زمان ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟ مدارس نمونه دولتی، جزو مدارس برتر سطح کشور هستند و امکانات آموزشی و معلمان با تجربه تر و دارای سطح علمی بالاتری در این مدارس فعالیت می‌کنند. به همین دلیل سعی بر این است که دانش آموزانی پذیرش شوند که از وضعیت درسی مناسبی برخودار هستند. پایه ترین مقطع تحصیلی در مدارس نمونه‌دولتی، پایه هفتم است و دانش آموزان پایه ششم برای ورود به این مدارس باید در مهلت تعیین شده ثبت نام خود را انجام دهند. در ادامه توضیحات جامعی در خصوص زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1401 – 1402 ارائه خواهیم داد.

منبع: زمان ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم

 

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

با حذف آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم، پذیرش دانش آموزان در این پایه تحصیلی به چه صورت خواهد بود؟ در سال های اخیر مدیریت هیات امنایی اجرا میشود و مدارس نمونه‌دولتی دوره اول متوسطه به این صورت مدیریت می شود و پذیرش دانش آموز بدون برگزاری آزمون و تنها براساس احراز شرایط لازم و سوابق تحصیلی دانش آموز انجام می‌گیرد.

ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ، از اوایل مردادماه آغاز و تا مهلت تکمیل شدن ظرفیت، حداکثر تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت. البته ممکن است ظرفیت مدرسه تکمیل نشود و نام نویسی تا اواسط شهریورماه نیز ادامه یابد. جزئیات بیشتر در خصوص زمان ثبت نام را از طریق مدرسه مورد تقاضا جویا شوید.

 

حذف آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

تا پیش از سال 97، تنها ملاک پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس نمونه‌دولتی آزمون ورودی و نمره اکتسابی داوطلبان در این آزمون بود. به عبارتی دیگر، دانش آموزان پایه ششم که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی بودند باید در آزمون شرکت می‌کردند و در صورت کسب نمره لازم، پذیرش می‌شدند.

اما از سال 97 تاکنون هیچ آزمونی برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس نمونه‌دولتی برگزار نشده است و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش کشور هدف از حذف این آزمون، کاهش فضای رقابتی و کمتر کردن استرس دانش آموزان است.

با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزان پایه ششم، همزمان با ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۱ در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیز شرکت می‌کنند، یکی از این دو آزمون یعنی آزمون مدارس نمونه‌دولتی حذف شده است تا از این طریق کمی از استرس دانش آموزان در این سن کاسته شود. البته حذف آزمون نمونه دولتی به معنای عدم پذیرش دانش آموز در پایه هفتم این مدارس نیست ، بلکه تنها شیوه پذیرش دانش آموز تغییر یافته است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

نحوه ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

دانش آموزانی که واجد شرایط لازم برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی هستند، باید در زمان تعیین شده به مدرسه مدنظر خود مراجعه و مدارک لازم را جهت ثبت نام ارائه دهند. مدرسه مورد تقاضا باید در محدوده محل سکونت دانش آموز باشد. یکی از شرایط لازم برای ثبت نام نیز همین است یعنی مدرسه ای که انتخاب می‌کنید، باید در منطقه سکونت شما باشد.

حضور دانش آموز به همراه یکی از اولیا در زمان ثبت نام الزامی است و مدارکی که لازم است برای ثبت نام ارائه شوند نیز شامل موارد زیر هستند :

  • کارنامه پایه تحصیلی ششم
  • پرونده تحصیلی دوره ابتدایی
  • شناسنامه دانش آموز به همراه کپی از آن
  • شناسنامه و کارت ملی والدین دانش آموز به همراه کپی از آنها
  • 6 قطعه عکس 4*3

 

مشاوره ثبت نام نموننه دولتی

پس از اینکه دانش آموز در مدرسه پیش ثبت نام انجام داد، شرایط و سوابق تحصیلی او توسط مدرسه بررسی خواهد شد. چنانچه از شرایط لازم برخوردار باشید، پذیرش می‌شوید. لازم به ذکر است که دانش آموزان با معدل بالاتر قطعا شانس پذیرش بیشتری دارند.

برای اطلاع از بهترین مدازس نمونه دولتی و شرایط پذیرش در این مدارس می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید تا فرزندان خود را با توجه به شرایطشان ثبت نام آن ها در مدارس نمونه دولتی ومدارس دیگر بررسی شود و راهنمایی های لازم انجام گیرد.

 

بخوانید: دفترچه ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نام نویسی نمونه‌دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: زمان ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم





:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: