زمان انتقالی
نوشته شده توسط : دانتل

زمان نقل و انتقالی و انتقالات دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ توسط وزارت علوم مشخص می شود. وزارت علوم، هرسال فرصتی را در اختیار داوطلبانی که مایل به تغییر دانشگاه خود هستند، قرار می‌دهد. داوطلبانی که مایل به گرفتن انتقالی و یا مهمانی به دانشگاه دیگری هستند، می‌توانند از طریق سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و یا همان سامانه سجاد، نسبت به آن اقدام کنند. در ادامه این مطلب به شرح موضوع زمان و شرایط نقل و انتقالی دانشگاه سراسری 1400 – 1401 خواهیم پرداخت. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

منبع:‌ زمان انتقالی

 

زمان انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ 

در سال جاری، داوطلبان برای نقل و انتقالات دانشگاه سراسری می‌توانستند، از اول تا پایان اردیبهشت ماه، درخواست خود را مبنی بر انتقالی در سامانه مربوطه ثبت کنند. با توجه به اینکه فرآیند ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه های سراسری، هرسال در اردیبهشت ماه انجام می‌شود، پیش بینی می‌شود در سال آینده نیز در همین بازه زمانی، این فرصت در اختیار داوطلبان قرار داده شود.

با فعال شدن لینک مربوط به نقل و انتقالات دانشگاه سراسری، داوطلبان در صورتی که شرایط نقل و انتقالات را داشته باشند، می‌توانند به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و یا همان سامانه سجاد به نشانی اینترنتی “portal.saorg.ir” مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. این فرصت تنها یک بار در سال در اختیار داوطلبان قرار داده می‌شود و پس از اتمام فرصت تعیین شده، راهی برای نقل و انتقالات وجود نخواهد داشت.

 

لازم به ذکر است، درخواست دانشجویان در صورتی که به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر مراجعه ‌کنند، پیگیری نمی‌شود و تنها محل برای ثبت درخواست، سایت سامانه سجاد می‌باشد.

ثبت درخواست و ارسال مدارک در سامانه سجاد باید به دقت انجام شود، چراکه امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد، بنابراین در صورتی که برای ثبت درخواست با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، تماس حاصل بفرمایید.

 

بخوانید: مدارک لازم برای انتقالی و مهمانی

 

 

شرایط انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰

دانشجویان در صورتی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انتقالی در سامانه سجاد، اقدام کنند که دارای شرایط تعریف شده نیز باشند.

  • دانشجو در صورتی می‌تواند، درخواست انتقالی دانشگاه سراسری بدهد که دانشجوی ترم اول و یا ترم آخر نباشد.
  • امکان ثبت درخواست انتقالی دانشگاه سراسری، تنها یکبار در هر مقطع تحصیلی برای دانشجو امکان پذیر است.
  • در صورتی با انتقالی دانشجو موافقت می‌شود که رشته او در دانشگاه جدید، ارائه شده باشد.
  • فقط دانشجویانی مجاز به ثبت درخواست انتقالی در دانشگاه سراسری، هستند که بصورت با آزمون وارد دانشگاه شده باشند.
  • درخواست اتباع غیرایرانی مبنی بر انتقالی دانشگاه سراسری، در اداره امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقالات بررسی می‌شود.
  • دانشجویانِ دانشگاه‌های خارج از کشور نمی‌توانند به دانشگاه‌های کشور انتقالی بگیرند.
  • امکان انتقالی دانشجو به دانشگاهی که عضو هیئت علمی یا کارکنان آن است، امکان پذیر نمی‌باشد.
  • دانشجوی متقاضی انتقالی باید میانگین نمرات کسب شده وی باید بالاتر از میانگین نمرات دانشجویان دانشگاه مقصد در همان رشته تحصیلی باشد.
  • مدرک فارغ التحصیلی اخذ شده دانشجو توسط دانشگاه مقصد صادر میگردد.
  • دانشجویان دانشگاه‌های روزانه می‌توانند درخواست انتقالی به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی بدهند اما انتقالی از دوره نوبت دوم به روزانه، دانشگاه پیام نور به دوره روزانه یا نوبت دوم، دانشگاه غیرانتفاعی به دوره روزانه یا نوبت دوم، دانشگاه غیردولتی به مراکز فنی و حرفه ای و علمی کاربردی امکان پذیر نیست.
  • امکان انتقال بین دو دانشگاه در یک شهر وجود ندارد.
  • در صورت موافقت دانشگاه مقصد، دانشجو باید شهریه ای برابر با شهریه نوبت دوم در آن دانشگاه پرداخت کند. چنانچه رتبه و تراز قبولی دانشجو در کنکور سراسری برابر با نمره قبولی دانشگاه مقصد باشد، نیازی به پرداخت شهریه نخواهد بود.

 

بخوانید: سهمیه تغییر رشته هیئت علمی 

 

 

نقل و انتقال دانشجویان شاهد

لازم به ذکر است علاوه بر شرایط فوق، نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان رشته های پزشکی، دارای شرایط بیشتری نیز می‌باشد که می توانید برای اگاهی بیشتر مقاله شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع:‌ زمان انتقالی





:: برچسب‌ها: زمان انتقالی ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: