ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به صورت همزمان با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام می گیرد. داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، چنانچه واجد الشرایط نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد باشند، باید در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سجش، از طریق سایت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند. در ادامه این مطلب به زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 اشاره کرده ایم.

منبع: ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

طی سال های اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و در قالب یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد. بنابراین داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه آزاد دارند، بایستی که همانند داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری در آزمون یکپارچه ای که سازمان سنجش برگزار می کند، شرکت کنند.

راهنما ثبت نام ارشد

 

بخوانید:

 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت هماهنگ و هر ساله در آذر ماه انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد بایستی که در زمان ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، چراکه خارج از این بازه زمانی مهلت ثبت نام وجود نخواهد داشت. 

 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 از تاریخ 16 آذر ماه لغایت 23 آذر ماه 1400 می باشد.

 

البته لازم است اشاره کنیم که سازمان سنجش به منظور ثبت نام جاماندگان از مرحله نام نویسی مهلت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد را دو تا سه روز دیگر نیز تمدید می کند، اما بهتر است داوطلبان به امید تمدید مهلت ثبت نام نباشند و ثبت نام خود را در روزهای ابتدایی مهلت نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد انجام دهند.

 

نحوه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

با توجه به ادغام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در سایت سنجش انجام می‌گیرد. در ادامه نحوه ثبت نام کنکور ارشد را ارائه کرده ایم.

 

راهنما مراحل تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org “ مراجعه نمایید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 ” کلیک نمایید.

 

خرید کارت اعتباری

4️⃣ در این مرحله بایستی بر روی گزینه ” خرید سریال ثبت نام” از منوی سمت راست سایت کلیک کنید. 

5️⃣ با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای برایتان نمایش داده می شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول “ سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1401 “و گزینه دوم “ سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون کارشناسی ارشد 1401 ” می باشد . یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. (چنانچه قصد شرکت در دو رشته امتحانی شامل یک رشته اصلی و یک رشته شناور را دارید، باید دو عدد کارت اعتباری تهیه نمایید. )

6️⃣ اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود وارد کنید و سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

7️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده ام ”  را  فعال کنید و سپس بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

8️⃣ اطلاعات  کارت بانکی عضو شبکه شتاب خو را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، سریال کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

 

تکمیل مراحل نام نویسی

9️⃣ در این مرحله ابتدا بر روی لینک “ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 ” و سپس ” ثبت نام مجدد ” کلیک کنید. در نهایت اطلاعات کارت اعتباری خود را برای ورود به پنل کاربری اختصاصی ثبت نام وارد نمایید.

? در این مرحله لازم است پس از بارگذاری عکس داوطلب، فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را با اطلاعات ثبت نامی و تحصیلی تکمیل کنید.

1️⃣1️⃣ چنانچه تمامی مراحل را به درستی انجام دهید، سامانه در نهایت یک شماوره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

به محض فعال شدن لینک ثبت نام راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

 

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

با شروع فرایند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در سایت سنجش، دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد نیز منتشر می‌شود تا داوطلبان با مطالعه این دفترچه در جریان شرایط و جزئیات مربوط به آزمون قرار گیرند. اطلاعات مربوط به سهمیه ها، شرایط کنکور مجدد، نظام وظیفه داوطلبان آقا، فرم پیش نویس تقاضا نامه ثبت نام و … همگی در دفترچه ثبت نام قرار دارند و اطلاع از تمام این موارد جهت نام نویسی آزمون الزامی است.

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401

 

تاکنون دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است اما می توانید برای اطلاع از کلیات ثبت نام تا زمان انتشار دفترچه مربوط به سال جاری، دفترچه سال گذشته را بررسی کنید. 

 

مدارک ثبت نام ارشد ۱۴۰۱

❌ یک قطعه عکس 4*3 مطابق مشخصات گفته شده در سایت سنجش

❌ اصل کارت ملی

❌ اصل شناسنامه

❌ شماره سریال 12 رقمی که سامانه پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام در اختیار داوطلب قرار می دهد.

❌ اصل مدرک دوره کارشناسی یا گواهی اخذ آن تا حداکثر 31 شهریور ماه 1401

 

بخوانید: مدارک ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

 

شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

✅ داوطلبانی که قبلا در دانشگاه روزانه مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده اند، در صورت پذیرش مجدد در دانشگاه روزانه موظفند شهریه دانشگاه شبانه را پرداخت نمایند.

✅ داوطلبان فارغ التحصیل شده در رشته های علوم پزشکی باید تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشند تا مجاز به شرکت در آزمون ارشد شوند.

✅ فارغ التحصیلان رشته های دبیری برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد باید موافقت نامه کتبی آموزش و پرورش را جهت ادامه تحصیل دریافت نمایند.

✅ برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، دارا بودن حداقل معدل 12 مدرک کارشناسی لازم است و اگر معدل شما کمتر باشد، مجاز به ثبت نام نخواهید بود.

✅ داوطلبان آقا می‌بایست از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام آزمون نداشته باشند و کد وضعیت نظام وظیفه مربوط به شرایط خود را از دفترچه راهنما استخراج و در فرم ثبت نام درج نمایند.

✅ پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد 99 به مدت یکسال از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد محروم هستند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیرروزانه که در آزمون سال 99 پذیرفته شده اند، برای شرکت در آزمون ارشد 1400 می‌بایست تا قبل از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ دارا بودن یکی از مدارک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای از ملزومات اصلی شرکت در آزمون ارشد 1400 است.

✅ دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می‌توانند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400 را انجام دهند ولی حداکثر باید تا 31 شهریور ماه 1400 فارغ التحصیل شوند.

✅ داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری که شرایط استفاده از سهمیه را دارند، باید از ارگان مربوطه کد پیگیری 12 رقمی تایید سهمیه خود را دریافت و در فرم ثبت نام درج نمایند.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

 

مشاوره نام نویسی ارشد ۱۴۰۱

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اولین و یکی از مهم‌ترین مراحل شرکت در این آزمون است. ورود درست اطلاعات و تکمیل ثبت نام راه را برای مراحل بعدی هموار می‌کند و هرگونه نقص در مرحله ثبت نام می‌تواند منجر به از بین رفتن زحمات داوطلبان بشود.

آگاهی و اطلاعات کامل از مسائل پیرامون کنکور کارشناسی ارشد به داوطلبان کمک می‌کند تا این مسیر را به درستی سپری کنند. داوطلبان می‌توانند از همراهی مشاورین متخصص دانتل بهره مند باشند. برای ثبت نام، برنامه ریزی، اطلاع از آخرین اخبار، منابع و تکنیک های موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید به مطالعه مطالب سایت دانتل بپردازید یا با مشاورین ما تماس بگیرید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 در چه تاریخی انجام می شود؟

مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401  در تاریخ 16 آذرماه لغایت 23 آذر ماه 1400 اعلام شده است.

آیا ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 نیامند پرداخت هزینه است؟

بله، داوطلبان باید جهت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، با خرید کارت اعتباری نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به چه صورت است؟

نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی sanjesh.org می باشد که در متن مقاله فوق به مراحل آن اشاره کرده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: