غیرروزانه و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها

✅ وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ویا بالاتر دانشگاه ها

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

مشاوره ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱

شما عزیزانی که قصد دارید در آزمون سراسری ۱۴۰۱ نام نویسی کنید، بایستی در زمان ثبت نام چند نکته را در نظر داشته باشید. 

1️⃣ در زمان ثبت نام در آزمون سراسری شرط تجانس رشته وجود ندارد و شما عزیزان می توانید بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی خود، درگروه آزمایشی امتحانی مورد علاقه خود نام نویسی و شرکت کنید.

2️⃣ هر داوطلب می تواند علاوه بر شرکت در یکی از  گروه های تجربی، ریاضی و انسانی در یک یا هر دو گروه آزمایشی شناور هنر و زبان نیز شرکت نماید.

3️⃣ داوطلبان برای ثبت نام در دو یا سه گروه آزمایشی اصلی و شناور بایستی که هزینه ثبت نام هر زیرگروه آمایشی را جداگانه بپردازند.

4️⃣ ثبت نام در چند زیرگروه آزمایشی در یک نوبت انجام می شود و برای همگی آن ها یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ در چه تاریخی انجام می شود؟

سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون تاریخ ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ را مشخص نکرده است، اما احتمالا طبق روال هر سال در بهمن ماه انجام شود.

نحوه ثبت نام آزمون سراسری 1401 به چه صورت است؟

ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور بصورت یکپارچه برای دانشگاه سراسری و آزاد انجام می شود، مراحل ثبت نام در این سایت، گام به گام در مقاله فوق ارائه گردیده است.

شرایط ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ شامل چه مواردی می باشد؟

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری، متقاضیان بایستی که دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در متن مقاله فوق درج شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع:‌ ثبت نام کنکور





:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: