سهمیه نمونه دولتی
نوشته شده توسط : دانتل

تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شرایط خاصی را برای برخی از دانش آموزان که دارای یکی از سهمیه‌های فرزند شاهد، جانباز و یا دانش آموزان روستایی هستند، فراهم می کند. هر کدام از سهمیه‌های نامبرده در پذیرش داوطلبان آزمون نمونه دولتی به نوعی تاثیر گذار است. در ادامه سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از سهمیه آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402 ارائه کنیم.

منبع: سهمیه نمونه دولتی

 

تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

مدارس نمونه دولتی نسبت به مدارس عادی، شرایط و امکانات ویژه ای را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. به همین دلیل ورود به این مدارس دارای متقاضیان بسیاری می باشد. اما بدیهی است که آزمون نمونه دولتی نهم به دهم دارای سطح بالایی است و پاسخدهی به سوالات آن نیازمند مطالعه دقیق و زیاد است.

برخی از دانش آموزان و متقاضیان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم دارای شرایط خاصی هستند که با شرایط یک دانش آموز عادی برابر نیست. سازمان سنجش به منظور مساعدت با این دسته از داوطلبان سهمیه‌های مختلف را اعمال کرده است.

سهمیه‌های موثر در آزمون نمونه دولتی شامل سهمیه‌ی فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر و دانش آموزان روستایی می باشد. شرایط سنجش دانش آموزان با هر کدام از این سهمیه‌ها متفاوت است که در ادامه آن ها را ارائه کرده ایم.

 

سهمیه شاهد و جانبازان

 از مهم ترین سهمیه‌های آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 سهمیه شاهد و جانبازان می باشد. دانش آموزانی که دارای این سهمیه هستند، در صورتی که 70 درصد نمره تراز آخرین نفر قبول شده را در رشته و مدرسه مورد نظر کسب کنند، می توانند وارد آن مدرسه شوند.

لازم است اشاره کنیم که ده درصد از ظرفیت دبیرستان های دوره دوم و هنرستان های نمونه دولتی به دانش آموزان با سهمیه‌ی شاهد اختصاص دارد. الویت بندی دانش آموزان با سهمیه‌ی شاهد به شرح موارد زیر می باشد.

  1.  فرزندان شاهد
  2. فرزندان جانباز 50 درصد به بالا و آزادگان با بیش از 3 سال سابقه اسارت
  3.  فرزندان جانباز 25 درصد تا 49 درصد و آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه اسارت
  4.  فرزندان جانباز زیر 25 درصد و آزادگان با کمتر از 6 ماه سابقه اسارت

 

دانش آموزان پذیرفته شده، بایستی جهت صحت ادعای خود مدارک مربوطه را به مدرسه محل قبولی ارائه و تحویل دهند. در صورتی که مدارک تحویل نشود، قبولی داوطلب حذف خواهد شد.

 

 

سهمیه روستایی 

 دسته ای از داوطلبان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ که مقاطع تحصیلی هشتم و نهم را در مدرسه روستایی تحصیل کرده اند، می توانند از سهیمه روستایی استفاده کنند، فقط لازم است که در زمان تکمیل مراحل نام نویسی خود در این آزمون حتما سهیمه خود را سهمیه‌ی روستایی انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که 20  درصد از ظرفیت هر مدرسه نمونه دولتی به دانش آموزان با سهمیه روستایی اختصاص دارد. داوطلبان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم با سهمیه روستایی، برای کسب قبولی بایستی که موفق به کسب 50 درصد نمره تراز آخرین نفر قبول شده در رشته و مدرسه مورد نظر خود شوند.

 

سهمیه شهری 

داوطلبانی که هیچ کدام از سهمیه‌های گفته شده در مطلب فوق را ندارند، در واقع دارای سهمیه‌ی شهری هستند که بیشترین تعداد شرکت کنندگان در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم در گروه سهیمه شهری قرار دارد. داشتن سهمیه‌ی شهری در واقع مزیتی به همراه ندارد.

بنابراین دانش آموزانی که دارای هیچ کدام از سهمیه‌های فرزند شاهد، جانباز و روستایی نیستند، دارای سهمیه‌ی شهری هستند. اگر ده درصد ظرفیت هر مدرسه نمونه دولتی که به دانش آموزان با سهمیه‌ی فرزند شاهد و جانباز اختصاص دارد و 20 درصد ظرفیت هر مدرسه نمونه دولتی که به دانش آموزان با سهمیه‌ی روستایی اختصاص دارد تکمیل نشود، ظرفیت های خالی به دانش آموزان با سهمیه شهری تکمیل خواهد شد. گفتنی است که 70 درصد از ظرفیت مدارس نمونه دولتی به داوطلبان با سهمیه شهری اختصاص دارد.

 

مشاوره سهمیه آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

اگر پیرامون سهمیه آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402 سوال و یا ابهامی برای شما دانش آموزان و متقاضیان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم و همینطور اولیا گرامی وجود دارد، می توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و ضمن دریافت پاسخ سوالات خود، راهنمایی های لازم را پیرامون این آزمون و نحوه مطالعه با بازدهی بالا دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

سهمیه آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شامل چه سهمیه هایی می باشد؟

سهمیه‌های موثر در آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402 شامل سهمیه‌های فرزند شهید و جانباز، سهیمه روستایی و شهری می باشد.

چند درصد از ظرفیت پذیرش آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402 در مدارس به دانش آموزان با سهمیه‌ی روستایی اختصاص دارد؟

20 درصد از ظرفیت هر مدرسه نمونه دولتی به دانش آموزان با سهمیه روستایی اختصاص دارد.

آیا داوطلبان با سهمیه شاهد در سنجش آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ دارای یک الویت هستند؟

خیر، هر کدام از دانش آموزان با سهمیه‌ی شاهد دارای الویت بندی متفاوتی است که در متن مقاله بدان اشاره شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: سهمیه نمونه دولتی





:: برچسب‌ها: سهمیه نمونه دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: