رشته های تکمیل ظرفیت
نوشته شده توسط : دانتل

رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰ با انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت مشخص می شود. هر ساله پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، ظرفیت برخی کد رشته محل ها در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی خالی می ماند. سازمان سنجش آموزش کشور با دریافت مجوز از سازمان سنجش و پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت این کد رشته محل های خالی را تکمیل می کند. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی، به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند، می توانند با اطلاع از رشته‌های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شانس خود را مجدد امتحان کنند.در ادامه اطلاعاتی پیرامون رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: رشته های تکمیل ظرفیت

 

رشته های تکمیل ظرفیت کنکور ۱۴۰۰

پس از اینکه نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام می شود، دانشگاه های سراسری مختلف در سراسر کشور با توجه به اسامی پذیرفته شدگانی که اقدام به ثبت نام حضوری کرده اند، ظرفیت های خالی رشته‌های مختلف را بررسی می کنند و در صورتی که ظرفیت کد رشته محلی تکمیل نشده باشد و دارای ظرفیت خالی باشد، آن ها را به سازمان سنجش اعلام می نمایند.

 

در سال 99 تکمیل ظرفیت فقط در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد برگزار شد.

 

سازمان سنجش در صورتی که از سازمان سنجش و پذیرش دانشجو مجوز برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت را دریافت کند، این کد رشته محل ها را در قالب یک دفترچه منتشر می کند. 

متقاضیانی که پس از دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری، در هیچ کدام از الویت های انتخاب رشته خود پذیرفته نشده اند و یا از قبولی خود رضایت کافی ندارند، می توانند با اطلاع از رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 نسبت به انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

 

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰

لازم است در این قسمت به این موضوع اشاره کنیم که طبق مصوبه وزارت علوم، از سال 1397 برگزاری مرحله  تکمیل ظرفیت از مراحل کنکور سراسری حذف شده است. تا به امروز سازمان سنجش اطلاعیه ای پیرامون برگزاری و یا عدم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 منتشر نکرده است. 

در صورتی که مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در سال جاری برگزار شود، رشته‌های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 در یک دفترچه با عنوان “ دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ” منتشر خواهد شد و تمامی شرکت کنندگان در کنکور سراسری مجاز هستند با بررسی لیست رشته ها ارائه شده، الویت های خود را از میان کد رشته محل های دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم ، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان انتخاب کنند.

از آنجایی که لیست رشته های ارائه شده بستگی به انتخاب داوطلبان دارد و هر ساله متفاوت می باشد، تا دفترچه منتشر نشود نمی توان به طور قطعی گفت چه رشته‌هایی در چه دانشگاه هایی ارائه می شود.

به محض دریافت اطلاعیه ای از سوی سایت سازمان سنجش sanjesh.org مبنی بر برگزاری و یا عدم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت و یا انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 این مقاله بروز رسانی شده و لیست رشته‌های ارائه شده را برای شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 

لینک دانلود دفترچه

در صورتی که تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰ برگزار شود، داوطلبان می توانند برای اطلاع از لیست رشته‌های ارائه شده تکمیل ظرفیت به سایت سازمان سنجش آموزش کشور  با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 را دریافت کرده و الویت های خود را از آن استخراج کنند.

تا کنون مشخص نیست که آیا مرحله تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد یا خیر. در صورتی که  مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 برگزار شود، لینک دانلود دفترچه مربوطه را در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

 

مشاوره رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰

پیرو مصوبه وزارت علوم، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از سال 97 حذف شده است و در سال های گذشته نیز این مرحله برای رشته‌های با آزمون کنکور برگزار نگردید، البته لازم است اشاره کنیم که مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در این سال ها پابرجا بوده است.

مطابق آنچه که توضیح دادیم احتمالا امسال نیز تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برگزار نگردد. اما با این حال نیز بهتر است منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش باشیم. اگر قصد دارید اخبار لحظه ای مربوط به تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سال جاری را دریافت کنید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پس از ارتباط با مجرب ترین مشاوران، سوالات خود را بپرسید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

رشته‌های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰ شامل چه رشته‌هایی می باشد؟

از آنجایی که رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 زمانی مشخص خواهد شد که دفترچه تکمیل ظرفیت منتشر شود، نمی توان به طور قطعی گفت چه رشته‌هایی در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 ارائه خواهد شد.

در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کدام رشته ارائه می گردد؟

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری برخی از داوطلبان از ثبت نام حضوری در دانشگاه محل قبولی انصراف می دهند و یا دانشگاه آزاد را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند، بدین ترتیب ظرفیت برخی کد رشته محل ها خالی می ماند که این رشته ها در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه می شود.

آیا در سال 1400 نیز رشته‌های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری اعلام می شود؟

با توجه به اینکه طی سال های اخیر مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری حذف شده است، احتمال دارد که امسال نیز رشته‌های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری اعلام نشود و احتمال برگزاری آن کم است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: رشته های تکمیل ظرفیت





:: برچسب‌ها: رشته های تکمیل ظرفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: