نوشته شده توسط : دانتل

تعداد دانشجویانی که بنابر دلایل متعدد خواستار تغییر در محل تحصیل خود هستند، قابل توجه است. به همین علت نقل و انتقالات مبتلا به گروه کثیری از دانشجویان است. دانشجویان برای انتقال به دانشگاه مورد نظر خود باید حائز شرایطی باشند. در صورت وجود این شرایط ، می‌توانند درخواست انتقال و یا مهمانی خود را در سامانه سجاد به ثبت برسانند. اطلاعات تکمیلی در زمینه مدارک لازم برای انتقالی و مهمانی را در ادامه مقاله دنبال کنید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

منبع: مدارک مهمانی

 

مدارک لازم برای نقل و انتقال دانشجویان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

تمام دانشجویانی که درخواست انتقال و یا مهمانی را دارند باید به سامانه سجاد مراجعه نمایند. آدرس اینترنتی سامانه سجاد portal.saorg.ir می‌باشد. دانشجویان باید با مراجعه به این سامانه ابتدا آیین نامه نقل و انتقالات را کامل مطالعه نمایند. سپس در صورت احراز شرایط، درخواست خود را ثبت نمایند.

دانشجویان جهت نقل و انتقال می‌توانند درخواست میهمانی و یا انتقال دائم داشته باشند. که میهمانی نیز انواعی دارد که شامل میهمان مبنا، میهمان و میهمان دائم می‌شود. در ادامه توضیحات کاملتری در رابطه با انواع نقل و انتقالات ارائه می‎‌شود.

 

بخوانید: انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ 

 

 

مدارک لازم برای انتقالی و مهمانی | انتقال دائم

مظور از انتقال دائم این است که دانشجو از دانشگاه مبدا خود به دانشگاهی دیگر بدون تغییر رشته و مقطع تحصیلی جابه جا می شود. انتقال دائم مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین دانشجویان دانشگاه مقصد در همان دوره و رشته می‌باشد. این شرط معدل باید حداقل برای چهارترم در دوره کارشناسی تامین شود. متقاضیانی که علاوه بر درخواست انتقالی درخواست تغییر رشته نیز دارند، باید از طریق دانشگاه درخواست تغییر رشته خود را دنبال نمایند.

انتقالات زیر ممنوع می‌باشد:

  • انتقال ازدوره شبانه به روزانه
  • انتقال از دوره پیام نور به دوره روزانه و شبانه
  • انتقال از دانشگاه غیردولتی به دولتی
  • انتقال از دوره‌های غیردولتی به دوره های علمی کاربردی و فنی حرفه ای

انتقالات زیر بلامانع است:

  • انتقال از دانشگاه‌های فنی حرفه ای به موسسات غیردولتی
  • انتقال از موسسات دولتی به موسسات غیردولتی و دانشگاه پیام نور

 

بخوانید: زمان انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ 

 

 

مدارک لازم برای انتقالی و مهمانی | میهمان مبنا

میهمان مبنا به معنای میهمان بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش و آموزش کشور است. دانشجویی که محل سکونت دائمی خانواده اش در نزدیک ترین محل به شهر مورد تقاضاباشد، طبق جدول زیر می‌تواند میهمان مبنا شود.

قبولی در آزمون قابل معرفی جهت میهمانی مبنا ملاحظات
روزانه یا نوبت دوم روزانه یا نوبت دوم پس از اتمام دوره مهمانی، درصورت داشتن شرایط انتقالی انجام می شود در غیر این صورت باید برای تمدید مهمانی در ترم بعدی اقدام کند
غیرانتفاعی غیرانتفاعی- پردیس خودگردان پس از پایان یافتن دوره مهمان باید برای تمدید آن افدام کند
پردیس‌های خودگردان پردیس خودگردان-غیرانتفاعی مهمانی همراه با انتقال انجام میگیرد
نیمه حضوری نیمه حضوری
مجازی مجازی
دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان
فنی حرفه ای فنی حرفه ای و غیرانتفاعی

دانشجو در صورت داشتن 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، می‌تواند حداکثر چهار ترم میهمان مبنا شود. پس از این مدت، دانشجو در صورت احراز شرایط انتقال می‌یابد. در غیراین‌صورت می‌توانند از طریق سامانه درخواست تمدید میهمانی داشته باشد.

ظرفیت میهمانی مبنا 5 درصد تعداد کل دانشجویان پذیرش شده در همان سال می‌باشد. تقاضای میهمانی مبنا صرفا در همان سال ورود صورت می‌گیرد.

 

بخوانید: زمان انتقالی و مهمانی علوم پزشکی ۱۴۰۰ 

 

 

مدارک لازم برای انتقالی و مهمانی | میهمان

در صورتی که دانشجو حداقل یک ترم با معدل بالاتر از 13 در دانشگاه مبدا سپری کرده باشد می‌تواند درخواست دو ترم مهمانی کند. دانشجو حداکثر چهار ترم می‌تواند میهمان شود. ادامه میهمانی بعد از این مدت،با تائید دانشگاه مبدا و مقصد امکان پذیر است. انتخاب دروس دانشجو در هر ترم، باید با تائید دانشگاه مبدا باشد. نمرات اکتسابی در کارنامه دانشجو در دانشگاه مبدا عینا ثبت می‌شود. مدرک تحصیلی دانشجویان میهمان توسط دانشگاه مبدا صادر می‌شود. سقف پذیرش میهمان به اندازه 20 درصد تعداد پذیرش دانشجو درهمان سال است. میهمانی از مراکز دولتی و غیردولتی به مراکز علمی کاربردی ممنوع است. اما میهمانی از موسسات غیردولتی به فنی و حرفه ای و بالعکس بلامانع است.

 

بخوانید: شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ 

 

 

مدارک لازم برای انتقالی و مهمانی | میهمان دائم

در این نوع از میهمانی، دانشجو واحدهای خود را به صورت میهمان می‌گذراند و در پایان هر ترم نمرات به دانشگاه مبدا ارسال می‌شود. تفاوت میهمان دائم با میهمان دراین است که در میهمانی دائم دیگر نیازی به حضور دانشجو در دانشگاه مبدا در ابتدای هر ترم نیست. در صورتیکه دانشجو یک ترم با معدل بالای 13 در دانشگاه مبدا سپری کرده باشد، می‌تواند برای چهار ترم تقاضای میهمانی دائم کند.

اولویت ها برای میهمان شدن

با توجه به ظرفیت محدود هر دانشگاه برای پذیرش میهمان، اولویت‌هایی تعریف شده است . وضعیت متقاضیان میهمانی براساس این اولویت‌ها تعیین تکلیف می‌شود.اولویتها عبارتند از:

  1. دانشجو دختر
  2. فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده به طوری که منجر به سرپرست شدن فرد دانشجو شود.
  3. افراد دارای بیماری خاص و صعب العلاج
  4. معلولیت موثر در زمان دانشجویی و یا معلولانی که تحت حمایت بهزیستی بوده اند.
  5. ازدواج دانشجوی دختر در زمان تحصیل در صورتیکه محل اشتغال همسر وی از قبل از ازدواج نزدیک به دانشگاه مقصد بوده باشد.
  6. یکی از والدین دارای شرایط خاص به تائید مرجع ذی‌صلاح باشد.
  7. خانم‌های متاهل دارای فرزند
  8. افراد تحت پوشش کمیته امداد
  9. دانشجوی پسر متاهل که همسر وی نیز دانشجو باشد.

 

بخوانید: سهمیه تغییر رشته هیئت علمی 

 

 

نحوه ثبت نام در سامانه سجاد

کلیه متقاضیان نقل و انتقالات باید ابتدا در سامانه سجاد ثبت نام نموده و نام کاربری و رمز عبور اختصاصی خود را دریافت نمایند. برای ثبت نام ابتدا باید به سامانه سجاد با آدرس portal.saorg.ir مراجعه کرده و همانند تصویر زیر لینک ثبت نام را انتخاب نمایید.

 

در تصویر زیر گزینه ” با قوانین گفته شده موافق هستم” را تیک بزنید.

 

اطلاعات درخواستی در تصویر زیر را کامل کنید.

 

در مرحله فوق اگر گزینه پیامک را انتخاب نمایید کدفعالسازی برای شما پیامک می‌شود. اگر گزینه تماس را انتخاب کنید با شماره شما تماس حاصل شده و کدفعالسازی برایتان به صورت سیستمی خوانده می‌شود. دقت کنید پیش از زمان اتمام اعتبار کد فعالسازی آن را در فیلد مربوطه ثبت نمایید.

در این مرحله با داشتن نام کاربری و رمز عبور می‌توانید وارد سامانه شوید. برای ورود باید مجددا به صفحه اول باز گردید. این بار به جای گزینه ثبت نام از لینک ورود استفاده نمایید و مدارک لازم برای نقل و انتقال را بارگذاری کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: مدارک مهمانی





:: برچسب‌ها: مدارک مهمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: